Sunday, 30 August 2009

Αισθητική και Γυμνό

Α, δεν συγχίζομαι που έσπασε μια ρόδα
του αμαξιού, και που έχασα μια αστεία νίκη.
Με τα καλά κρασιά, και μες στα ωραία ρόδα
την νύχτα θα περάσω.

Η Αντιόχεια με ανήκει.
Είμαι ο νέος ο πιο δοξαστός.
Του Βάλα είμ’ εγώ η αδυναμία, ο λατρευτός.
Αύριο, να δεις, θα πουν πως ο αγών δεν έγινε σωστός.

(Μα αν ήμουν ακαλαίσθητος, κι αν μυστικά το είχα προστάξει
θάβγαζαν πρώτο, οι κόλακες, και το κουτσό μου αμάξι).
Καβάφης




Οι αμέσως προηγούμενες αναρτήσεις:
μαντήλα και αριστερή τύφλωση
Bourgini
Δύο λόγια περί αισθητικής

είχαν σχέση με την Μπούργκα (επομένως, με την αντίληψη της γύμνιας) και με το βίντεο του Γαβρά ιδωμένο από την πλευρά της αισθητικής.

Διάβασα αυτές τις μέρες, όλως τυχαίως, ένα κείμενο του Ερατοσθένη Καψωμένου για την αισθητική διάσταση της ελληνικής κοινωνίας, αλλά και για τη γύμνια, όπως την αντιλαμβάνεται ο Παλαμάς.


Δεν είναι, δηλαδή, μόνο ο Schiller ή ο Einstein που έχουν συσχετίσει την αισθητική ή το κάλλος και την ομορφιά με την σωφροσύνη και την ορθή σκέψη.
Η ελληνική κουλτούρα και παράδοση, όπως και η ελληνική λογοτεχνία και ποίηση είναι γεμάτη από τέτοιου είδους συσχετισμούς. Μάλιστα, όχι μόνο συσχετίζεται η αισθητική με την ορθή σκέψη και την σωφροσύνη, αλλά και με την ηθική και με το δίκιο.
Οι ταυτότητες κάλλος = αγαθό, ομορφιά = καλοσύνη, ηθικές αξίες = αισθητικές αξίες είναι πανανθρώπινες και τις συναντά κανείς σε κάθε ανθρώπινη έκφραση και έκφανση: Στα παραμύθια, στη λογοτεχνία, στη ποίηση, στην καθημερινή ζωή ακόμα και στα θρησκευτικά κείμενα.


Το αντίθετο, δηλαδή η αδιαφορία για την αισθητική των πραγμάτων και του χώρου μας μπορεί να είναι ένα ακόμα δείγμα μιας κοινωνίας σε εκφυλισμό!

Είναι μεγάλο λάθος να παραμερίζει κανείς την αισθητική για λόγους – δήθεν – ουσίας.
Επειδή η ουσία είναι στενά συνυφασμένη με την αισθητική. Η ουσία των πραγμάτων και η ουσία της ορθής σκέψης είναι η ουσία του καλού γούστου. Η έκφραση «μ αρέσει» ή «δεν μ αρέσει», εμπερικλείει πολλές άλλες διαστάσεις, απ αυτές που φαίνονται με την πρώτη ματιά και σίγουρα θα αφήνει έναν προσεκτικό παρατηρητή έκπληκτο, αν προσπαθεί, κάθε φορά, να περνάει από κόσκινο το υπό κρίση αντικείμενο της "αρεσκείας" του.
Πολλές φορές έχω αναρωτηθεί, τι είναι αυτό που ξεχωρίζει ένα έργο τέχνης από όλα τα όμοιά του και το εκτοξεύει ψηλά στην σφαίρα του άφθαρτου; Είναι η μορφή ή το περιεχόμενο; Και σιγά – σιγά άρχισα να αντιλαμβάνομαι ότι δεν υπάρχει διαχωρισμός. Όταν η μορφή έχει ομορφιά τότε έχει και το περιεχόμενο και αντίστροφα.

Ο Όμηρος, μιλάει για την ομορφιά της Ελένης, η οποία αγιάζει ακόμα και τον πόλεμο. Η ομορφιά εδώ ταυτίζεται με το δίκιο!
Ποιος δεν γνωρίζει τον στοίχο του Σολωμού: όμορφος κόσμος παιδικός αγγελικά πλασμένος.
Οι άγγελοι, είναι πρέσβεις καλών μηνυμάτων, επειδή είναι όμορφοι.

«Παντού νιος κόσμος ομορφιάς , χαράς και καλοσύνης, (Ο Πορφύρας, ΑΕ 508 Α3 – Σολωμός)

Στον Καβάφη, η διαφθορά ταυτίζεται με την ακαλαισθησία! Θα μπορούσε κανείς να χαρακτηρίσει ακαλαίσθητους όλους τους σημερινούς αθλητές, που με αναβολικά και χημεία παραβγαίνουν σε αγώνες και όχι με αληθινή ανδρεία και δύναμη.

Μα αν ήμουν ακαλαίσθητος κι αν μυστικά είχα προστάξει
Θα βγαζαν πρώτο οι κόλακες και το κουτσό μου αμάξι
.

Ο Ελύτης διακηρύσσει σε χίλιους τόνους ότι το θείο, το αγαθό και το κάλλος αποτελούν μια ενδοκοσμική ταυτότητα.

Ωραίε μου αρχάγγελε, γειά σου με τις ηδονές.
Καλά φρούτα στο τραπέζι.


Στον Σικελιανό και τη λαϊκή ποίηση θα βρούμε ταύτιση του θείου με την ομορφιά, επομένως και με την απόλυτη καλοσύνη:

Ω μυστική μεγάλη Πρωτοεικόνα,
Ως πότε θα σε βλέπω σταυρωμένη
Στο σταυρό της ιερής Θηλύτητάς Σου,
Στο μεγάλο σταυρό της ομορφιάς σου.


Άγγελος είσαι μάτια μου κι αγγελικά χορεύεις,
αγγελικά πατείς τη γη κι μένα με παιδεύεις (Μ. Λιουδάκη, Λαογραφικά Κρήτης)

Οντεν περάσω και σε δω στο παραθύρι επάνω,
Θαρρώ πως είσαι Παναγιά και το σταυρό μου κάνω

Υπάρχουν πολλοί θεοί μα ΄ναι θεοί του κόσμου,
Όμως για μένα είσαι συ μοναδικός θεός μου.

Ο Παλαμάς, συλλαμβάνει τη γύμνια ως φυσική, αισθητική και ηθική κατηγορία.
Γύμνια είναι η αλήθεια
Και γύμνια κι η ομορφιά
! (ο Σάτυρος)΄

Και παρακάτω ο ίδιος:

Ρουμπίνια εδώ, μαλάματα,
Μαργαριτάρια, ασήμια,
Μοιράζει η θεία σου γύμνια
Τρισεύγενη Αττική


Υπάρχει μια έκφραση στη Κρήτη « Θεός ξεβράκωτος» που δηλώνει θαυμασμό και επιδοκιμασία σε υπερθετικό βαθμό. Την σημασία αυτής της έκφρασης ο Καψωμένος την αποδίδει στην ελληνική μνήμη για την ομορφιά των αγαλμάτων, γιατί εκεί οι θεοί ήταν πάντα ξεβράκωτοι!
Θεός ξεβράκωτος = πανέμορφος!

Και βέβαια να μην ξεχάσουμε και την καθημερινή αναφορά, στη λέξη «όμορφα» που σημαίνει σωστά, καλά, κόσμια και «όμορφος άνθρωπος» που σημαίνει σωστός και δίκαιος!

Ρεζουμέ: τρέχτε όλοι στα «ινστιτούτα καλλονής» και κόφτε το φαγητό για να γίνετε θεοί ξεβράκωτοι.
Τώρα που το λέω, αρχίζω επιτέλους και καταλαβαίνω την πολιτική της σημερινής Κυβέρνησης: Με την οικονομική δυσπραγία και με την αλαλούμ πολιτική θα γίνουμε όλοι «θεοί ξεβράκωτοι» και η Αττική θα πλησιάσει το πρότυπο του Παλαμά : «Γυμνή τρισεύγενη Αττική»
Τι άλλο θέλουμε;;; ο Κ.Καραμανλής είναι ποιητής, χωρίς να το ξέρει!!

*****************************
1. οι πίνακες είναι του Τσέχου ζωγράφου του Emil Holarek
2. Ολόκληρο το κείμενο του Καψωμένου θα το βρείτε στο βιβλίο: ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
ΔΙΑΛΕΚΤΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙς ΚΑΙ ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕς ΠΡΟΣΕΓΓΥΣΕΙΣ, στις εναλλακτικές εκδόσεις
3. Οπως πάντα τα πλάγια είναι απο το βιβλίο αναφοράς, δηλαδή απο το κείμενο του Καψωμένου.

Monday, 24 August 2009

ΚΑΛΕΣΜΑ ΣΕ BLOGERS ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΕΝΕΡΓΟ ΠΟΛΙΤΗ




“Καλούμε όλους τους ενεργούς πολίτες και κάθε συλλογικότητα σε ανοιχτή δημόσια διαμαρτυρία την Παρασκευή 28 Αυγούστου 2009, στις 7.00μμ στην Πλατεία Συντάγματος όπου:

1. Θα κατατεθούν στο προεδρείο της καμένα δέντρα στην Βουλή σαν απάντηση της φύσης και των ενεργών πολιτών στις πολιτικές που τα έκαψαν

2. Όλα τα καμμένα τουλάχιστον των τελευταίων 10 ετών κυρήσσονται αυτόματα αναδασωτέα στην πράξη

3. Αν βρεθούν κτίσματα σε αναδασωτέες εκτάσεις να καταδικάζονται για κακουργήματα οι ιδιοκτήτες του κτίσματος, ο εργολάβος και οι υπεύθυνοι που έδωσαν άδεια ( Πολεοδομία, ΔΕΗ ) και να τους επιδικάζονται και τα έξοδα κατεδάφισης.”

Sunday, 23 August 2009

Ας βρέξει!!













Ô bruit doux de la pluie
Ω τρυφερέ θόρυβε της βροχής
Par terre et sur les toits !
πάνω στη γη και πάνω στις στέγες
Pour un coeur qui s'ennuie,
για μια καρδιά που λειώνει
Ω τραγούδι της βροχής
Ô le chant de la pluie !
************************
Αφιερωμένο στο παλιόσκυλο

Friday, 21 August 2009

Σύνταξη και στις γυναίκες στα 65



Σύνταξη μετά τα 65 ΚΑΙ για τις γυναίκες αποφάσισε η Κομισιόν!

Για την ισότητα ρε γαμώτο!

Αλλά όταν η γυναίκα δουλεύει στο σπίτι, ψωνίζει, μαγειρεύει, πάει τα παιδιά στο σχολείο με τη ψυχή στο στόμα, για να προλάβει και τη δουλειά, δεν μετράει.

Όταν η γυναίκα, δεν κάνει ποτέ καριέρα, λόγω αυτών των οικογενειακών της υποχρεώσεων, δε μετράει!

Όταν η γυναίκα αμείβεται, από τις επίσημες στατιστικές της κυρά Κομισιόν, κατά 25% λιγότερο για την ίδια εργασία, δεν μετράει.

Και ποιός σε ψήφισε ρε κυρά μου Κομισιόν, που είσαι και γυναίκα, για να αποφασίζεις εσύ για μας;;

Ε αϊ σιχτίρ! κυρά Κομισιόν

Tuesday, 18 August 2009

Μαντίλα, και "αριστερη" τύφλωση!

Με αφορμή την μήνυση μιας μουσουλμανικής οργάνωσης που κατατέθηκε σε βελγικό δικαστήριο κατά ενός δεξιού δημοσιογράφου, για ένα άρθρο του στο βελγικό τύπο κατά της μαντίλας, το Δίκτυο Δράσης για την Προώθηση ενός Λαϊκού Κράτους (Βέλγιο) εξέδωσε την παρακάτω ανακοίνωση- μανιφέστο που περιέχει ενδιαφέρουσες θέσεις και στοιχεία για τη μαντίλα:

A priori, όλα μας χωρίζουν. Από τη μια πλευρά ένας φιλελεύθερος βουλευτής και από την άλλη, ένας δημοσιογράφος με σοσιαλιστική ευαισθησία. Σύμφωνα με την γνήσια μανιχαϊκή λογική, δεν θα μπορούσαμε ποτέ να συνυπογράφουμε αυτή τη "λευκή κάρτα", αφού ανήκουμε σε αντίπαλα "στρατόπεδα". Όμως, πράγματι, μας χωρίζουν όλα; Ασφαλώς όχι !

Μας ενώνει η δέσμευση που θα έπρεπε να είναι κοινή σε όλους τους δημοκράτες, υπέρ της χειραφέτησης των πολιτών, της ισότητας ανδρών - γυναικών και της ουδετερότητας του κράτους. Μοιραζόμαστε την ίδια ανησυχία γιατί αυτή ακριβώς η δέσμευση υποβάλλεται όλο και περισσότερο σε διαλείψεις. Ένα μέρος των δημοκρατών την τοποθετεί εντός παρενθέσεως. Για το ζήτημα της ισλαμικής μαντίλας και, ευρύτερα της αυξημένης παρέμβασης οπισθοδρομικών κληρικών στη δημόσια σφαίρα, η θέση τους είναι διφορούμενη. Από αφέλεια, τύφλωση ή μικροκομματισμό, ορισμένοι αυτοανακηρυγμένοι προοδευτικοί – ορισμένες φεμινίστριες επίσης – αναμεταδίδουν τις θέσεις των ακραίων μουσουλμάνων που επιδιώκουν να επιτραπεί η φορεσιά της ισλαμικής μαντίλας σχεδόν παντού: στο σχολείο, στις επιχειρήσεις, στα γραφεία, υπουργεία, στη βουλή…


Μπορεί να διαφωνω με όσα λές, αλλα θα έδινα και τη ζωή μου για να υπερασπιστω το δικαίωμα σου ....

Η περίπτωση της Mahinur Özdemir (CDH- κόμμα των Ουμανιστών, πρώην χριστιανό-δημοκρατών του Βελγίου), πρώτη βουλευτής στη Ευρώπη που συνεδριάζει μαντιλωμένη, είναι ενδεικτική της έκπτωσης ορισμένων «προοδευτικών».
Αυτή η μαντιλωμενη βουλευτής «μπορεί να είναι ένα μοντέλο για τη χειραφέτηση των γυναικών», δήλωσε χωρίς καλαμπούρι η οικολόγος βουλευτής, συνήθως κατατασσόμενη σαν « πολύ αριστερή», Zoé Genot. Τι παρερμηνεία!
Πέρα από την αλλοπρόσαλλη αυτή δήλωση, το ελάχιστο που μπορούμε να πούμε είναι ότι η αριστερά και η κέντρο-αριστερά δεν βρίσκονται στις πρώτες γραμμές για να υπερασπιστούν τις λαϊκές κατακτήσεις και τα δικαιώματα των γυναικών, που αμφισβητούνται από τους οπαδούς του οπισθοδρομικού Ισλάμ. Στη πολιτική σκηνή, μόνο ορισμένοι αναθεωρητές υποστηρίζουν δημόσια μια προοδευτική θέση και ονομάζουν μια γάτα γάτα: η εμφάνιση της μαντίλας σε μια κοινοβουλευτική συνέλευση αποτελεί μια δημοκρατική οπισθοδρόμηση και ένα καταστροφικό μήνυμα προς τις γυναίκες που δεν έχουν άλλη επιλογή από το να την φορέσουν. Το Βέλγιο εμφανίζεται σήμερα σαν εργαστήριο για τους ισλαμιστές ακτιβιστές. Με τη βοήθεια των συνοδοιπόρων τους, γνήσιοι η αφελείς της «αριστεράς», θα μπορέσουν να πιέζουν όλο και περισσότερα τις μουσουλμάνες γυναίκες, να δώσουν αποδείξεις «σεβασμιότητας» και «ευπρέπειας» φορώντας τη μαντίλα.
Πέρα όμως από τη περίπτωση της Özdemir, ας ξαναδούμε το βασικό θέμα της μαντίλας και της σημασίας της:

Ο συγγραφέας ιρανικής προέλευσης Chahdortt Djavann έχει δώσει τη καθαρότερη εξήγηση: «Η μαντίλα είναι το έμβλημα, η σημαία και το κλειδί του ισλαμικού συστήματος. Μόνο γύρο από τη μαντίλα μπορεί να δημιουργηθεί μια ισλαμική κοινωνία. Η μαντίλα είναι το άριστο μέσο να κερδίσουν έδαφος οι ισλαμιστές. Μέσω της μαντίλας. Οι γυναίκες… είναι τα αγαθά των μουσουλμάνων ανδρών… Όταν μπαίνει στην αγορά, το μαντιλωμένο κορίτσι μπορεί να αποκτηθεί μόνο από μουσουλμάνο άνδρα. Να μαντιλώθει η γυναίκα, δεν είναι μόνο μια ανακοίνωση στην αγορά του σεξ, αλλά και το σύστημα που το προωθεί. «Να! οι γυναίκες που έχουμε και που θα έχετε αν έρθετε στον ισλαμισμό». Αυτό το μήνυμα στέλνουν οι ισλαμιστές και απευθύνεται σ’ όλους τους επιδεκτικούς άνδρες, είτε κυκλοφορούν στο δρόμο, είτε παίρνουν το μετρό. Η μαντίλα είναι το καλύτερο όργανο του ισλαμικού προσηλυτισμού.»(1) Παντού στο κόσμο, οι μουσουλμάνες γυναίκες αγωνίζονται ενάντια σ αυτό σύστημα που τις υποβιβάζει σε υπάνθρωπο.
«Πολλές μουσουλμάνες γυναίκες, γράφει ο φιλόσοφος Abdennour Bidar, προτιμούν ένα Ισλάμ της καρδιάς, της ιδιωτικής ζωής, αρνούμενες τη μαντίλα, που δεν είναι άλλο από ένα εργαλείο ‘μαρκαρίσματος’ που αφήνει επάνω τους το ίχνος μίας ανδρικής εξουσίας (2). Δυστυχώς αυτές οι θαρραλέες και ηρωικές μουσουλμάνες γυναίκες περιφρονούνται από αυτούς που πολλαπλασιάζουν τις παραχωρήσεις προς τους οπισθοδρομικούς μουσουλμάνους.
Δεν μπορούμε να σιωπήσουμε όταν οι συνοδοιπόροι των ισλαμιστών αποκαλούν «ρατσιστές» η «ισλαμοφόβους»
τους δημοκράτες που θέλουν να προασπίσουν τις λαϊκές κατακτήσεις και να υπερασπιστούν το δικαίωμα όλων των γυναικών. Αυτή η επιστημονική τρομοκρατία είναι ακόμα πιο αφόρητη όταν συχνά ασκείται από ακτιβιστές λεγομένους «προοδευτικούς». Αυτοί που δίνουν μαθήματα θα έπρεπε καμιά φορά να κοιταχτούν σε καθρέφτη. Λυπούμαστε ότι τόσοι δημοκράτες, σοσιαλιστές, οικολόγοι, ουμανιστές, φεμινίστριες, αυτό- λογοκρίνονται μπροστά στην άνοδο του υπερσυντηρητικού μουσουλμανικού κληρικαλισμού. Ελπίζουμε ότι η σιωπή τους θα λυθεί σύντομα. Γνωρίζουμε ότι σ’ όλα τα κόμματα δεν δέχονται πια το ζυγό που επιβάλλεται από τους συνοδοιπόρους των ισλαμιστών.
Καλούμε σε συζήτηση στις κοινοβουλευτικές συνελεύσεις από το άνοιγμα τους.
Καλούμε σε ξύπνημα: δημοκράτες της δεξιάς και αριστεράς, ας σταματήσουμε τη πολιτική του στρουθοκαμηλισμού μπροστά στην επιστροφή ενός μεσαιωνικού κληρικαλισμού μακιγιαρισμένο σε προοδευτισμό οπερέτας.
Διακυβεύονται τα δικαιώματα του άνθρωπου και κυρίως των γυναικών. Ας είμαστε όλοι στην ίδια πλευρά.

(1) Que pense Allah de l’Europe ? , éd. Gallimard, 2004. (2) Libération , 29 juin 2009.

Le R.A.P.P.E.L. (Réseau d’Actions pour la Promotion d’un Etat Laïque)


*************************************************
Λίγοι στοίχοι που οι γυναίκες τραγουδούν κρυφά στις χώρες που ανθεί ο Μουσουλμανικός Φονταμενταλισμός και μεταβιβάζονται από μάνα σε κόρη.
1.Εσύ είσαι που ταξιδεύεις μες τη βαθειά νύχτα
μόνο και μόνο για να παντρευτείς
ενα σύζυγο που δεν σου ταιριάζει,
που σε χτυπάει με την μαγκούρα
κι οταν φουντώνει ο καβγάς,
εσύ είσαι που χάνεις το κεφαλομάντηλο σου.

2.-Οι κατσίκες χρειάζονται να τις φροντίζεις με στοργή,
Οι καμήλες πρέπει να δένονται γερά,
Τα παιδιά σου εχουν πολλές ανάγκες,
Ενας σύζυγος χρειάζεται να του κάνεις τα θελήματα
Και να σε δέρνει για τα σφάλματα που δεν εχεις κάνει.

(κείμενο απο το ημερολόγιο της ΤΑΣΠΑ)

Πάλι ο Γαβράς!

επειδή η συζήτηση για το βίντεο του Γαβρά καλά κρατεί
βρήκα στο ιστολόγιο "θεαμαπάτες και δικτυώματα"ενα σχόλιο του mnk



Σκέφτηκαν να το αναρτήσω, επειδή θα ήθελα να δείτε την αντίθεση της αυτιστικής αηδίας του Γαβρά με άλλη δουλειά, που δείχνει την Ακρόπολη και τον Παρθενώνα.

Monday, 17 August 2009

Ο Στάθης .... επιτίθεται!


το κλεψα απο το ιστολόγιο του εξαποδώ



Friday, 14 August 2009

Burkini



Πολλές φορές σκεφτόμαστε ότι η μόρφωση θα απελευθερώσει τον άνθρωπο από σκουριές και αγκυλώσεις.
Πολύ φοβάμαι ότι αυτό είναι άλλος ένας μύθος.



Βίντεο Νο 1:
Η δρ. Rasha al Disuqi (επιστήμων του Ισλάμ?) μιλάει για τις γυναίκες!!!
Για όσους δεν μιλάνε αγγλικά, λέει ότι οι γυναίκες έχουν ανεπτυγμένο συναισθηματικό κόσμο, βάσει φυσιολογίας του εγκεφάλου για να μεγαλώνουν παιδιά! Επίσης προτρέπει τους αρσενικούς να υποστηρίζουν και να βοηθάνε τις γυναίκες τους να φοράνε την μαντήλα!



Βίντεο Νο. 2:
Για όσους δεν μιλάνε γερμανικά, ο πατριάρχης μπαμπάς απαγορεύει στο νεαρό κορίτσι του να πάει στο μάθημα κολύμβησης και να μπαίνει στο κολυμβητήριο. Δείτε τη σκηνή στο τέλος και θαυμάστε το πατριάρχη!! Αυτούς θέλει η ελληνική και κυπριακή κυβέρνηση να μπάσει στην Ευρώπη!!!


Βίντεο Νο 3:



Το κολυμβητήριο της κοινότητας απαγόρευσε στη νεαρή δικηγόρο να κολυμπήσει με τα καραγιοζικα ρούχα της, για λόγους υγιεινής και η ίδια διαμαρτύρεται, σε άψογα γαλλικά!.

Από όλα τα παραπάνω, εγώ προτιμώ αυτή τη μπούργκα:

Tuesday, 11 August 2009

Δυό λόγια περι αισθητικής


Το πέρασμα από την βασανιστική κατάσταση της αίσθησης στην δράση της σκέψης και της θέλησης δεν συμβαίνει με άλλον τρόπο παρά μονάχα μέσω μίας μεσαίας κατάστασης αισθητικής ελευθερίας. Με ένα λόγο: δεν μπορείς να κάνεις έναν άνθρωπο λογικό, αν καταρχήν δεν τον κάνεις εστέτ!

Schiller

Είναι δηλαδή η αισθητική αυτή που χαρίζει
στον άνθρωπο
την ικανότητα της λογικής σκέψης!


Είμαστε πρώτα εστέτ και μετά λογικοί (αν ποτέ γίνουμε λογικοί)!!
Ο Einstein, όταν έλεγχε κάποια πρόταση για το περιβόητο πρόβλημα της ενοποίησης των δυνάμεων, έλεγε, ότι δεν μπορεί να είναι σωστή γιατι είναι αντιαισθητική!
Έτσι, ή κάπως έτσι για να μην ξεμπερδέψουμε με τα «γράμματα περί αισθητικής του Schiller» και την σκέψη του Einstein σε λίγες γραμμές.
Τι με πιασε τώρα κατακαλόκαιρο, στην Αθήνα όπου ανάμεσα σε ομορφιές απείρου κάλους και αρμονίας συνυπάρχει χωρίς ντροπή και δέος το άκρατο καρακιτσαριο;
Με πιασε delirium tremens, μόλις αντίκρισα το βίντεο, περί του οποίου έπεσε μεγάλη διαμαρτυρία και μέγας οδυρμός και κλαυθμός, τόσο που ακόμα και η κυρία Δαμανάκη βγήκε στην τιβί να πει το πόνο της, αλλά και πολλοί μπλόγκερ, αρκετοί εξ αυτών σοβαροί και μετρημένοι, τράβαγαν τα μαλλιά τους!

Σιγά ορέ παιδιά μου! Σιγά και με το μαλακό. Γι αυτό το απίστευτο καρακιτσαριο σχίζετε τα ιμάτια σας????
Για κοιτάτε το σας παρακαλώ πολύ με λίγο ΟΧΙ ΠΟΛΥ μόνο λίγο κριτικό βλέμμα:




Τώρα που το είδατε, σκεφτείτε ότι γι αυτην την αηδία, πληρωσε το ελληνικό δημόσια κάτι παραπάνω απο 300.000 Ευρώ.

Και αφού το είδατε, κάντε τον κόπο και διαβάστε και μια κριτική ενός, ας μου επιτρέψετε να πω, ειδικού επι της τέχνης:

Η αισθητική που διέπει αυτό το ψηφιακό εικονογράφησα είναι εμπνευσμένη και σχεδόν ταυτόσημη με την «αισθητική» φυλλαδίων αρχαιολάγνου περιεχομένου που διανέμονταν δωρεάν στις αρχές της δεκαετίας του ‘70 και σήμερα αποτελούν ιδεολογικό ντεκόρ εθνικοφρόνων τηλεανθρώπων.
Είναι απορίας άξιον πως ένας καταξιωμένος παγκοσμίως σκηνοθέτης, Έλληνας στην καταγωγή, δεν αντελήφθη ότι η ψηφιακή του εκδοχή για τον Παρθενώνα είναι αναχρονιστική, δυσανάλογα υποδεέστερη των ικανοτήτων του και αντιαισθητική.
Το «τημ» του κ. Γαβρά υποτίμησε την άξια της αρμονίας των όγκων και των διαστάσεων του αρχαίου κτηρίου και το παρουσιάζουν ως νέο-κλασικίζων κατασκεύασμα.

Ο σκηνοθέτης τους ή δεν γνώριζε, ή δεν επιθυμούσε, να καθοδηγήσει τις εργασίες, με τρόπο ώστε το αποτέλεσμα να είναι συνεπές με τον χαρακτηρισμό ως ενημερωτικό βίντεο, αλλά και με την σοβαρότητα της αξίας του παγκόσμιου πολιτιστικού μνημείου.
Στην προσπάθεια του να αποδώσει το θέμα με την καινούρια τεχνική που συνδυάζει τρισδιάστατο χώρο, με επεξεργασμένη στο κομπιούτερ real δράση, κατέληξε σε κωμικοτραγικής ασκήμιας σκηνές: Σκαρφαλωμένα ανθρωποειδή σε εμφανώς μη ρεαλιστική αναπαράσταση του Παρθενώνα, επιδίδονται σε πράξεις που δεν πείθουν ούτε ως σκηνοθεσία, ούτε ως ψηφιακή επεξεργασία, όπως το πανομοιότυπο σε πολλές επαναλήψεις πριόνισμα μαρμάρων (γνωστή φτηνή μέθοδος η επαναχρησιμοποίηση) ή το γκρέμισμα μαρμάρων που σπάζουν σαν να είναι από άλλο υλικό (ανικανότητα animators)
Η ψηφιακή λήψη είναι επαναλαμβανόμενη χωρίς έμπνευση και αγχωμένη από τον φόβο αποκάλυψης κακοτεχνιών (συνεχώς μακρινά πλάνα και κυκλική κίνηση).
Οι διαστάσεις του Παρθενώνα αλλοιώνονται και το κτήριο δείχνει άλλο. Εκτός κι αν η μακέτα του Παρθενώνα είναι λάθος. Η πιο σωστή αναλογία είναι όταν χρησιμοποιείται ο εναπομείναν υπαρκτός ναός.
Κανείς δεν πρόσεξε ,ή δεν τους ενδιέφερε, ότι το μέγεθος και οι αναλογίες των ανθρώπων που παίζουν δεν συνάδουν με τις αναλογίες του περιβάλλοντος χώρου;
Ουδείς αντελήφθη ότι το μοντάζ είναι χοντροκομμένα πρωτόλειο, ή απλά αυτό συνέφερε για να καλυφθεί το ροκάνισμα χρόνου;
Το βίντεο του Κ. Γαβρά υπήρξε μια πλήρως αποτυχημένη απόπειρα του να ασχοληθεί ο διάσημος σκηνοθέτης με την σύγχρονη ψηφιακή εικόνα (το animation) και το υπεράνω καταγγελτικού λόγου θέμα του Παρθενώνα. Όλοι δικαιούνται φυσικά μια αποτυχία.
Ο κ. Γαβράς πούλησε στην Ελλάδα 310. 544 ευρω ένα βίντεο για την Ακρόπολη που έχει αληθινό χρόνο διάρκειας πολύ μικρότερο του αναφερομένου επισήμως.
Η προσεκτική παρακολούθηση της προβολής από επαΐοντα αποδεικνύει ότι: Από τα 6,30 λεπτά προβολής (αφαιρέσαμε ήδη το ένα λεπτό των τίτλων) μόνο τα 3 λεπτά είναι σκηνοθετημένα έτσι ώστε να πληρούν στοιχειωδώς κανόνες δημιουργικής βιντεογράφησης. Έχουν δηλαδή κάποια -υποτυπώδη έστω – δράση και εναλλαγή πλάνων. Τα άλλα 3,30 λεπτά είναι, όπως λένε οι animators, νεκρός χρονος, ή όπως λέγανε οι παλιοί κινηματογραφιστές χαμένο φιλμ: Τα 3,30 λεπτά από τα 6,30 λεπτά διαρκείας του βίντεο είναι φωτογραφική παρουσίαση δυο σχεδίων και δυο μακετών που ήδη είχαν παίξει και που έχουν μηδενικό κόστος !
Ο κ. Γαβράς εισέπραξε από τους Έλληνες για ενημερωτικό βίντεο πραγματικής διάρκειας 3λεπτών, 100.000 ευρω το λεπτό.
Τεχνοκριτικός

Την κριτική την αντέγραψα απο εδώ

Sunday, 9 August 2009

Η μαγεία της διαφθοράς και η δηθεν Πανδημία

Στα επόμενα χρόνια η λέξη διαφθορά θα σημαίνει καθημερινότητα. Εκτός και αν αυτή η στιγμή είναι ήδη παρελθόν. Ποιος δίνει πια σημασία στις ειδήσεις περί διαφθοράς;
Συνηθίσαμε να ζούμε ανάμεσα σε κλέφτες, αλλά σε τι κλέφτες! Υπουργοί, καθηγητές πρωθυπουργοί! Όλα τα καλά παιδιά και όχι μόνο των υποανάπτυκτων χωρών, όπως πιστεύουμε, αλλά των κορυφαίων, μεγάλων και πλούσιων χωρών του πλανήτη μας. Μάλιστα όσο πιο υψηλοί οι κοινωνικοί θώκοι τόσο πιο βαθειά ριζωμένη είναι η διαφθορά και τόσο πιο επικίνδυνες, σε πλανητικό πια επίπεδο, είναι οι συνέπειες της.

Οι ανώνυμοι κλέφτες δεν καταφέρνουν πια και πολλά. Με την καταπληκτική τεχνολογία και με την εξ ουρανού παρακολούθηση και καταγραφή, κάθε έγκλημα στην ύπαιθρο είναι πολύ εύκολο να αποκαλυφθεί. Δεν σας έκανε εντύπωση η σύλληψη των απαγωγέων του Περικλή;
Τους ελεεινούς εγκληματίες της Κούνεβα δεν πρόκειται να τους πιάσουν ποτέ! Όχι γιατί δεν μπορούν, αλλά γιατί δεν θέλουν.

Ξεστράτισα όμως πολύ και άλλο ήθελα να πω.



Ανατριχιαστικές λεπτομέρειες για την εγκληματική συμπεριφορά των ηγετικών στελεχών της Παγκόσμιας Οργάνωσης Υγεία (Π.Ο.Υ), οργάνωσης παρά τον ΟΗΕ, βγήκαν στο φως της δημοσιότητας για τον ιό H1N1 της δήθεν πανδημίας.
Στο Ηνωμένο Βασίλειο και στις ΗΠΑ οι υπηρεσίες που είναι επιφορτισμένες με την δημόσια υγεία, έδωσαν άδεια κυκλοφορίας σε εμβόλια, των οποίων οι παρενέργειες δεν έχουν ελεγχτεί. Δεν είναι όμως μόνο εδώ το πρόβλημα.
Οι κρατικές βρετανικές υπηρεσίες ελέγχου αναθέτουν στον «πανεπιστημιακό Σύμβουλο για περιπτώσει Ανάγκης» (Scientific Advisory Council for Emergencies SAGE) την υποβολή προτάσεων για την αντιμετώπιση κρίσεων και πιθανών κινδύνων στον τομέα της υγείας.
Ηγετικό στέλεχος της SAGE είναι ο καθηγητής Sir Roy Anderson, μέλος της φαρμακοβιομηχανίας GlaxoSmithKline, η οποία παράγει το προτεινόμενο από την Π.Ο.Υ. φάρμακο Relenza, καθώς επίσης και μερικά εμβόλια ενάντια στον ιό H1N1 Influenza A ή γρίπη των χοίρων .
Ο καθηγητής αμείβεται για την θέση του στο Δ.Σ. της GlaxoSmithKline με 140.000 ευρώα ετησίως. Η GlaxoSmithKline πουλάει αντιϊκά φάρμακα και εμβόλια για την γρίπη των χοίρων στην βρετανική υπηρεσία υγείας και σε όλον τον κόσμο.
Η σύνδεση του καθηγητή με την GlaxoSmithKline έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τις ρήτρες του καταστατικού της βρετανικής SAGE. Όλως περιέργως, ο κύριος καθηγητής είναι ο πρώτος που μίλησε για πανδημία. Από τον Απρίλιο που «ξέσπασε η δήθεν πανδημία, τα κέρδη της GlaxoSmithKline σημείωσαν το ρεκόρ των 4,5 δις ευρώ. Ποσόν καθόλου ευκαταφρόνητο στη μέση μιας παγκόσμιας οικονομικής κρίσης.
Λίγα λόγια για τον αξιότιμο Sir Roy Anderson:
Ο κύριος καθηγητής το 2001 ήταν σύμβουλος του Τόνυ Μπλερ και υπεύθυνος για την άσκοπη σφαγή εξι εκατομμυρίων βοοειδών!
Διώχθηκε από το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, γιατί απέκρυψε ότι ήταν μέτοχος της βιοϊατρικής εταιρείας International Biomedical and Health Sciences Consortium και προσλήφθηκε από το Imperial College με αμοιβή 460.000 ευρώ.
Και ύστερα σου λένε, ότι η διαφθορά είναι συνάρτηση της φτώχειας!!


*****************************************************************
Σημειώσεις:

1. Το πλήρες Αρθρο του F. William Engdahl, θα το βρούν οι γερμανομαθείς εδώ

2. Από το σάϊτ της GlaxoSmithKline:
Πανδημίες του 20ου αιώνα:
1918 – Ισπανική γρίπη, ιός H1N1, ασθένησε το 40% του παγκόσμιου πληθυσμού. Υπολογίζεται ότι πέθαναν 40 εκατομμύρια.

(η βίκι γράφει 25 εκατομμύρια και – όλως περιέργως το Bulletin of the History of Medicine 84 χρόνια μετά, δηλαδή το 2002 ανεβάζει τον αριθμό των θανάτων σε 50 εκατομμύρια)
1957 – Ασιατική γρίπη, ιός H2N2, ασθένησαν 2 εκατομμύρια.
1968 – Hong Kong γρίπη, ιός H3N2, πέθαναν 1 εκατομμύριο, κυρίως γηραιά άτομα παγκοσμίως.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...