Freitag, 31. August 2007

Ο δωδεκάλογος του γύφτου

1. Όταν ξεκινησα να γράψω σ αυτή τη γωνιά του διαδικτύου, είχα στο μυαλό μου να μη γράψω για την επικαιρότητα. Επειδή, ούτε ιδιαίτερα με αποσχολεί, ούτε τιβι βλέπω, ούτε πολλές εφημερίδες διαβάζω, ούτε δημοσιογράφος είμαι, ούτε πολιτικός είμαι, ούτε ανήκω σε κάποια λέσχη του σόου μπίζινες. Σκέφτηκα να αραδιάζω αυτά που διαβάζω και με συγκινούν.
2. Δεν περίμενα ποτέ, ότι η αναστροφή του κλίματος, που είχα διαβάσει εν έτει 1986, θα γινόταν τόσο γρήγορα επικαιρότητα. Πίστευα, ότι τα προβλήματα του κλίματος - αν ποτέ έλθουν, σκεφτόμουνα βλακωδώς - θα είναι πρόβλημα των επόμενων γενιών. Το πολύ – πολύ των τρισεγγονών των τρισεγγονών μου.
3. Οι φωτιές της Πελοποννήσου και της Ευβοιας με έχουν συγκλονήσει. Θα μπορούσα να πώ και γω, σηκώνοντας ελαφρά τους ώμους μου «για όλα φταίνε οι γκόμενες οι πρώην και οι επόμενες» και μόνο η λαμπρή ελληνική κοινωνία μας δεν φταίει.
4. Αλλά δεν το βλέπω!
Και αφού δεν το βλέπω, δεν μπορώ και να το πώ.
5. Οι φωτιές καίνε ακόμα! Οι στάχτες μας βρέχουν ακόμα. Τις διοξίνες ακόμα τις καταπίνουμε. Ο καθαρός ελληνικός ουρανός ακόμα σκοτεινός είναι. Οι άνθρωποι ακόμα δεν έχουν καταλάβει τι συμβαίνει. Τα αεροπλάνα και τα ελικόπτερα ακόμα νερό κουβαλάνε. Τα δάση ακόμα καίγονται, τα ζώα ακόμα ψήνονται, τα λιοστάσια ακόμα χάνονται, τα σπίτια ακόμα καταβρωχθίζουν οι φλόγες. Η πατρίδα μας ακόμα σε κατάσταση πολέμου βρίσκεται.
6. Σ αυτή την εθνική συμφορά, ο Καραμανλής και το επιτελείο του, αφού συσκέφτηκαν και ξανασυσκέφτηκαν, βγήκαν σαν τα φίδια ή σαν τους γυμνοσάλιαγκες και εδήλωσαν με φανφάρες και τυμπανοκρουσίες τες αποφάσεις τους.

7. Μοίρασαν λεφτά!

8. Πείτε μου σας παρακαλώ, υπάρχει πιο χυδαία πράξη από αυτήν; Όταν θα έπρεπε να κάνει τους ανθρώπους να νοιώσουν ότι ο κόσμος δεν χάθηκε παντελώς, γιατί υπάρχει ένα κράτος πρόνοιας, που παρότι κοιμήθηκε στην πρόληψη, ξύπνησε στη καταστολή και θα συνδράμει στις πληγές τους με κάθε τρόπο, αυτοί τους πέταξαν λεφτά στη μούρη για να υποκλέψουν τη ψήφο τους.

9. Ενώ, θα έπρεπε να σχεδιάσει ένα πρόγραμμα, ώστε να ξαναχτίσει τα σπίτια που χάθηκαν, να τους συνδράμει τις πρώτες μέρες να βρούνε στέγη να φάνε και να κοιμηθούνε, αυτοί οι άθλιοι μοίραζαν λεφτά με τρόπο αδιαφανή και τριτοκοσμικό, δηλώνοντας με υπερήφανα, ότι νίκησαν την γραφειοκρατία!

10. Δεν έχετε ταυτότητα; Δεν πειράζει, κάντε μια υπεύθυνη δήλωση.
Με λένε Γιώργο Παπαδόπουλο του Γιάννη, έχασα 600 πρόβατα, 300 γίδια και το σπίτι μου.
Όταν γκρεμίστηκε η Κεφαλονιά, την ξαναχτίσανε. Δεν μοίρασαν λεφτά τότε.
10. Γιατί το χρήμα, όταν δεν είναι προϊόν κόπου είναι χυδαίο, και βρώμικο. Αν η Κυβέρνηση πιστεύει ότι το χρήμα και τα συμφέροντα έκαψαν τη χώρα μας, τότε μόνο η ηθική αναγέννηση θα την ξαναχτίσει. Όχι τα κωλόχαρτα.
11. Αλλά τι να περιμένει κανείς από μία κυβέρνηση που μόνο μία ηθική έχει. Αυτή του χάρτινου θεού!

12. Μιλήσαμε για μας τους ανθρώπους σε 11 παραγράφους. Μήπως θα πρέπει να αφιερώσουμε μία τουλάχιστον παράγραφο στις άλλες ζωές που χάθηκαν; Δεν πιστεύετε, ότι του το χρωστάμε;

Θα αφήσω τους σχολιαστές και συνμπλόγκερ Νικο και Ασχετο να μιλήσουν γι αυτές τις ζωές, που σε τελική ανάλυση είναι και η δική μας ζωή, αλλά κυρίως είναι η ζωή των παιδιών μας.
Ακούστε τους, όχι γι αυτούς, αλλά για τα εκατομμύρια όντα της χλωρίδας και πανίδας που χάθηκαν και που ο χαμός τους, γρήγορα ή πολύ γρήγορα ή ακόμα και πάρα πολύ γρήγορα, θα συμπαρασύρει και εμάς.
Μην έχετε καμία αμφιβολία!
Νίκος:
Έχω κοιμηθεί λόγω δουλειάς πολλές φορές στα βουνά. Σχεδόν στα πιο πολλά βουνά..Βλέποντας τα ζώα που θες να προστατέψεις λυπάμαι που για τριάντα χρόνια δεν είχα πιάσει μηχανή. Τα έχω όμως φωτογραφίσει στο μυαλό μου . Την ομορφιά, τη χάρη τη κίνηση , το στιλπνό τρίχωμα, την εικόνα της δύναμης που αναδίνουν αυτά τα ζώα.Θρηνώ που είναι άστεγα, που θα τα κυνηγήσουν για τη χαρά της δολοφονίας τους και μόνο και που δεν μπορούν να κρυφθούν. Δεν έχουν τόπο να σταθούνΚαι να σου εξομολογηθώ κάτι άσχημο;;. Τα λυπάμαι πιο πολύ από τους ανθρώπους..Καληνύκτα.
asxetos..
Νίκο και εγώ λυπάμαι περισσότερο γιατί εκείνα δεν ευθύνονται για ότι παθαίνουν ενώ εμείς είμαστε υπεύθυνοι για όλα αυτά που συμβαίνουν στον πλανήτη .Και όχι μόνο είμαστε υπεύθυνοι για αυτά αλλά είμαστε και υποκριτές . Βλέποντας τα τελευταία χρόνια τις καταστροφές που προξενούν οι ανθρώπινες δραστηριότητεςάρχισε ο άνθρωπος να λέει ¨ Η φύση χρειάζεται ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ .ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΥΜΕ την φύση. (κατά την γνώμη μου λάθος λεκτικό) .Ο άνθρωπος ΔΟΛΟΦΟΝΟΣ αυτοονομάζεται και ανακηρύσσεται ΠΡΟΣΤΑΤΗΣ για αυτό που δολοφονεί. Έτσι λαγόνας ότι ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΥΜΕ - φροντίζουμε την φύση , υποσυνείδητα δημιουργείται εντύπωση ότι ο άνθρωπος είναι αιτία που διατηρείται το φυσικό περιβάλλον -ο πλανήτης.Δίνεται η εντύπωση ότι ο άνθρωπος είναι εκείνος που έχει τα δικαιώματα ζωής και θανάτου επί του πλανήτη. (Φαρσοκωμωδία του σημερινού ανθρώπινου νου που νομίζει ότι κατέχει τα πάντα και που αδυνατεί να δει την μικρότητα του)Η φύση δεν χρειάζεται ΠΡΟΣΤΑΤΕΣ – ΝΤΑΒΑΤΖΗΔΕΣ για να ζει και να υπάρχει.Εκείνο που χρειάζεται είναι ΝΑ ΤΗΝ ΑΦΗΣΟΥΜΕ ΗΣΥΧΗ στους δικούς της νόμους και την δική της φροντίδα που είναι σαφώς σοφότερα από τα ανθρώπινα Και αν κάποιος μέχρι σήμερα προστατεύει τον άλλο είναι η Φύση που προστατεύειόλα τα όντα μαζί και τον άνθρωπο. Ας την αφήσουμε λοιπόν στο συμπαντικό δικαίωμα της να λειτουργεί με την σοφία της ,μόνη της και ας ακουμπήσουμε στην αγκαλιά της. Δύσκολο πράγμα αυτό Νίκο μου για τον σημερινό άρρωστο ανθρώπινο Νου.και τις ψυχές μας που είναι σχεδόν νεκρέςΈχω πλήρη επίγνωση για αυτόΣυγνώμη για την αγανάκτηση μου η οποία διαρκεί περισσότερο από 30 χρόνια τώρα και που και που ξεσπάει – γνωρίζω καλά – χωρίς νόημα
Τέλος ο διάλογος,
Σας παρακαλώ όλους να σκεφτείτε αυτές τις κουβέντες. Είναι ό,τι πιο σοβαρό άκουσα τις τελευταίες τραγικές μέρες.

28 Kommentare:

  1. Και την Κεφαλονιά και τον Βόλο τα χτίσανε (τότε). Γιατί δεν είχε - μαζί με τους άλλους μηδενισμούς - κυριαρχήσει και ο ΕΘΝΟΜΗΔΕΝΙΣΜΟΣ!

    Το ζήτημα δεν είναι να αποκατασταθεί η χώρα αλλά να ικανοποιηθεί ΠΡΟΣΩΡΙΝΑ το άτομο! (Και να μας ψηφίσει φυσικά)

    AntwortenLöschen
  2. ένα γειά πέρασα νά πώ...

    AntwortenLöschen
  3. Ναί Greg,
    μου το έχεις ξαναπεί. Να μην γίνουμε άτομα, μεμονωμένα, χωρίς συνοχή.
    Αλλα αυτό γινόμαστε!
    Να πάρω, εγώ τα λεφτά τώρα και αύριο έχει ο διάολος.
    Οσο για τη χώρα μας, στάχτη να γίνει.
    Το πιο σοκαριστικό ήταν οι φωνές μιας γυναίκας, "προσέχουνε τα μάρμαρα και αφήνουν τα σπίτια μας να καίγονται".
    Κανείς δεν είχε βρεθεί να της εξηγήσει τη αξία των μαρμάρων.
    Ο βασιληας είναι γυμνός, ή όλοι γυμνοί είμαστε;;

    AntwortenLöschen
  4. καλημέρα vangelaka και καλό μήνα!

    καλά έκανες, πολύ χαίρομαι που πέρασες. Καφεδάκι;
    Στο κοντινό μελλον, θα κερνάμε καφεδάκια με ηλεκτρικούς παλμούς.
    Θα μου λές καλημέρα, θα πατάω ένα κουμπί και το κομπιουτεράκι σου θα σου φτιαχνει καφέ. Ο δε λογαριασμός θα τον στέλνεται στον αποστολέα.

    AntwortenLöschen
  5. ΄Ετσι έσπευσε να τακτοποιήσει και τους πυροπαθείς/πυροπληγέντες στη Χαλκιδική;
    ΄Εξυπνες κινήσεις να έκαναν και να μεριμνούσαν για την πρόληψη.
    Τώρα είναι πολύ αργά.

    ΡΑΠΙΣΜΑ!!! τα κείμενα...αλλά μόνο για όλος εμάς.
    Αυτοί..και οι 300, ενδιαφέρονται μόνο για τη ...διατήρηση της καρέκλας τους...

    Γλαρένιες αγκαλιές

    AntwortenLöschen
  6. Αργά, δεν λές τίποτα φυρδιν μίγδιν μου.
    Τόσο αργά που η νύχτα έχει ήδη πέσει!
    Η μεγάλη μου αγωνία είναι, πόσο αυτό τα αργά είναι ανατρέψιμο. Ποιά δύναμη θα ξαναφτιάξει αυτά που κάηκαν και καίγονται όλες αυτές τις ημέρες.

    Αλλά είδες τα μίντια; Το πήραν απόφαση και σταμάτησαν να μιλάνε πια για τις φωτιές.
    Πάει και αυτό! μαθαίνουμε να βλέπουμε τη γη μας να καίγεται και παράλληλα να βλέπουμε και διαφημίσεις
    Τι να πω. Σε τι κόσμο ζούμε πια; Σε τι κόσμο.
    Πόσο βάθος έχει η σημερινή βαρβαρότητα;

    AntwortenLöschen
  7. Κουράστηκα να τρέχω πίσω από το εύκολο, να πιστεύω στις υποσχέσεις που ποτέ δεν θα εκπληρωθούν, να πρέπει να σε ψηφίσω ακόμα μια φορά, να ανέχομαι την υποβάθμιση της νοημοσύνης μου. Να θεωρείται το λαμόγιο, ο γλύφτης, ο παρακοιμώμενος, επιτυχημένος. Και εγώ που με τον ιδρώτα μου πάντα έβγαζα το λιγοστό είναι αλήθεια ψωμί μου, να είμαι ο χαζός, ο αποτυχημένος.
    Κουράστηκα να λεηλατείς τη προίκα μου, αυτή που οι παππούδες μου χύσανε ποτάμια αίμα να μας αφήσουν. Να τη κάνεις πλιάτσικο και να τη διαγουμίζεις.
    Και να πρέπει να σε ανεχτώ να μου ξαναυποσχεθείς ισονομία, δικαιοσύνη.
    Να σε βλέπω να κυνηγάς και να συκοφαντείς τους ανθρώπους που νοιάζονται για μένα, γιατί αυτοί είναι απροστάτευτοι στις συκοφαντίες.

    AntwortenLöschen
  8. Δεν είσαι ο μόνος Νίκο,
    όχι καθόλου δεν είσαι μόνος!
    Μόνο να μη λες ότι είσαι ο κουτός.
    Αυτή τη χάρη μην τους την κάνεις.
    Ασε, που το λιγοστό ψωμί έχει τόση γλύκα!
    Οσο για υποσχέσεις....
    Ποιός περιμένει από αυτούς κάτι καλό;
    Αυτοί Νίκο μου, είναι ικανοί μόνο για το κακό!

    AntwortenLöschen
  9. Καλημέρα!
    Τυχαία βρέθηκα εδώ, και δεν είμαι συν-bloger, αλλά απλός χρήστης τού διαδικτύου!
    Παρακαλώ, επειδή διάβασα καλά τα όσα όμορφα γράφετε, επιτρέψτε μου μία μικρή παρέμβαση!
    Είμαι από την Ηλεία, όχι, όμως,από τις πυρόπληκτες περιοχές.
    Εγώ συμφωνώ με αρκετά, που γράφετε. Αλλά, νομίζω, ότι αυτή η πρόστυχη τηλεόραση( τών ιδιωτικών και "ιδιοτελών"συμφερόντων)κάνει καλά "την δουλειά της", και κυρίως το γνωστό και μή εξαιρετέο " μεγάλο ΚΑΝΆΛΙ".
    Γράφετε στην παράγραφο 9 τού εισηγητικού κειμένου, ότι:
    " 9. Ενώ, θα έπρεπε να σχεδιάσει ένα πρόγραμμα, ώστε να ξαναχτίσει τα σπίτια που χάθηκαν, να τους συνδράμει τις πρώτες μέρες να βρούνε στέγη να φάνε και να κοιμηθούνε, αυτοί οι άθλιοι μοίραζαν λεφτά με τρόπο αδιαφανή και τριτοκοσμικό, δηλώνοντας με υπερήφανα, ότι νίκησαν την γραφειοκρατία!"!
    Κοιτάξτε να δείτε, δεν είμαι απολογητής τού κυβερνώντος κόμματος, το αντίθετο μάλιστα!
    Αλλά, παίρνω τον λόγο για να σάς βοηθήσω, ως Ηλείος, να κατανοήσετε τό αίσχος που επικρατεί εδώ στην Ηλεία εδώ και κάμποσες δεκαετίες:
    Μέχρι τώρα, εάν ήσουν στην ομάδα τής " εκσυγχονιστικής σαπίλας" και είχες μία γίδα δεμένη σε ένα παλούκι, μπορούσες να λάβεις από τα εδώ "λαμόγια" τού "πασοκιστάν" επιδότηση για 100 πρόβατα!!!!
    Γιατί νομίζετε, ότι ουρλιάζουν οι Δήμαρχοι Αμαλιάδος και Πύργου ( αμφότεροι τού πάλαι ποτέ "Εσ" καί νύν βαθύτατα " εκσυγχρονιστήρια" τού κερατά); Ήθελαν να διαχειρισθούν οι ίδιοι τα κονδύλια,όπως διαχειρίζονται τόσα χρόνια τις αγροτικές " επιδοτήσεις" με τους Δημοτικούς Συμβούλους τους που είναι και "διαχειριστές" τών αντίστοιχων κονδυλίων ως υπάλληλοι τών Ενώσεων Συνεταιρισμών(είδατε πόσο σέβονται όλοι αυτοί το "ασυμβίβαστο";). Και, επειδή τούς τα έκοψαν,γι' αυτό και γαυγίζουν!!
    Μήν τους παίρνετε στα σοβαρά , λοιπόν, αυτούς!
    Επιτρέψτε μου να σάς πώ και κάτι άλλο: Γιατί αυτό τό αίσχος, που προεβλήθη κατά κόρον από τίς Τηλεοράσεις (και κυρίως από το κανάλι τής " Χαριλάου Τρικούπη" ), με τις ψευδείς δηλώσεις, δέν συνέβη στην Ζαχάρω(με Δήμαρχο "Πασόκο", που, όμως, διεχώρισε την θέση του από τους δύο προηγούμενους "παληκαράδες" Δημάρχους) και στην Ανδρίτσαινα;
    Άπλώς, γιατί οι άνθρωποι αυτοί έχουν και κάποια στοιχεία ανθρωπιάς! Οι κύριοι "Δήμαρχοι" τής Αμαλιάδος και τού Πύργου,μαζί με τον " Κύριο Νομάρχη"( κατά Καριωτάκη!)θέλουν πάση θυσία να διαχειρισθούν " ζεστό χρήμα", όπως είχαν μάθει μέχρι τώρα! Και γι' αυτό " ο Δαρείος σύγχυση θα έχει" !
    Αυτά, για την πληρέστερη ενημέρωσή μας, γιατί σε πολλά συμφωνώ μαζί σας!

    AntwortenLöschen
  10. Dieser Kommentar wurde vom Autor entfernt.

    AntwortenLöschen
  11. Καλημέρα Λατίνε,
    Πολύ ωραία τα γράφεις και συμβάλεις στην προβληματική της διαχείρισης της κρίσης.
    Δεν είπα, ούτε ενόησα, να δώσουν ΛΕΦΤΑ στην τοπική αυτοδιοίκηση, σε δημάρχους και τα λοιπά. Εχει παρατηρηθεί, ότι όπου υπάρχει διαφθορά, η τοπική αυτοδιοικηση, είναι πιο διεφθαρμένη από την κεντρική εξουσία, δυστυχώς δυστυχώς.
    Εγώ είπα να τους συνδράμει παντιοτρόπως, με μοίρασμα αγαθών πρώτης ανάγκης, να ξαναχτίσει τα σπίτια τους, να ορίσει πρόγραμμα ανάκαμψης της καμένης γης και άν θα έπρεπε να δώσει χρήμα, θα μπορούσε να ορίσει μία επιτροπή από τον δάσκαλο, το παππά και το δήμαρχο ή κοινοτάρχη, άτομα δηλαδή που γνωρίζουν άνθρωπους και πράγματα και που θα παρίστανται ως μάρτυρες στην διανομή του χρήματος. Ακόμα θα μπορούσε να έχει και μία φωτογραφική μηχανή και να φωτογραφίζει, όποιον πήρε λεφτά. Διότι για πές μου, ποιος εμποδίζει τον ίδιο τον υπάλληλο της τράπεζας να ετοιμάσει καμμιά 10 ρια αιτήσεις και να πάρει αυτός ή αυτή η ίδια τα λεφτα;;;;
    Ποιός μου λέει ότι ένα μεγάααααλο ποσόν των χρημάτων δεν θα πάνε στις τσέπες της ίδιας της κυβέρνησης;;
    Η απλή ρήση για τη γυναίκα του καίσαρα δεν είναι τυχαία.
    Οσο για το ΠΑΣΟΚ, δεν είναι αυτό υπόλογο αυτή τη στιγμή, ας μην σπέρνουμε σύγχιση για τους πραγματικούς υπόλογους του απίστευτου μπάχαλου, στο αιώνιο "όλοι φταίνε όλοι ίδιοι είναι" Δεν είμαι πασοκ, δεν είμαι νδ, δεν είμαι συν, δεν είμαι λαος δεν είμαι κκε.
    είμαι μια ελληνίδα που σπαράζεται από αυτή τη συμφορά, που ενώ θα έπρεπε να έχει συγκλονίσει το πανελλήνιο, κανει προκλογική συζήτηση.
    Το πασοκ, φταίει γιατί είναι μέρος ενός παγκόσμιου νεοκαπιταλιστικού συστήματος, που όχι μόνο δεν κατήγειλε ποτέ, αλλά αντίθετα το υποστηρίζει.
    Αυτό το σύστημα είναι η αιτία της αλόγιστης χρήσης του πλανήτη μας, της κλιματικής αναστροφής, του φαινομένου του θερμοκηπίου, που οδηγεί σε ερήμωση και πλήρη καταστροφή της ζωής που αυτος συντηρεί εδώ και κοντά 4δισ χρόνια. Δεν μιλάμε απλά για την καταστροφή των ανθρώπων, όχι δεν μιλάμε μόνο γι αυτόν. Η μη αναστέψιμη πορεία της υπερθέρμανσης θα θερίσει τα πάντα! Οι ωκεανοί θα βράσουν και θα εξατμιστούν.
    Μόνο μία τυχαία παρέκλιση θα μπορούσε να μας σώσει.
    Ετσι έχουν τα πράγματα και όλοι οι "μεγάλοι" το ξέρουν καλά, αλλά είναι τοσο μικροί και τιποτένιοι που δεν βλέπουν μπροστά από το νιτερέσο τους ούτε τη μύτη τους.

    Διάβασε, αν δεν βαριέσαι και το ποστ μου "ο πλανήτης στις φλόγες"

    AntwortenLöschen
  12. ange-ta,
    συμφωνώ με όσα γράφεις. Ξέρεις, η δική μου παρέμβαση είχε τον χαρακτήρα τής ενημέρωσης, όπως έγραψα και στην αρχή. Δεν ξέρω, άν στεναχώρησα κανέναν, αλλά δεν το επεδίωκα. Όσα έγραψα είναι μέχρι τελευταίας κεραίας αληθή, και δεν έχουν να κάνουν με το κόμμα, που "ακολουθεί" ο καθένας. Άλλωστε, νομίζω, ότι δεν έχει τόση σημασία, με ποιό κόμμα είναι ο καθένας, αλλά σημασία έχουν αυτά που λέει και η τεκμηρίωσή τους εντός τών πλαισίων τού δημοκρατικού διαλόγου. Σπεύδω να δηλώσω, ότι δεν είναι στις προθέσεις μου να αντιδικήσω με κανέναν από την ωραία παρέα σας. Αντιλαμβάνομαι, ότι, μετά από την απίστευτη καταστροφή, που έπληξε τον τόπο μας, έχουν ιδιαίτερη σημασία οι δράσεις τού καθενός και όλων μας, για να ξαναστηθούν στα πόδια τους οι συνάνθρωποί μας, που έχασαν τα πάντα, και για να ορθωθούν ανίκητα εμπόδια σε όλους εκείνους, που κονιορτοποιούν το περιβάλλον στο όνομα τής "αγοράς" και τής ασύδοτης κερδοσκοπίας. Εδώ, ο καθένας μας μπορεί να συμβάλει στην κατεύθυνση αυτή, με τον δικόν του τρόπο. Και νομίζω, ότι το δικό σου Ιστολόγιο, ange-ta, βοηθάει τα μέγιστα.
    Όταν θα βρώ χρόνο, θα μελετήσω την εργασία σου "ο πλανήτης στις φλόγες", και ίσως στείλω ένα ακόμη μήνυμα.
    Λέω "ισως", επειδή δεν είναι συνήθειο μου η συμμετοχή σε "blogs". Προτιμώ τους απλούς ιστοτόπους.
    Χαιρετώ, και να είσθε όλοι καλά.

    "Αλληλεγγύη στην Ηλεία τού πόνου και τής καταστροφής"!
    Latinos

    AntwortenLöschen
  13. Dieser Kommentar wurde vom Autor entfernt.

    AntwortenLöschen
  14. Latine,
    Δεν μπαίνει απολύτως κανένα θέμα να στεναχωρήσεις τη παρέα.
    Αλοίμονο, αν μου πέρναγε απο το μυαλό κατι τέτοιο.
    Οχι καθόλου δεν στεναχωρείς. Ολοι θέλουμε να καταλάβουμε, να καταλάβουμε λατίνε. Ισως την Ελλάδα του σήμερα να μην τη δούμε ποτέ πια αύριο. Σε τέτοιες τραγικές στιγμές, η δική μας η προσωπική στεναχώρια, δεν έχει καμία αξία.
    Θέλω να κατάλαβω, γιατί αυτοί που είναι αρμόδιοι αφήσανε τη πατρίδα μας να γίνει στάχτη!
    Και ακόμα μετά άπό έναν τέτοιο όλεθρο, τι κάνουν, τι σκέφτονται, τι στόχους βάζουν.
    Πόσο η διαφθορά έχει αγγίξει το μεδούλι μας πια.
    Και το μεγάλο ερώτημα που μπαίνει είναι:
    Εχουμε ελπίδα σωτηρίας ή όχι;;

    AntwortenLöschen
  15. Επιφυλλίδα του (πάντα εύστοχου Κώστα Καναβούρη) στη σημερινή "Αυγή" (μου φάνηκε πως ταιριάζει με το κείμενό σου):
    «Ένα είναι βέβαιο: η Ελλάδα ή αυτό που εννοούμε ως Ελλάδα ιστοριοδιφώντας σε όλο το φάσμα από την ανοησία μέχρι την επιστημοσύνη και από την ιδεοληψία (αριστερά και δεξιά) μέχρι τη θεωρία, αυτή λοιπόν η Ελλάδα αυτό το αποκύημα μιας επαναστατικής διαδικασίας ή όπως άλλοι διατείνονται αυτή η έξωθεν επιβεβλημένη δυσπλασία ενός κράτους που έπρεπε να ανακαλύψει το έθνος του, πάντοτε αυτή η Ελλάδα, αυτό το συμπίλημα δοξασιών και πραγματικότητας, φόβων και δουλοπρέπειας, περηφάνειας και προκατάληψης, αυτή η Ελλάδα που από της συστάσεώς της μέχρι τη στιγμή που μιλάμε δεν έπαψε να "παιδεύει τα δροσερά Ελληνόπουλα και να ανεμίζει τους αμέτρητους γραικύλους", αυτή η Ελλάδα κανιβαλίζει τον εαυτό της. Και κακά τα ψέματα, όσο κι αν πονάει να το λέμε, και πονάει πολύ τούτες τις μέρες, η καταστροφή και ο συνακόλουθος θρήνος, ήταν περίπου προδιαγεγραμμένα πράγματα. Δεν έχει σημασία αν εκδηλώθηκε έτσι και όχι αλλιώς η φρίκη. Σημασία έχει ότι ήταν αναμενόμενο αποτέλεσμα μιας χώρας η οποία εξεμέτρησε τα προς το ζην. Με το θάρρος της υπογραφής μου και με την πικρότατη επιβεβαίωση για πράγματα που έχω ξαναγράψει πολλές φορές, μπορώ να το ξαναπώ: η Ελλάδα έχει τελειώσει. Την καταστρέφουν πολλοί επί μακρότατο χρονικό διάστημα για την ακρίβεια μεσούσης ακόμα της εξεγέρσεως του 1821 ή και πριν από αυτήν την καταστρέφουν τόσο πολύ ώστε σχεδόν δεν απέμεινε τίποτε που μπορεί να καταστραφεί πλέον.
    Δεν κατεστράφη καν κάποια ιδεατή εθνική συνείδηση γιατί εθνική συνείδηση δεν υπήρξε ποτέ, παρά μονάχα ένας χυδαίος αχταρμάς πατριδοκαπηλίας, ξενοδουλίας και μετεμφυλιακού αιματοβαμμένου και χρηματοβόρου πατριωτισμού. Δεν υπήρξε ούτε έθνος παρά μια ομογενοποίηση τοπικών κοινοτήτων, τοπικών κοινοτισμών και εθνοτικών μειοψηφιών που ενσωματώθηκαν είτε λάθρα, είτε εν κρυπτώ, είτε βιαίως με αποτέλεσμα μια καινοφανή ιδέα ενός περιούσιου λαού ακαριαίας και αυθωρεί δημιουργηθείσας συνέχειας 3.000 ετών με όχημα μια τω όντι υπαρκτή γλώσσα που όμως χρειάζονται τόμοι και κόποι ώστε να αναλυθεί τι ακριβώς είναι και τι σημαίνει αυτή η υπαρκτή και διαρκώς εξελισσόμενη γλώσσα που είναι η διαρκώς εξελισσόμενη ιστορία στην οποία εξέλιξη, δηλαδή διαφορετική εκδοχή του τι σημαίνει στη σύγχρονη συγκυρία. Ελλάδα, ουδείς έδωσε σημασία. Αντιθέτως όποτε ηγέρθη συζήτηση ακολούθησαν κραυγές, οιμωγές και κατάρες. Και στο μεταξύ η Ελλάδα ή αυτό που ονομάζουμε Ελλάδα φτώχαινε διαρκώς τρώγοντας τις σάρκες της δηλαδή κανιβαλίζοντας τον εαυτό της.
    Τρεις βασικούς πυλώνες είχε αυτό το κράτος που ονομάζουμε Ελλάδα, τρεις βασικές τραγωδίες απ' όπου θα μπορούσε να προέλθει η κάθαρση που θα δημιουργούσε τη συγκρότηση της υπόστασής της. Ο ένας πυλώνας ήταν η λεπταίσθητη επανάσταση του 1821, ο δεύτερος η μεγάλη ταραχή των δακρύων του 1922 και ο τρίτος η μεγαλουργία της Εθνικής Αντίστασης που είναι η αντίσταση της αριστερής συνείδησης η οποία εξαϋλώθηκε στον αόριστο όρο "εθνικής" και η οδυνηρότατη σφαγή του εμφυλίου. Τρεις πυλώνες, ποταμοί αιμάτων και κρουνοί δακρύων, γαλαξίες πράξεων και το αποτέλεσμα; Μηδέν εις το πηλίκον. Ένα ολοστρόγγυλο μηδενικό που το ονομάζουμε Ελλάδα για να μπορούμε να το εμπορευόμαστε αφού όλα τα προϊόντα πρέπει να έχουν ετικέτα και το οποίο κανιβαλίζει τον εαυτό του αδυνατώντας να αντιληφθεί ότι ακόμα και τα προϊόντα χρειάζονται τρόπο στη διαχείρισή τους. Η σπατάλη φτωχαίνει την ποιότητα, τα εξαντλεί και τα εξαφανίζει.
    Σ' αυτό το τοπίο, σ' αυτό το σημείο βρισκόμαστε μέσα στην πιο χυδαία και άγρια προεκλογική περίοδο: στη μέση μιας χαμένης γης με τα δέντρα της, τα ποτάμια της, τα έλβια όντα της, τα σπίτια και τις καλλιέργειες και τους ανθρώπους καμένα. Στη μέση ενός καμένου τόπου που θα μπορούσε να ήταν πατρίδα μας αλλά τον μεταχειριστήκαμε ως προϊόν που μπορούμε να του κάνουμε πλιάτσικο όποιος προλάβει περισσότερο με όποιον τρόπο έβρισκε πιο πρόσφορο και κοντινό και τώρα πια είναι καμένος μέσα στη φωτιά της αρπαγής. Η Ελλάδα έχει τελειώσει. Αρκεί και μόνο να δει κανείς πώς γίνεται η πολιτική διαχείριση μιας συμφοράς που δεν είναι απλώς τεράστια, είναι η τελειωτική, από τα κόμματα εξουσίας, για να κατανοήσει ότι δεν υπάρχει σωτηρία. Το κατάστημα έκλεισε λόγω πένθους και δεν πρόκειται να ξανανοίξει. Όλα τα υπόλοιπα είναι ξετσίπωτα, ξεδιάντροπα και πορνικά. Γουρούνια και ρουφιάνοι λεηλατούν ό,τι απόμεινε. Δηλαδή λεηλατούν αποκαϊδια. Οι αδίστακτοι που δεκαετίες ολόκληρες, πολλές δεκαετίες ρήμαζαν τόπο και ανθρώπους, λεηλατούσαν εδάφη και ψυχές, εξακολουθούν το ίδιο αποτρόπαιο έργο: λεηλατούν τα καμένα, ποδοπατούν καμένες ψυχές και ανθρώπους αποτελειωμένους, σκυλεύουν ζωντανούς νεκρούς σ' ένα τερατούργημα απίστευτης βαρβαρότητας που ονομάζεται συνθήκη βίωσης αυτού που ονομάζεται Ελλάδα.
    Και ήταν προδιαγεγραμμένο. Δεν πέφτουν διά μιας τόσες ασήμαντες, ανάλγητες, φρικαλέες περιπτώσεις ανθρώπων για να διαχειριστούν τον τόπο. Είναι αποτέλεσμα μακράς καταστροφής τόπου και λαού. Το φυσικό προσωπικό, οι πολίτες, από μακρού δεν υφίσταται. Και ιδού το αποτέλεσμα. Δεν είναι εκ Θεού ο άρπαγας και ο κλέφτης, διπλανός μας είναι. Από τους πυροβολισμούς των εκτελεστικών αποσπασμάτων μέχρι τις βίλες της Μυκόνου με τις πισίνες, εκεί όπου "ο Θεός το νερό το έδωσε μονάχα για αγιασμό", έχει καεί αυτό που ονομάζουμε Ελλάδα. Ο τόπος που τον αγοράζουνε και τον πουλάνε στην κυριολεξία, τα άεργα και βρωμερά χέρια όποιου καλόγερου του καπνίσει. Ήταν επόμενο να μας μπουκώσει η κάπνα της φωτιάς. Τέλος».

    AntwortenLöschen
  16. @ alterapars,
    Σ ευχαριστώ για το κείμενο που μου πόστιασες.
    Το διάβασα κανα δυο φορές για να το καταλάβω. Είναι λίγο δισνόητο.
    Βάζει πολλά θέματα μαζύ και δεν μπορώ να το παρακολουθήσω.
    Και δεν τραβάει διαχωριστική γραμμή στις κατηγορίες που ρίχνει, άλλες δίκαιες, άλλες αμφίσημες, ανάμεσα στους εξουσιαστές και εξουσιαζόμενους.
    Ούτε εγώ βάζω, αλλά προσπαθώ να βρώ τους λόγους που κάνουν τους ανθρώπους αναίσθητους, εμπρηστές (με την αντικειμενική σημασία) και κλέφτες.
    Με σοκάρει δε το γεγονός, ότι αυτή η αριστερά, φοβάται να χρησιμοποιήσει την λέξη "λαός".
    έτσι όπως την ξέρουμε! Από την αρχαία ελλάδα, γράφει η Κλόντ Μοσσε, υπήρχε διαχωρισμός μεταξύ δήμου και επωνύμων, όπως λέμε λαός και Κολωνάκι. (Εξ ου και η λέξη δημοκρατία, που είναι η εξουσία του (απλού) λαού).
    Δες τι γράφει: "Το φυσικό προσωπικό οι πολίτες δεν υφίστανται" Τι θέλει να πεί; Δεν υπάρχει σήμερα λαός ή δεν υπάρχει ούτε λαός ούτε εξουσία;
    Ή τι νόημα θέλει να δώσει στη λέξη πολίτες; Μεταφυσικα αθώα;

    Ούτε, θα έλεγα ποτέ ότι η Ελλάδα είναι το αποκύημα μιας επαναστατικής διαδικασίας. (Ξέρω που βασίζεται και το γράφει, αλλά εδώ δεν ταιριάζει, γιατί δεν κάνουμε ιστρική ανάλυση, αλλά προσπαθούμε να κατανοήσουμε τα φριχτά γεγονότα)
    Και η λιτότητα, είναι η μόνη γλώσσα για να περιγράψεις συμφορές τέτοιου μεγέθους!
    Συμφωνούμε μόνο, στο ότι η φωτιά ήταν αναμενόμενη, αλλά κατα εμένα από άλλους λόγους, και όχι από αυτούς που αναφέρει με τόσο αριστοκρατική αποστασιοποίηση ο Καναβούρης.
    Ακόμα, έχω μαζύ του μια ουσιώδη διαφορά, οι σημερινές φωτιές έχουν άλλη αιτία και δεν υπάρχει ιστορικό προηγούμενο, γι αυτό και με έχει φέρει σε απόγνωση. Οποιαδήποτε άλλη αιτία, διορθώνεται, το κλίμα όμως όχι.
    Οπως λέω στον Λατίνο, μόνο μια τυχαία απόκλιση μπορεί να μας βγάλει από την κατρακύλα. Οχι ΜΟΝΟ εμάς τους ελληνες, αλλά όλο τον πλανήτη.

    AntwortenLöschen
  17. Επίσης συμφωνώ, ότι πάνω στα αποκαϊδια και στη μέση των συνεχιζόμενων αδηφάγων πυρκαγιών, διεξάγεται ο πιο χυδαίος και ο πιο ελεηνός προεκλογικός αγώνας που έγινε ποτέ.

    AntwortenLöschen
  18. Η Ελευθεροτυπία, έγραψε ενα άρθρο που με εκφράζει πλήρως.
    Μακάρι να μπορούσα να το είχα γράψει εγώ:

    Πίσω από το γραφείο του, στο τζάμι, ο συνάδελφός μου ο Νάσος έχει κολλήσει με σελοτέιπ έναν τίτλο από εφημερίδα, με πηχυαία γράμματα, που γράφει: «Η βλακεία είναι ανίκητη». Ισως είναι και η εξήγηση γιατί οι άνθρωποι πάνε προς τα εκεί που την πάνε τη ζωή και το μέλλον τους και όχι προς τ' αλλού.

    Η βλακεία, εν πάση περιπτώσει όμως, είναι μια αγιάτρευτη έλλειψη νοητικής ικανότητας και δεν μπορείς να κατηγορήσεις, έτσι, κανέναν επειδή είναι βλάκας. Τόσο του κόβει, τελεία και παύλα.

    Το μόνο πρόβλημα, λοιπόν, που μπορεί να μας απασχολεί, γιατί αυτό μπορούμε να θεραπεύσουμε, είναι η απαιδεψιά. Η άγνοια. Η αμορφωσιά. Η ασχετοσύνη. Για το δεύτερο, εξίσου σοβαρότερο πρόβλημα, «να περνάμε καλά», θα τα πούμε πιο κάτω.

    Πριν τον Αύγουστο είχα γράψει για το ακατανόητο να αναπαράγεται από όλα ανεξαιρέτως τα δημοσιογραφικά στόματα η νοοτροπία, με θριαμβολογίες, ότι είναι ευτύχημα που η φωτιά αντί να καίει οικισμούς πάει προς το δάσος! Είναι τέτοια η κοντόφθαλμη ανθρωπολατρική, καταστροφική νοοτροπία και έχει δηλητηριάσει σε τέτοιο βαθμό σχεδόν όλο τον ιστό της κοινωνίας, που δεν μπορεί να δει το πασιφανές:

    Ωραία. Δεν κάηκε το σπίτι στην Αρτέμιδα και στην κάθε Αρτέμιδα. Με τι θα ζήσουν σ' αυτό το σπίτι, όταν όοολα γύρω είναι καμένα;

    Τα νέα αμπέλια θέλουν τρία με τέσσερα χρόνια να σου δώσουν καρπούς, αν καθαρίσει το έδαφος και βρέξει και δεν σου πάρει η βροχή το στέρφο χώμα που απόμεινε. Αν οι καιρικές συνθήκες σε ευνοήσουν.

    Τα γροθάρια οι νέες ελιές θέλουνε πάνω από οχτώ χρόνια να σου δώσουν σοδειά, αν σ' ευνοήσει το κλίμα, κι αφού καθαρίσει και οργωθεί καλά το έδαφος.

    Τα ξινά και οι μουριές για τις ζωοτροφές θέλουν νερό και προστασία τα πρώτα χρόνια, βάρδα μην πέσει κανένας πάγος.

    Τα θερμοκήπια θέλουνε δύο και τρία χρόνια για να πάρουνε μπρος και να σου δίνουνε καρπό ίσα για να ξεχρεώσεις το δάνειο για να τα φτιάξεις. Χώρια οι σπόροι, το λίπασμα, τα φάρμακα, τα μεταφορικά, τα πετρέλαια και τα λάδια για τα μηχανήματα, τα καθαρίσματα, τις αβαρίες.

    Για τη βρόμη, τα καλαμπόκια και τ' άλλα καλλιεργητικά να μη μιλήσουμε τι καθάρισμα θέλει η γη, τι όργωμα και τι νερό, σε ένα χώμα που δεν έχει πια ρίζες δέντρων να το συγκρατήσουν. Χρόνια υπομονής.

    Τα ζώα, όσα επιζήσουν, τι θα τρώνε; Ζωοτροφές με ιχθυάλευρα έτοιμα, όπως εκείνα που δηλητηριάζουν τροφή και ζωντανά σε Βέλγιο, Αγγλία, Γαλλία, Ολλανδία; Τι θα βοσκάν τα πρόβατα και τα κατσίκια; Τα φρέσκα φυλλαράκια που θα φυτρώνουνε δειλά από τα καμένα δέντρα, ώστε να μη φυτρώσει πλέον τίποτε ποτέ;

    Χωρίς μελίσσια πώς θα αναπαράγεται όοοολο το φυτικό βασίλειο; Το ξέρουν οι νέοι αστοί και οι πρωτευουσιάνοι ότι τα δέντρα και τα λουλούδια δεν πηδιώνται μεταξύ τους, ούτε μπορεί να υπάρξει το ένα δίχως τ' άλλο, ούτε σπαρτά καν δεν υπάρχουν χωρίς τις μελισσούλες;

    Χωρίς πουλιά και έντομα δεν γίνονται ήμερα ένα σωρό από δέντρα, μήτε τα σύκα δεν καρπίζουν. Χωρίς το δάσος δεν έχεις χτήμα, δεν έχεις νερά, δεν έχεις οξυγόνο, δεν έχεις θερμοκρασία, δεν έχεις σπίτι.

    Ωραία, σώθηκε ο οικισμός, αφού τόσο πολύ το λαχταράτε, ανθρωπολάτρες αποχαυνωμένοι από της πόλης τα καλούδια, που καταστρέφει τα χωριά. Και πώς θα ζήσει ο οικισμός; Με σουπερμάρκετ;

    Αν είχε καεί ο οικισμός κι είχε σωθεί το περιβάλλον, σε ένα τρίμηνο, άντε εξάμηνο, άντε χρόνο ξαναχτιζόντουσαν τα σπίτια, με αρωγή, θαλασσοδάνεια, προσφορές, 7.000.000 ευρώ κάνει για να ξαναχτιστεί η Αρτέμιδα. Θα 'χαν οι κάτοικοι τη γη, τα ζώα, τα δάση να ξαναχτίσουνε το βιός και νέα σπίτια.

    Κοίτα τώρα τα σπίτια έρημα, ανέγγιχτα απ' τη φωτιά στη μέση των καμένων. Κοίτα τι αξία έχουν. Κοίτα ανθρωπάκο.

    Κοίτα τα απ' την πόλη, χαλλλαρά. Και ρώτα, ποιος την έκαψε τη χώρα;

    Η πόλη σου την έκαψε τη χώρα. Η πόλη, που ερήμωσε την ύπαιθρο απ' όλα όσα την έσωζαν χιλιάδες χρόνια. Ο

    αστικός πολιτισμός πνίγει τα γύρω. Είναι το τίμημα.

    Μια φωτίτσα άναβε κι όλο και θα 'τανε κοντά ένας βοσκός, ένας από το καρβουνιάρικο, ένας συλλέκτης ρετσινιού, μια συντροφιά γυναίκες που θα πλέναν, ένας από τους αγροφύλακες, κανένας υλοτόμος, καθαρισμένοι οι λόφοι, τα χωράφια απ' τα ξερά, όλα καλλιεργημένα και φροντισμένα, ήταν το βιος. Και πλήθος οι άνθρωποι παντού, πλήθος και τα νερά.

    Τώρα, τρώμε απ' τα συσκευασμένα και τα χωριά φροντίζουν οι γέροι κι οι Αλβανοί, σκληρή η δουλειά για τις λεπτές επιδερμίδες των νεοσσών, που κατεβαίνουν εκδρομή στο χαλλλαρά για βόλτα φυσιολατρική στην πιο καλή περίπτωση, για ανέμελη φραπεδιά προ της καταστροφής στην πιο κακή. Τα δάση έρημα.

    Κανείς δεν έκαψε τη χώρα, οι πόλεις θα την καίνε διαρκώς. Τα σπίτια κάψανε τα δέντρα και τις περιουσίες. Τα σπίτια μας. Η ευκολία έκαψε τη χώρα, το χαλλλαρά την έκαψε. Το χαλλλαρά της εξουσίας, που δεν ιδρώνει να σκιστεί για να δουλέψει, το χαλλλαρά του δημοσίου, που δεν ιδρώνει να σκιστεί για να προσφέρει, το χαλλλαρά της τοπικής αυτοδιοίκησης, που είναι πρώτη και καλή στα πανηγύρια, θέλει να είναι ανεξάρτητη με κρατική ελεημοσύνη και 9 στις 10 περιπτώσεις, όπως η τωρινή, δεν έχει ούτε σχέδιο, ούτε μέσα να σώσει την ίδια την περιουσία της από μια συμφορά αναμενόμενη. Αναμενόμενη στο 100%. Ενας λαός την έκαψε.

    Με πευκοδάση σε όρια ηλικιακά των 150 και 200 χρόνων, που τρίζανε έτοιμα να σκάσουν από την ξηρασία και τους καύσωνες, τ' άκουγαν σ' όλα τα χωριά. Λες και δεν τους αφορούσε.

    Κι όσοι χτυπήσαν πόρτες και προειδοποιούσαν σπάσαν τα μούτρα τους σε κεντρική εξουσία παιχνιδούπολη, του χαλλλαρά βιλαέτι. Χεστήκαμε αν εμπρηστές καίνε φιλέτα. Εσύ τι κάνεις, εξουσία, για να τα σώσεις.

    Μια εξουσία που επιζεί ανώδυνα και κερδοφόρα, αφού μπορεί κι αναπαράγεται, μόνο και μόνο βάζοντας σφραγίδες και χαρτόσημα σ' ένα κωλόχαρτο. Αυτό είν' ικανή να κάνει. Δεν έχει πληρώσει ποτέ κανένα τίμημα, ούτε για τους σεισμούς, που πιάνεται ξεβράκωτη, ούτε για τις φωτιές, που καίνε ασταμάτητα 30 χρόνια, ούτε για τα ναυάγια σε ήρεμα νερά, ούτε για τα λουκέτα σε κραταιές περιουσίες του δημόσιου συμφέροντος, ούτε για τις διεθνείς ξεφτίλες όταν πετάει κάνας γείτονας μια πέτρα, ούτε για τις βαθιές βουτιές στην τσέπη των χαχόλων υπηκόων. Ολοι περνάνε χαλλλαρά.

    Στην πλάτη και στην καρδιά όλων αυτών, που τρέξαν να προσφέρουν απ' το υστέρημά τους, που τρέχουν πάντα. Χωρίς ποτέ να γίνονται εξουσία. Η εξουσία είναι για άγρια θηρία και για χοντρόπετσους. Δεν θα την πάρουνε ποτέ όσοι προσφέρουν στέγη και τροφή, όσοι χαρίζουνε το εμπόρευμά τους, όσοι δίνουνε τα γελάδια τους, όσοι κατάθεσαν ένα ευρώ, αυτό που είχαν, όσοι πηδάνε στις φωτιές, καμένοι αυτοί, για να σωθεί ο γείτονας.

    Αυτοί, που δεν θα γίνουν εξουσία, είναι η ψυχή αυτού του τόπου. Ητανε πάντα η ψυχή. Ψυχή κι αυτοί που μένουν στη φωτιά για να υπερασπιστούν το βιός τους. Τι όμορφος τόπος θα 'τανε, αν από χρόνια ήξεραν ότι το δάσος στην κορφή βιός τους είναι. Περιουσίας τους. Και με την ίδια λύσσα να το συντηρούν. Οπως το σπίτι τους. Οι λίγοι νέοι, οι γέροι κι οι

    Αλβανοί, που αφήσαμε έρμαιους στο πιο ωραίο κομμάτι της ψυχής μας.

    ΥΓΞεπερνάει το νου μου πόσο απολίτιστος μπορεί να είναι ο άνθρωπος, που θριαμβολογεί ότι το τοπίο της αρχαίας Ολυμπίας κάηκε, αλλά τα αρχαία σώθηκαν. Δεν έχει σκεφτεί ποτέ ότι τα αρχαία ΕΙΝΑΙ το τοπίο τους. Για το τοπίο ήρθαν και χτίσαν οι αρχαίοι. Το τοπίο θαυμάζουν οι επισκέπτες της Ολυμπίας. Τα νερά και τα δάση της δίνουν αξία στα χτίσματα. Αλλά όχι στα ντουβάρια.
    (Τετράδης)

    AntwortenLöschen
  19. Ange-ta,
    Δεν είναι αριστοκρατική αποστασιοποίηση, όσα γράφει ο Καναβούρης.
    Είναι ένας θυμωμένος λυγμός. Πολυκαιρισμένος μάλιστα.
    Όσο κι αν υπάρχουν άνθρωποι που αντιστέκονται, όσο κι αν το παλεύεις ακόμη και δεν θέλεις να το παραδεχθείς «η Ελλάδα έχει τελειώσει».

    Μου γράφεις ότι καλά κάνω και σκέφτομαι ακόμα τις διακοπές μου. Δεν μπορώ πια να γράφω όπως γράφεις εσύ ή alterapars. Βαρέθηκα. Πήρα ένα μεγάλο βαρέλι, ένα πολύ μεγάλο βαρέλι και χύνω μέσα όλες τις καθημερινές πίκρες κι απογοητεύσεις. Η Ελλάδα έχει τελειώσει. Νομίζω ότι τελείωσα κι εγώ. Πότε – πότε θα μου βγαίνει καμιά κραυγή, σαν υπερχείλιση κι αυτό είν’ όλο. Μη νομίσεις ότι μου είναι εύκολο ή βολικό. Καθόλου δεν βολεύομαι σ' αυτή τη στάση, πολύ με πονάει, αλλά κουράστηκα, βαρέθηκα, τελείωσα. Και νικήθηκα.

    Καλλίτερα να σου εξηγήσει ο Νικόλας…

    ΒΑΡΕΘΗΚΑ
    (αφιερωμένο)

    Βαρέθηκα τη μίζερη μου φύση,
    κανένας πια δεν λέει να ξεκουνήσει,
    αναμφιβόλως,
    δεν με χωράει ο τόπος ρε παιδιά.

    Βαρέθηκα τα ίδια και τα ίδια,
    τα δάκρυα να κάνω μπιχλιμπίδια,
    τα λόγια μοναχά μας απομείναν
    κι οι θεωρίες,
    στην πράξη μας χαλάνε οι θεσμοί.

    Βαρέθηκα να λέω πως θ' αλλάξει,
    το σύστημα μας έχει επιτάξει,
    απόκληρα απομείναμε πουλάκια,
    κυνηγημένα
    με ξεπουπουλιασμένα τα φτερά

    Βαρέθηκα κι αυτό το μονοπάτι,
    ακόμα και σαν βρω κάνα κομμάτι
    πώς είναι δυνατό να μαστουριάζεις,
    εξήγησέ μου
    άμα σου περιφράξαν την καρδιά

    Συνέχεια μου έρχεσαι από πίσω,
    δεν έχω πια το σάλιο να σε φτύσω,
    πώς γίνεται στον ένα παλαβιάρη,
    εξήγησέ μου,
    κουτόχορτο χιλιάδες να βοσκάν.

    Πώς γίνεται στον κάθε παλαβιάρη κουτόχορτο χιλιάδες να βοσκάν;


    Χαμογελάκι;
    Ναι, χαμογελάκι.

    AntwortenLöschen
  20. Μπορεί μερικοί πράγματι να στενοχωρηθούν αλλά δυστυχώς το ΠΑΣΟΚ πήρε ό,τι χειρότερο είχε να δείξει η Αριστερά (το Κόμα) και ότι χειρότερο η Δεξιά (το Χρήμα) και διέλυσε την Ελλάδα. Αυτή είναι η αλήθεια.

    Για το εξαιρετικό άρθρο του Τετράδη έχω να προσθέσω την πολύ μικρή μου φιλοσοφική συνδρομή, το 3ο και τελευταίο μέρος της "Μετέωρης Δημοκρατίας"

    Για τον απελπισμένο Croper ένα έχω να πω, ο ηθικός άνθρωπος ζει για το ΑΓΑΘΟ, δεν ζει καν για την Ζωή. Έτσι ακόμη και αν είναι σίγουρος ο θάνατος και η ολοκληρωτική καταστροφή αυτός κάνει αυτό που του επιτάσει το ΑΓΑΘΟ. Μόνο έτσι μπορείς να κατανοήσεις την μάχη των 300 του Λεωνίδα.

    Επομένως πράξε το ΑΓΑΘΟ και άσε το Κλίμα να αλλάζει! Δες την προσπάθεια να Καθαριστεί το Άλσος Γαλατσίου.

    Τέλος για την Angeta, πληροφοριακά, άρχισα το Παρατηρητήριο για τις Κλιματικές Αλλαγές.

    AntwortenLöschen
  21. Ξέρω γω ρε συ Cropper,
    Τα έχω χαμένα, Νομίζεις ότι εγώ δεν έχω καταλάβει, ότι η Ελλάδα τελείωσε!
    Οχι ΜΟΝΟ επειδή κάηκαν αυτά τα εκατομμύρια στρέματα δάσους και ότι αυτό σημαίνει, όπως τόσο αναλυτικά λέει ο Τετράδης, αλλά βλέποντας αυτά τα τέρατα που θα διαχειριστούν τη κρίση με πιάνει κρίση και μένα.
    Τωρα αν τα έγραψε, όσα έγραψε ο Καναβούρης με αριστοκρατική αποστασιοποίηση, σαν η αριστερά να μην ευθύνεται καθόλου για την έλειψη οικολογικής συνείδησης, δεν παίζει μα την αλήθεια κανένα ρόλο πια.
    Το ποίημα υπέροχο!

    O Mirage, σου στέλνει νότες αισιοδοξίας.

    "ο ηθικός άνθρωπος ζει για το ΑΓΑΘΟ, δεν ζει καν για την Ζωή"!

    AntwortenLöschen
  22. καλημέρα Mirage, ξεκίνησα να διαβάζω την Μετέωρη δημοκρατία σου.
    Εκπληκτικό, πόσες φωτιές ανάβονται κάθε χρόνο.
    Το έχεις δει το βίδεο:

    http://www.gsfc.nasa.gov/gsfc/earth/pictures/2003/0703esufire/flat_global.mpg

    AntwortenLöschen
  23. ange-ta, δυστυχως ετσι ειναι. Η καταλυση των αξιων και η διαφθορά ποτέ δεν ηταν μεγαλυτερες. Εαν η ευκαιρια και αυτων των εκλογων χαθει (που πολυ φοβαμαι οτι θα χαθει), τοτε το μονο που μπορουμε να ελπιζουμε ισως ειναι μια οικολογικη τρομοκρατικη οργανωση....

    AntwortenLöschen
  24. Nuwanda,
    Με εκπλήσεις όλο και περισσότερο ΘΕΤΙΚΑ!!!!
    (εννοώ για την οικολογική τρομοκρατική οργάνωση)
    Δεν περιμένω καμία αλλαγή, γιατί θα ειχε φανεί.
    Δυστυχώς, φαίνεται ότι η ανθρωπότητα και ιδιαιτέρως ο ελληνισμός πρέπει να υποστεί ένα πολύ πιο άγριο σόκ, για να σκεφτεί!
    Εδώ οι φωτιές ήταν σε πλήρη εξέλιξη και η αναίσθητη η Ντόρα έβγαινε στα γυαλιά και χαμογελούσε, αντί να κλαίει η αλόγα!

    AntwortenLöschen
  25. ange-ta, εφ' οσον η μεγαλη μαζα του λαου εξακολουθει να κοιταει τα μικροσυμφεροντα της, φυσικα και δεν θα υπαρξει καμια αλλαγη στις εκλογες. Κριμα...
    Εβλεπα εχθες το βραδυ τις χαζομαρες που ελεγε η φωφη στα καναλια - μα ειναι δυνατον αυτη η γυναικα να ειναι υπερνομαρχης? να θελει να ηγηθει του επικρατειας? ειναι δυνατον να μας κυβερνουν τετοιας νοημοσυνης και αντιληχης ανθρωποι?

    (χαιρομαι που σε εκπλησσω θετικα, εγω, ενας αριστερος που πιστευει οτι μονο ο καπιταλισμος πηγαινει τον κοσμο μπροστα, αρκει η εκμεταλλευση της υπεραξιας να γινεται για λογαριασμο των πολλων...)

    AntwortenLöschen
  26. Nuwanda,
    ο καπιταλισμος και η αληθινή ανθρωπινη προοδος είναι αντιθετες αξιες, Δεν συμβιβαζονται. Μαλιστα ο καπιταλισμος, είναι ενα αφύσικο καθεστώς, Δεν συμβιβάζεται καν με την ανθρώπινη φύση αν πιστεψουμε, ότι ο 'ανθρωπος έχει την καλοσύνη και την αυτοθυσία έμφυτη, και φαίνεται πως έτσι είναι, αλλιώς το ανθρώπινο είδος δεν θα είχε επιζήσει.
    Μάλιστα η αυτοθυσία είναι ένα αγαθό χαρακτηριστικό και των ζώων,
    (εκτός από την μη ύπαρξη κακίας στα ζώα)
    Νομιζω, οτι τα έχουμε ξαναπεί στο ποστ μου για την δύνανη της αδράνειας, ποστ του Μαίου.
    Το σημερινό αδιέξοδο είναι απόδειξη ότι ο καπιταλισμός οδηγει την ανθρωπότητα και δυστυχώς και όλο τον πλανήτη, αν δεν συμβεί κάτι συνταραχτικό σε χαμό.
    Εγώ σε αυτά τα συμπεράσματα έχω καταλείξει και μακάρι να έχω άδικο.
    Θα σου πω ένα παράδειγμα. Ο πλανήτης υπερθερμαίνεται. Γιατί δεν αντικαθιστούν όλες τις πηγές ενέργειας με ηλιακή;;;
    Οχι από τη μια στιγμή στη άλλη, αλλα σιγά και προοδευτικά. Θα είχε δυο δράσεις, θα σταματούσε την εκπομπή των αερίων που επιταχύνουν την υπεθέρμανση και θα απορροφούσε ένα μικρό (πάρα πολύ μικρό, αλλά η φύση λειτουργεί πάντα στα όρια) κομμάτι της ηλιακής ενέργειας.

    AntwortenLöschen
  27. καλή μου ange-ta, το γνωρίζω οτι εχουμε μια θεμελιώδη διαφωνία στην ιδεολογική μας αφετηρία, απο διαφορετικούς δρόμους όμως καταλήγουμε σχεδόν στο ίδιο ζητούμενο!

    Μεγαλη κουβεντα, ισως την κανουμε απο κοντα καποτε... :)

    AntwortenLöschen
  28. Τότε έχουμε και οι δύο δίκιο σύμφωνα με το Νόμο των πολλαπλών αιτιών, του Επίκουρου

    AntwortenLöschen

καλημέρα και καλά σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...