Freitag, 15. Januar 2010

Η Υπατία η Αλεξανδρινή και μια απορία



*
Την Υπατία την Αλεξανδρινή, σίγουρα την ξέρετε όλοι σας.



*
Ήταν μια σπουδαία μαθηματικός και αστρονόμος, λέγεται ότι η Ευκλείδεια Γεωμετρία είναι δικό της έργο και όχι του Ευκλείδη.
Δίδασκε στο «Μουσείο» της Αλεξάνδρειας, δηλαδή στην δεύτερη σε σπουδαιότητα πόλη των ελληνιστικών χρόνων, μετά τη Ρώμη.
Σ αυτή την λαμπρή πόλη η Υπατία βρήκε φριχτό θάνατο, που σφράγισε με τα πιο μελανά χρώματα τον Χριστιανισμό που μόλις άρχισε να γίνεται εξουσία.

Κάπως έτσι περιγράφει τον θάνατό της ο Edward Gibbon (18ος αιώνας)

„Φανατικοί μοναχοί του Κύριλλου την άρπαξαν στο δρόμο που πήγαινε προς την Ακαδημία, όπου δίδασκε, την έσυραν σε μια κοντινή εκκλησία και πάνω στο ιερό την έσφαξαν σε κομμάτια, αφαίρεσαν το κρέας από τα κόκαλα και έκαψαν ότι απόμεινε.
Ο Κύριλλος, πατριάρχης της Αλεξάνδρειας, κατάφερε με δώρα προς τους πολιτικούς υπαλλήλους να διακοπεί η έρευνα για την ανεύρεση και τιμωρία των ενόχων".


Ο θάνατος της Υπατίας σηματοδότησε το τέλος του παγανισμού και την είσοδο στον Μεσαίωνα και στο κυνήγι των μαγισσών.

Σ αυτό το απίστευτο πισωγύρισμα της ιστορίας, οι γυναίκες ήταν τα μεγάλα θύματα και το πιο τραγικό ανάμεσα στα άλλα αυτή η μεγάλη ελληνίδα σοφή!

Στο παρακάτω βίντεο, αν βαριέστε να το δείτε, εξ άλλου είναι και πολύ κακό, υπάρχει μία σκηνή, στην οποία η Υπατία ισχυρίζεται ότι το σακί δεν θα πέσει στη βάση του καταρτιού.



Μπορείτε να μου λύσετε αυτήν την απορία:
Αν από το κατάρτι ενός πλοίου που βρίσκεται σε κίνηση ρίξουμε ένα τσουβάλι (κάτι δηλαδή που δεν το παίρνει ο άνεμος, πού θα πέσει;
Δεν θα πέσει, όπως λέει η Υπατία του βίντεο στη βάση του καταρτιού;;;

Ακούω απαντήσεις και τις καταγράφω.
Θα ζητήσω και τη γνώμη του φυσικού του διαδικτύου.
Διαβάστε και το σχόλιο του Διαγόρα του Μήλιου

***************************

Ο πίνακας είναι η γνωστή σχολή των Αθηνών του Ραφαέλ

39 Kommentare:

  1. Είσαι τυχερή που είμαι με αναρρωτική και σου γράφω τόσο γρήγορα.
    Λοιπόν, από ότι κατάλαβα, στο βίντεο φαίνεται να λέει ότι το καράβι θα έχει προχωρήσει και έτσι το σακί θα πέσει μακριά από τη βάση του καταρτιού. Αυτό είναι συμβατό με την Αριστοτελική αντίληψη. Στην πραγματικότητα όμως αν το καράβι έχει σταθερή ταχύτητα, τότε το τσουβάλι θα πέσει στη βάση αφού θα έχει και αυτό την ίδια οριζόντια ταχύτητα. Τώρα, το περίεργο είναι ότι στο τέλος δείχνει την άλλη να χαίρεται πράγμα που δεν κολλάει, εκτός και αν έχει κοπεί υλικό στο μοντάζ...

    Πάντως στο βίντεο αν προσέξεις εκεί που δείχνει το τσουβάλι να πέφτει, το δείχνει να πέφτει παράλληλα με το κατάρτι.

    Δεν είμαι σίγουρος για το αν η Υπατία ήταν Αριστοτελικών αντιλήψεων, αλλά μάλλον ήταν. Και έζησε σχεδόν 600 χρόνια μετά τον Ευκλείδη και τα στοιχεία του.

    AntwortenLöschen
  2. @ Vagelford,

    Σ ευχαριστώ που πέρασες τόσο γρήγορα, οπότε πέτυχες και το πρώτο σχόλιο.

    Καταρχήν περαστικά, φαντάζομαι να ήταν η γρίπη, που βασάνισε γενικά πολύ κοσμο.
    Ο,τι και να ήταν περαστικά!!

    Αψογη, η εξήγηση! Καλά το σκέφτηκα να σε καλέσω. Εγώ θα ξέχναγα την περίπτωση του επιταχυνόμενου πλοίου, οπότε το ελεύθερο σακί, δεν θα υποστεί την επιτάχυνση.

    Τώρα με μπέρδεψες κάπως, με την αναγωγή της λύσης στην Αριστοτέλεια λογική.
    Σύμφωνα με την αρχή της ανεξαρτησίας των κινήσεων, το σακί θα πέσει προφανώς κατακόρυφα, και θα προσγειωθεί στη βάση του καταρτιού! όπως θα έπεφτε αν το καράβι ήταν ακίνητο.
    Ο ακίνητος παρατηρητής (ο εκτός καραβιού) θα δει το τσουβάλι να διαγράφει παραβολή.
    Αυτή η εξήγηση, ανάγεται στην φυσική του Αϊνστάϊν;

    Το εντυπωσιακό στην υπόθεση είναι ότι αυτοί που γυρίζουν το φίλμ, καλά δεν το ξέρουν αλλα δεν το είδαν;;;;
    (η Υπατία η ίδια δεν θα έλεγε τέτοιες ανοησίες, αυτά τα λέει αυτός που κάνει το φίλμ),
    Βλέπεις δηλαδή, ότι Χαρδαβέλες υπάρχουν παντού!

    AntwortenLöschen
  3. @ Vagelford,

    Ο Αριστοτέλης υποστήριζε ότι οι γυναίκες έχουν 2 δόντια λιγότερα από τους άνδρες, γιατί είναι κατώτερα όντα. Γράφει λοιπόν μια φεμινίστρια. Καλά ο Αριστοτέλης δεν έκανε το κόπο να μετρησει τα δόντια της κυρίας Σταγιρήτου ; Είχε μάλιστα μνηστευθεί δις!

    AntwortenLöschen
  4. @ Vagelford,

    "Και έζησε σχεδόν 600 χρόνια μετά τον Ευκλείδη και τα στοιχεία του"
    Ναί βέβαια, αλλα λέγεται ότι ο Ευκλείδης δεν είχε γράψει την γεωμετρία όπως την ξέρουμε σήμερα. Είχε γράψει τα στοιχεία, ή κάποια από τα στοοιχεία μεν, αλλα η Υπατία έδωσε αυτη τη τέλεια δομή της Ευκλείδειας. Ενα Εργο που 2500 χρόναι μετά δεν προστέθηκε ούτε μία γραμμή. Μόνο μια γυναίκα θα μπορούσε να είχε γράψει ένα τέτοιο πλήρες έργο!

    AntwortenLöschen
  5. Έγραφα, έγραφα και τελειωμό δεν είχα. Τελικά τα έσβησα όλα. Απλά να πω ότι αν δεν είχε μεσολαβήσει ο χριστιανισμός με την πλήρη καταστροφή κάθε γνώσης, ο άνθρωπος- λένε κάποιοι- θα είχε ανακαλύψει τον σιδηρόδρομο λίγο μετά από την εποχή που δείχνει το trailer, κοντά στον 6ο αιώνα θα είχαμε την βιομηχανική επανάσταση...

    AntwortenLöschen
  6. Αυτό για την Ευκλείδια Γεωμετρία δεν το ήξερα! Καταπληκτικό πλάσμα που βρήκε φρικτό τέλος από χέρια που έκαναν τον σταυρό τους αλλά μάλλον θα σταύρωναν ξανά τον ίδιο τον Χριστό.

    AntwortenLöschen
  7. de διάβασα τα σχόλια, γαμώ τη δυσλεξία μου γαμώ, και τη δουλειά μαζί!
    όμως
    στο βιντεάκι που είδα,
    εντύπωση ο οριενταλιστικός ναός. καμιά σχέση ίσως με την πραγματικότητα του 4ου αιώνα, όπου μόλις μερικά χρόνια πριν είχε εγκαθιδρυθεί ο χριστιανισμός ως θρησκεία με δικαιώματα, και κατόπιν ως κρατική θρησκεία.
    η σφαγή της υπατίας δεν είναι ζήτημα χριστιανικό ή άλλο, εκτός κι αν αυτοί που έσφπαζαν τους χριστιανούς υπάκουαν στους δικούς τους θεούς.
    εκτός κι αν ο νέρωνας, οι αντίπαλοί του, η παρακμή της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας ήταν 'θέλημα θεού', 'θεού' που φυσικά δεν ξέρουμε κι αλλάζει ονόματα, μα τον δία, μα το χριστό, μα τον αλλάχ!
    είναι ντροπή η βία να παίρνει όνομα αντιπάλου.
    η βία έχει όνομα: την παρακμή, την αγελοποίηση, που γίνεται πάντα με ένα άλλοθι: παλιά ήταν το θρησκευτικό άλλοθι, μετά το οικονομικό, τώρα το οικονομοιδεολογικό ντυμένο με το σκοταδισμό του που καταλήγει σε θρησκεία.
    αφελής και αμερικάνικος μανιχαϊσμός...
    η υπατία πέθανε βασανιστικά, κι ήταν τόσο εντυπωσιακό όσο ακριβώς ο θάνατος στην ίδια πόλη της αγίας αικατερίνης, για παράδειγμα.
    οι 1001 νύχτες που τις ξέρουμε για παραμύθια, έχουν ακριβώς τον ίδιο κανβά: ο πρίγκηπας σφάζει γυναίκες αφού περάσει μια νύχτα μαζί τους.
    όμως δυο αδελφές αποφασίζουν να τον συνετίσουν, χαρίζοντάς του ΙΣΤΟΡΙΕΣ δλδ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΕΣ που τον κάνουν όχι μόνο να υποκύψει στην πραότητα, αλλά και να κάνει παιδί με τη μια από αυτές τις δυο γυναίκες αδελφές, που, στο λαικό αλλά τόσο σοφό και ιστορικό παραμύθι τον 1001 νυκτών, δεν είναι οι αγράμματες κεντρίστρες βεζυροπούλες, αλλά έχουν εντυφήσει σε απίστευτους επιστημονικούς τομείς στη βιβλιοθήκη τους!!!
    τέτοιες γυναίκες ειναι για σκότωμα.
    όποια κι αν είναι η θρησκεία τους.
    όσο για τον περίφημο γκίμπον, ναι, υπέροχος. της εποχής του. ο προβληματισμός της βίας δεν πρέπει να είναι θεωρία του διαφωτισμού και της λεγόμενης λιμπρ πανσέ, που σίγουρα δεν είναι η 'ελεύθερη σκέψη' αλλά η αντιεκκλησιαστική σκέψη, μιας και ό,τι κρατικό, όντως, οδηγεί σε νόμους υπέρ του συνόλου και της άρχουσας τάξης, κι όχι υπέρ του λόγου και της λογικής.
    ο μεσαίωνας ήρθε σιγά-σιγά, με την εμφάνιση των αυτοκρατοριών και του συγκεντρωτισμού τους, όχι με την εμφάνιση του χριστιανισμού.
    αν χριστιανοί έσφαξαν την υπατία, καθόλου δεν το αμφισβητώ, μιας και δεν ήμουν εκεί, και δεν έχω κανένα λόγο να μην το πιστεύω.
    μα αυτοί οι χριστιανοί που την έσφαξαν, εμπνεύστηκαν τόσο από το χριστιανισμό για να το κάνουν, όσο και οι άγγλοι που ποδοπάτησαν τους ιταλούς στις βρυξέλλες (το πρώτο μαζικό έγκλημα σε ποδοσφαιρικό γήπεδο) εμπνεύστηκαν από το άθλημά τους ή όσο και ο μπους μπήκε στη βαγδάτη επειδή ήταν χριστιανός σταυροφόρος...

    ανζετάκι χρόνια πολλά και πάντα να μας κινητοποιείς και να μας βοηθάς να σκεφτόμαστε! και σε έχω πεθυμήσει!

    AntwortenLöschen
  8. Που λέγεται αυτό βρε Anze-ta;

    Ο Θέων, ο πατέρας της Υπατίας, έβγαλε μία έκδοση των στοιχείων του Ευκλείδη κάπου στο 360-370 η οποία ήταν και η ευρύτερα χρησιμοποιημένη έκδοση των στοιχείων. Η Υπατία από την άλλη, υπολογίζεται ότι το πολύ να γεννήθηκε το 355, με την ευρύτερα αποδεκτή ημερομηνία να είναι γύρω στο 370. Όπως και να έχει, ακόμα και με την πρώτη ημερομηνία, δεν νομίζω να είχε καμία σχέση με τα στοιχεία σε ηλικία 10 χρονών.
    Πέρα από αυτό υπάρχει και έκδοση των στοιχείων που έχει διασωθεί και είναι ανεξάρτητη από την έκδοση του Θέωνος.

    AntwortenLöschen
  9. Και σχετικά με την Αριστοτελική αντίληψη, η κίνηση είναι αποτέλεσμα της δύναμης. Αν σε ένα σώμα δεν έχουμε κάποια δύναμη, τότε αυτό είναι ακίνητο. Έτσι, ενώ το καράβι κινείται οριζόντια, το τσουβάλι που δεν έχει καμία οριζόντια δύναμη δεν πρέπει να κινείται οριζόντια.

    Αυτά που λες με την ανεξαρτησία των κινήσεων είναι από Γαλιλαίο και μετά.

    AntwortenLöschen
  10. γιὰ τὴν Ὑπατία ἐπίκειται ταινία θαρρῶ.

    AntwortenLöschen
  11. @ Greek Rider

    Να σου πω κι εγώ αυτής της γνώμης ήμουνα. Ο χριστιανισμός γύρισε το ρολόϊ της ιστορίας 2000 χρόνια πίσω. Ο Αρθουρ Κλάρκ έγραφε, ότι αν οι Έλληνες ήταν τόσο προνοητικοί όσο και ευφυείς, τότε θα είχαμε πάει στη Σελήνη πριν 2000 χρόνια και σήμερα θα ταξιδεύαμε στ’ αστέρια.
    Όμως, αρχίζω να βλέπω τα πράγματα πολύ πιο κριτικά σε σχέση με την επιστήμη και τον διαφωτισμό και να καταλήγω στο συμπέρασμα ότι για όλα φταίει η σχιζοφρένεια του ανθρώπου να εξουσιάζει. Όταν ο χριστιανισμός, σαν μονοθεϊστική έγινε εξουσία επέβαλε την βία της ολιγαρχίας.
    Η (-) παυλιτσα, παρακάτω τα λέει πολύ καλά.

    @ Αυτό και το Άλλο

    το έχω διαβάσει σε πολλές άσχετες αναφορές.
    Ακόμα και σε αναφορές για τον Ευκλείδη. Διάβασε και την απάντηση στο σχόλιο του Vagelford


    @ -

    γλυκιά παυλίτσα, μου μίλησες στη καρδιά μου. Ναι η βία δεν έχει ιδεολογία!
    Είναι πολύ σωστά αυτά που λες. Θα κάνω το σχόλιο σου ποστ. Τόσο μ αρέσει!
    Κι εγώ παρομοίως. Θα κοιτάξω να βρεθούμε από Δευτέρα οπωσδήποτε!!

    @ Vagelford

    Που να θυμάμαι. Η Υπατία είναι μια ιστορική προσωπικότητα που μ έχει απασχολήσει πάρα πολύ. Δεν έχει πέσει βιβλίο στα χέρια μου να μην το έχω διαβάσει.
    Αν βάλεις στον google τα δύο ονόματα θα βρεις κάθε καρυδιάς καρύδι να μιλάει περί αυτού.
    Μην παίρνεις τις ημερομηνίες με τόση ακρίβεια. Στις πιο πολλές αναφορές για την Υπατία η ημερομηνία γέννησης είναι άγνωστη Γνωστή είναι η ημερομηνία θανάτου. Μάλιστα άλλοι λένε ότι πέθανε στα 30 άλλοι στα 45 και άλλοι στα 50.
    Είναι ευρέως διαδεδομένη η άποψη ότι ο Ευκλείδης όπως και ο Όμηρος δεν έγραψαν από την αρχή τα έργα που τους καταλογίζονται (Στοιχεία, Ιλιαδα και Οδύσσεια), αλλά τα συνέραψαν. Μάζεψαν αυτά που κυκλοφορούσαν, γραφτά ή προφορικά, και συνέραψαν αυτά τα αριστουργήματα όλων των εποχών. Τα Στοιχεία είναι το πιο πολύ διαβασμένο (τυπωμένο) βιβλίο μετά τη Βίβλο στον δυτικό κόσμο.
    Ένα λίνκ, που θεωρώ σοβαρό, αφού είναι πανεπιστημιακό
    Είναι το παρακάτω:

    http://math-www.uni-paderborn.de/~mathkit/SS2003/LinAlg/Historisches/Euklid-pdf.pdf

    Αν βαριέσαι να διαβάσεις το πλήρες κείμενο, σου μεταφράζω μια σχετική με το θέμα μας παράγραφο:
    Το πρώτο πλήρες αντίγραφο των Στοιχείων είναι του 888.
    Όπως όλα σχεδόν τα χειρόγραφα των στοιχείων βασίζεται και αυτό το αντίγραφο σε μια παραλλαγή ( Version ) του Θέωνα και της κόρης του Υπατίας.

    Die erste ¨uberlieferte, vollst¨andige Kopie der Elemente stammt aus dem Jahr 888 und ist in
    Minuskelschrift verfasst. Sie ist eines von acht noch existierenden B¨uchern aus einer Bibliothek
    religi¨oser und mathematischer Werke von Arethas, Bischof von Caesarea Cappadociae,
    heute T¨urkei. Wie fast alle Manuskripte der Elemente basiert diese Kopie auf einer Version
    von Theon von Alexandria (etwa 335-405) und seiner Tochter Hypatia (370-415).

    Ο θέων έζησε από 335 μέχρι το 405. Είχε λοιπόν πολλά χρόνια κοινής πνευματικής ζωής με την κόρη του, της οποίας ήταν και δάσκαλος.
    Όντως ο Γαλιλαίος είναι αυτός που έγραψε για την ανεξαρτησία των κινήσεων! Πώς ξεχνιούνται όλα τα πράγματα τελικά.

    @ Vangelaka,

    Καλως τον και χρόνια πολλά!

    αυτό είναι το trailer του Φίλμ

    AntwortenLöschen
  12. Μα δεν λέει κανένας (ούτε ο Ευκλείδης) ότι τα στοιχεία είναι πρωτότυπο δικό του έργο. Είναι η συλλογή και η συστηματοποίησης της μέχρι τότε γεωμετρίας. Δηλαδή, ο Ευκλείδης μάζεψε όλα τα μέχρι τότε αποτελέσματα (για παράδειγμα από Θαλή κλπ) και μαζί με δικά του, τα οργάνωσε και τα συστηματοποίησε στην μορφή που ξέρουμε σήμερα και έχει γίνει κλασσική στα μαθηματικά (ορισμοί-αξιώματα-θεωρήματα-πορίσματα).

    Η Υπατία φυσικά και συνεργάστηκε με τον πατέρα της και έχει καταγραφεί ιστορικά αυτό, αλλά συνεργάστηκαν σε άλλα έργα.

    AntwortenLöschen
  13. @ Vagelford,

    Προφανώς και είναι απόλυτα σωστό αυτό που λες, μάλιστα έχει και γενικότερη ισχύ. Ελάχιστοι σοφοί (η λεξη επιστημονας καθιερώθηκε μετά τον 20 αιώνα) - δηλαδή κανείς - δεν ξεκινάει απο το μηδέν και δεν θέλω να πω αυτό το αυτονόητο.

    Σ αυτη την θέση της συγγραφής των Στοιχείων απο την Υπατία και όχι από τον Ευκλείδη συνηγορεί η υπόθεση ότι ο Ευκλείδης μπορεί και να μην ήταν καν υπαρκτό πρόσωπο, όπως εξ άλλου και ο Ομηρος.

    Υποθέσεις........
    Στο λινκ που σε παραπέμπω, δεν αναφέρει μια γενική συνεργασία πατέρα και κόρης, αλλα συγκεκριμένα στα Στοιχεία.

    Ολα αυτα είναι ιστορικές υποθέσεις. Κανείς, ούτε εγώ βέβαια - πως θα μπορούσα εξ άλλου - δεν μιλάει με βεβαιότητα.
    Υποθέσεις για ένα ιστορικό πρόσωπο που εμπλέκεται απο τα χειρόγραφα των αράβων κυρίως (όπως ξέρεις τα μαθηματικά απο τους αρχαίους ελληνες ταξίδεψαν στον αραβικό κόσμο και στην Ινδία, μετά επέστρεψαν στη Δύση) σε ένα ΕΡΓΟ με κεφαλαία, που κανείς δεν μπορεί να μιλήσει με σιγουριά για τον δημιουργό του.

    AntwortenLöschen
  14. ange-ta αυτό που λες το έχω σκεφτεί και εγώ. Το θέμα όμως δεν είναι ότι κακώς αναπτύχθηκε η επιστήμη. Η επιστήμη οδήγησε στην οικονομική πρόοδο και τις καλύτερες συνθήκες ζωής (υγιεινή, ιατρική κτλ).

    Το κακό ήταν λοιπόν ότι θεωρήσαμε ότι η οικονομική πρόοδος ήταν ο απώτερος τελικός στόχος, και όσο το σκεφτόμασταν αυτό τόσο πίσω έμενε το ανθρώπινο πνεύμα.

    Όμως, άλλο η επιστημονική σκέψη και η γνώση και άλλο η ακραία απληστία μέσω της οικονομικής "προόδου" που θεοποιήθηκε.

    AntwortenLöschen
  15. Φίλτατη καλημέρα.
    Ένα ένα τα θέματα.
    1) Το πείραμα της σακούλας. Θεωρώντας αμελητέα τη επίδραση της σφαιρικότητος της γής, της κίνησής της και των ατμοσφαιρικών συνθηκών η σακούλα θα πέσει πίσω από το κατάρτι διανύουσα παραβολική τροχιά καθ' όσον αυτή (η τροχιά) επηρεάζεται από τη β α ρ ύ τ η τ α, κάτι που δεν επηρεάζει τη τροχιά του πλοίου το οποίο κινείται σταθερά και απερίσπαστα από βαρύτητα. Γιά, απλοϊκά, κατανόηση θεώρησε τη βαρύτητα σαν ένα είδος φρένου της αρχικής οριζόντιας ταχύτητος της σακούλας.
    2) Είναι αφελής η λογική του "πας χριστιανός καλός" και κάθε μη, κακός.
    Πόσα εγκλήματα δεν έγιναν, και γίνονται ακόμη, εν ονόματι του χριστιανισμού. Π.χ. Ιερά Εξέταση.
    Άλλο πράγμα ο Θεός, άλλο οι η θρησκεία (ανθρώπινο κατασκεύασμα), άλλο το παπαπαδαριό και άλλο οι πιστοί.
    Και βεβαίως άλλο οι "σκεπτόμενοι" πιστοί.

    AntwortenLöschen
  16. @ ange-ta

    "Σ' αυτό το απίστευτο πισωγύρισμα της ιστορίας, οι γυναίκες ήταν τα μεγάλα θύματα".
    Και όχι μόνον: Αυτό το απίστευτο πισωγύρισμα της ιστορίας έγινε δυνατό επειδή ακριβώς οι γυναίκες έγιναν ανθρώπινα όντα "δεύτερης κατηγορίας". Η πρωταρχική αιτία της σταδιακής απανθρωποποίησης και εξαθλίωσης του ανθρώπου είναι ο βίαιος και δόλιος σφετερισμός της πρωτοκαθεδρίας μεταξύ των δύο φύλων από το ανδρικό.
    Και αυτή η εξαθλίωση, με όλα τα δεινά που συνεπάγεται, συνεχίζεται ακόμη και στη δική μας εποχή, σε έκδοση βελτιωμένη και επηυξημένη: Η λεγόμενη ισότητα των γυναικών, με όλες τις επιμέρους εκφάνσεις της, δεν είναι παρά ένα νόμισμα, και μάλιστα κίβδηλο. Δεν είναι παρά η διαστροφική μεταφύτευση χαρακτηριστικών τού -ολοένα και πιο εξαθλιούμενου, από δική του και μόνο υπαιτιότητα- άντρα στη γυναίκα. Αυτό λέγεται πρόοδος!

    Ασφαλώς και "είναι ζήτημα χριστιανικό" όλος αυτός ο κατατρεγμός της γυναίκας, στον οποίο εντάσσεται και η σφαγή της Υπατίας. Τα τεκμήρια που το αποδεικνύουν βρίθουν. Η ίδια η "Αγία [διάβαζε Αθλία] Τριάς" δίνει το στίγμα, με την -λαμπερή- απουσία της γυναίκας από αυτήν: "Πατήρ, Υιός και Άγιον Πνεύμα". Ιδού η πανηγυρική επικράτηση του αρσενικού, ιδού ο αποκλεισμός της μήτρας του ανθρωπίνου γένους, ιδού ο θρίαμβος του θανάτου! - Μόνο που ο ψεύτης και ο κλέφτης τον πρώτο χρόνο χαίρονται: η "Αγία Τριάς" είναι γένους θηλυκού!
    Βλέπετε, η ιερή ελληνική γλώσσα έχει τη συνήθεια να αποκαλύπτει όλους τους υποχθόνιους εχθρούς της ζωής!

    Ασφαλώς, λοιπόν, και "είναι ζήτημα χριστιανικό" - για την ακρίβεια, ζήτημα Μονοθεϊστικό.

    Καιρός ν' ανοίξουμε τα μάτια μας.

    AntwortenLöschen
  17. πάντως ο δίας είχε γένος, άντρας ήτανε,
    ο πατέρας του είχε γένος, η μητέρα του τον είχε κρύψει, η αθηνά γεννήθηκε από την γαμπίτσα του, και δε γνωρίζω, δίπλα στα λαμπρά ονόματα των αρχαίων ελλήνων φιλοσόφων, σε πόσα από αυτά μπορώ να προσθέσω το φύλο τους και να μην είναι ανδρικό. εκτος κι αν δεχόμαστε ότι οι αρχαίοι έλληνες ήταν μόνο άνδρες ενώ οι γυναίκες ή κατάγονταν από άλλη φυλή, ή οι ελληνίδες ήταν κατώτερες από τους άνδρες, αφού το θέμα της θέσης της γυναίκας είναι, όπως λέει ο πραλαλήσας, χριστιανικό.
    λυπάμαι, δες καλύτερα.

    AntwortenLöschen
  18. Βέβαια, η επικράτηση της ανδροκρατίας είναι προγενέστερη της εξάπλωσης του μονοθεϊσμού, ήταν όμως ο μονοθεϊσμός αυτός που προσέδωσε στην ανδροκρατία τη στυγνή και αιμοσταγή μορφή που όλοι μας γνωρίζουμε.
    Αυτά, για την πληρότητα της τοποθέτησής μου, και για να προκαταλάβω (μ' αυτό το πλευρό να κοιμάμαι!) τους τυχόν καλοθελητές που θα σπεύσουν να μου κολλήσουν τη ρετσινιά του φανατικού, του τυφλωμένου από μίσος ή του οιουδήποτε άλλου από τα χιλιάδες "στολίδια" που περιλαμβάνονται στο "δημοκρατικό" και "ανθρωπιστικό" τους οπλοστάσιο.

    AntwortenLöschen
  19. @ _

    Το προηγούμενο σχόλιό μου το έγραφα πριν προλάβω να δω το τελευταίο δικό σου. Απαντάω τώρα σε αυτό.

    Το αρσενικό φύλο είναι φανερά το επικρατέστερο και στο ελληνικό δωδεκάθεο. Εκεί, όμως, διατηρούνται κάποιες ισορροπίες. Π.χ., έχουμε έξι αρσενικές και έξι θηλυκές θεότητες.
    Όσο για τις γυναίκες φιλοσόφους, υπήρχαν εκατοντάδες, και μάλιστα πολύ αξιόλογες. Δες εδώ πόσες ήταν σε μία μόνο σχολή, αυτή των πυθαγορείων. Το γιατί, τώρα, καμμίας από αυτές το όνομα δεν έγινε τόσο «λαμπρό», ίσως έχει να κάνει με την ήδη επιβεβλημένη πρωτοκαθεδρία του άντρα, και προφανώς έχει σχέση με την επικράτηση του χριστιανισμού (μονοθεϊσμού).

    Πρώτα κοιτάω και μετά γράφω. Και γι' αυτό εμμένω μέχρι κεραίας στα όσα έγραψα.

    AntwortenLöschen
  20. @ Greek Rider

    Φίλε G/R πρόσεξε τι θα σου πω:
    Η επιστήμη!
    Υπάρχει τίποτα καλύτερο στο οποίο θα μπορούσε να στηριχτεί η ανθρωπότητα; Αν βρεις κάτι άλλο μου το λες. Εγώ λέω ότι δεν υπάρχει.
    Δες όμως τι κατάφερε: Οι επιστήμονες από ελεύθερα πνεύματα έγιναν υπηρέτες στα αφεντικά που τους ταΐζουν. Κλείστηκαν στα υπόγεια τους και κοροϊδεύουν τους εαυτούς τους, ότι η επιστήμη είναι ουδέτερη και υπηρετεί τη γνώση, η οποία είναι και αυτή ουδέτερη. Ας πούμε, σύμφωνα με τη ρήση η γνώση για τη γνώση, όπως η τέχνη για τη τέχνη. Σήμερα, είναι τοις πάσι φανερό, ότι η γνώση δεν υπηρετεί τη γνώση, δηλαδή την καθαρή επιστήμη αλλά συγκεκριμένους σκοπούς που βάζουν κάποιοι.
    Στις συγκεντρώσεις και στις συναντήσεις τους, δεν συζητούσαν ποτέ πολιτικά, ούτε πήραν χαμπάρι την άνοδο του Χίτλερ και του φασισμού. Όταν την πήραν χαμπάρι, ο καλύτερος ανάμεσα τους, ο Αϊνστάιν, έγραψε γράμμα στον Ρούσβελτ (το ότι το μετάνιωσε μετά δεν μετράει) να χρηματοδοτήσει την ατομική βόμβα! Ο Ρούσβελτ, το έπραξε μετά από πιέσεις του επιστημονικού κατεστημένου. Και ο δεύτερος καλύτερος, ο Οπενχάιμερ τέθηκε επικεφαλής του «Μανχάταν πρότζεκτ» Το ότι βγήκε δημοσίως και μυξόκλαιγε δεν θα τον απαλλάξει ποτέ ότι οδήγησε την ανθρωπότητα σε ζοφερά μονοπάτια που δεν έχουν επιστροφή!
    Από κει και ύστερα η επιστημονική κοινότητα χάνει την επαφή της με τον λαό και με την ανθρωπιά και με την κοινωνία. Γίνεται ένα ξένο σώμα, κάτι σαν καρκίνος! Ναι σώζει ζωές. Αλλά ταυτόχρονα οδηγεί τον κόσμο σε μια επικίνδυνη κατηφόρα, που στην καλύτερη των περιπτώσεων θα κατρακυλήσει σε πιο μαύρες εποχές. «Θα επιβιώσουμε της επιστήμης» γράφει ο Ζαν Ζακ Σαλομόν, αλλά με ποιο αντίτιμο; Και θα επιβιώσουμε όντως;;;
    Και αν δεν επιβιώσουμε, θα φταίει ο αμόρφωτος άνθρωπος;
    Θα φταίει η θρησκεία ή η κατάργηση κάθε ιερότητας;
    Στις δύσκολες μέρες που περνάμε, ΟΛΑ θέλουν αναθεώρηση. Και πρώτ απ όλα, θέλει αναθεώρηση η άποψη για την πρόοδο και την ανάπτυξη!
    Άπληστοι δεν είναι μόνο οι οικονομολόγοι. Άπληστοι είναι και οι επιστήμονες κάθε κλάδου!!

    @ ORPHEAS

    Καλημέρα φίλτατε!
    Ο φίλος μας Vagelford, που είναι φυσικός εν ενεργεία, απάντησε με την πιο δυνατή σαφήνεια. Μάλιστα έδωσε και την ιστορική διάσταση στο θέμα.
    Αν υποθέσουμε ότι το πλοίο κινείται με σταθερή ταχύτητα, επομένως και όλα τα αντικείμενα επί αυτού, επομένως και ένας παρατηρητής επί του πλοίου, το σακί θα ακολουθήσει την κατακόρυφο! Κίνηση επιταχυνόμενη με την επιτάχυνση βαρύτητας. Τελεία! (Ο ακίνητος παρατηρητής εκτός του πλοίου θα δει το σακί να διαγράφει παραβολή).
    Αν το πλοίο επιταχύνεται το σώμα από τη στιγμή που θα βρεθεί στον αέρα θα δέχεται μόνο την δύναμη της βαρύτητας πάλι την ίδια καμπύλη γραμμή θα διαγράψει, αλλά τώρα ο παρατηρητής επί του πλοίου θα δει το σακί να διαγράφει παραβολή (αν δε λέω μπούρδες από δω και κάτω).
    Αν δηλαδή το πλοίο έχει επιτάχυνση α τότε η βάση του καταρτιού διανύει μια απόσταση s=1/2*at2 . Οπου t ο χρόνος πτώσης από το κατάρτι, δηλαδή t = ρίζα (2 H /g ), όπου H το ύψους του καταρτιού και g η επιτάχυνση βαρύτητας.
    Ελπίζω να τα λέω σωστά. Όποιος με διαβάζει, καλύτερα να μη τα πάρει τοις μετρητοίς, μπορεί και να κάνω λάθος.

    @ Αϊάσανθος Ίων

    Ε, καλά μη διαβάζουμε και τοοοοοσο λάθος τα πράγματα. Στην αρχαία Ελλάδα, η γυναίκα δεν κράταγε και τα πρωτεία……..
    Είπαμε, η χριστιανική θρησκεία δεν ήταν φεμινιστική, αλλά δεν ξεκινάει τότε η καταπίεση της γυναίκας. Ο μύθος της ονοματοδοσίας της Αθήνας είναι πολύ κατατοπιστικός.

    @ -
    Συμφωνώ μαζί σου!

    AntwortenLöschen
  21. Υπάρχει ένα βιβλίο που ενώ χρησιμοποιεί απλοϊκά τρικ για να παρουσιάσει ορισμένες σημαντικές έννοιες, σαν αποτέλεσμα ανάγνωσης θα σας βοηθήσει καλύτερα να καταλάβετε πόσο δύσκολη εποχή είναι για αυτόν ή αυτήν που δεν έχασε την πίστη ή που έχει φάει κόλλημα παρότι την έχασε με το χφψ χριστιανικό του θρήσκευμα.
    Δεν θέλει πίστη για να το διαβάσεις, και είναι ευπώλητο ανά τον κόσμο νομίζω το γράφει στο εξώφυλλο.
    Ρίχτε του μια ματιά. Η ΚΑΛΥΒΑ λέγεται. Και ηρεμήστε, ο Χριστός δεν είναι εχθρός σας. Αφήστε το για λίγο καιρό το βιβλίο να δράσει μέσα σας. Λυπάμαι που τα χφψ παπαδαριά έκαναν τόσο κακό κι ο κόσμος στρέφεται μακριά από την αγάπη του Χριστού. Ο οποίος δεν ήταν χριστιανός.

    AntwortenLöschen
  22. Θα σας λύσει και κάποιες απορίες για την Αγία Τριάδα. Το βιβλίο βρίσκεται πολύ κοντά στην αλήθεια πάνω στο θέμα. Ανατριχιαστικά κοντά.

    AntwortenLöschen
  23. @ ange-ta

    Πού είδες, καλή μου ange-ta, να λέω πως η γυναίκα κράταγε τα πρωτεία (ή οτιδήποτε παρόμοιο) στην αρχαία Ελλάδα; Αυτό που επεσήμανα ήταν ότι ο μονοθεϊσμός προσέδωσε στην (ήδη κυρίαρχη) ανδροκρατία τη στυγνή και αιμοσταγή μορφή που όλοι μας γνωρίζουμε.

    Με πολλή χαρά μου είδα να επανέρχεσαι στο ζήτημα του ρόλου των επιστημόνων. Μου θύμισες τη συζήτηση που είχαμε πριν ένα χρόνο, στις αναρτήσεις σου για το CERN.
    "Ναι, σώζει ζωές" η επιστήμη. Τη ΖΩΗ όμως τη σώζει, ή την καταστρέφει (σώζοντας ζωούλες); Ποιο είναι το υπερσύνολο που πρέπει να διαφυλαχθεί; Πώς θα εξασφαλιστεί το υποσύνολο εάν αφανιστεί το υπερσύνολο; - Μήπως με τη φυγάδευση ενός μικρού πυρήνα (από το υποσύνολο) σ' άλλους πλανήτες μακρινούς και αφιλόξενους για τη ζωή; ΚΑΙ προς αυτή την κατεύθυνση δεν εργάζεται η επιστήμη, και μάλιστα πυρετωδώς; Άραγε, θα καταφέρει να πραγματοποιήσει κάτι από αυτόν τον, επιεικώς, υπερφίαλο στόχο, ή απλώς θα συντείνει, με τις προσπάθειές της αυτές, να επέλθει μία ώρα αρχύτερα ο όλεθρος απαξαπάντων;
    «Θα επιβιώσουμε της επιστήμης», ακριβώς όπως λέμε «θα επιβιώσουμε της αρρώστιας, της θεομηνίας κ.λπ.»...

    @ Αυτό και το Άλλο

    «Ο Χριστός δεν ήταν χριστιανός». Πολύ μου άρεσε.

    AntwortenLöschen
  24. Φίλτατη καλησπέρα.
    Ο φίλος Vagelford έχει απόλυτο δίκιο. Το σακί θα πέσει στι ρίζα τουκαταρτιού υπό συνθήκες σταθερής πορείας του καραβιού και αμελητέας τριβής του αέρα. Κλασσική περίπτωση οριζοντίας βολής. ( Ένα αεροπλάνο που βομβαρδίζει, τη στιγμή που το βλήμα σκάει στη γη, αυτό βρίσκεται ακριβώς από πάνω του ! Η χρονική αποστασιοποίηση από τα φοιτητικά χρόνια θολώνει κάποια πράγματα.
    Όμως,πέρα από κάθε άλλο συνειρμό η Υπατία μου φέρνει, εντονότατα, στο μυαλό ένα υπέροχο εστιατόριο, απόμερο κι απάνεμο, στο Καβούρι με θέα το Σαρωνικό, (δεν ξέρω αν υπάρχει ακόμα), που περιποιήθηκε με φρέσκα ψαρικά, θαλασσινά και Santa Elena κάποιους πρώτους ρομαντικούς και αξέχαστους έρωτές μου.

    AntwortenLöschen
  25. @ σε όλους,

    μόλις γύρισα σπίτι απο μια πολύ κουραστική μέρα!

    Συγνώμη που δεν θα απαντησω στα ενδιαφέροντα σχόλια.
    Ες αυριον τα σπουδαία

    AntwortenLöschen
  26. @ Αϊάσανθος Ίων

    "Ουκ ένι Ιουδαίος ουδέ Έλλην, ουκ ένι δούλος ουδέ ελεύθερος, ουκ ένι άρσεν και θήλυ. Πάντες γαρ υμείς εις εστέ εν Χριστώ Ιησού" (Γαλ. Γ', 28)."

    Αντιθέτως, εγώ νομίζω ότι ο Χριστιανισμός εξύψωσε την γυναίκα.

    α) Δευτέρας κατηγορίας ων η Παναγία;
    β) Ο Χριστός συνομιλεί με την Σαμαρίτειδα.
    γ) Κατά τα Ευαγγέλια, οι μαθήτριές Του ήταν εκείνες που στάθηκαν μέχρι τέλους κοντά Του στην Σταύρωση, εν αντιθέσει προς του μαθητές (πλην Ιωάννου), που λάκισαν.
    δ) Μαθήτριες (Μυροφόρες) πληροφορήθηκαν πρώτες την Ανάστασή Του.
    ε) Στα πρώτα χριστιανικά χρόνια έχουμε διακόνισσες.

    Υπάρχουν κι άλλα παραδείγματα που δείχνουν ότι ο Χριστιανισμός εξύψωσε την γυναίκα.

    Και το γεγονός ότι καταργεί την πολυγαμία, η οποία ήταν νόμιμη στην ιουδαϊκή κοινωνία, δεν είναι δείγμα τιμής στην γυναίκα;

    AntwortenLöschen
  27. “Δεν ήρθα να φέρω ειρήνη, αλλά μάχαιρα”: Ματθ. Ι΄, 38
    Όσους δε μας θέλουν σφάξτε τους μπροστά μου: Λουκ. Ιθ΄, 27
    Και η αρχή των δεινών είναι πρόσφατη:
    http://www.orgonelab.org/saharasia_gr.htm

    AntwortenLöschen
  28. Ο λεγόμενος Πέτρος πιάστηκε με σπαθί, έχοντας προλάβει να κόψει ένα αυτί: πρόκειται για ομάδα ληστών, που όπως ακριβώς τους αντέγραψαν λίγο αργότερα οι περί τον Μοχαμέτη, ΕΠΙΝΟΗΣΑΝ έναν μεσία για να παρασιτούν στο όνομά του, μη διακινδυνεύοντας τη σύλληψη, βλ. δεσποταριό...
    Μήπως οι άθεοι Σαλαμινομάχοι χρειάζονταν υποταγή σε οποιοδήποτε σκιάχτρο για να αμυνθούν στους μεσανατολίτες βαρβάρους; Ή μήπως έπρεπε να μην ενοχλούν τους ΑΧΑΡΙΣΤΟΥΣ “εκλεκτούς” πιστούς του γιαχβέ που ΓΕΝΟΚΤΟΝΗΣΑΝ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΕΛΛΗΝΕΣ και άλλους, από τη Σκυθόπολη ως την “ιερά εξέταση” και τους φόνους στα “Ευαγγελικά” και τα «Ορεστειακά», και σήμερα συκοφαντούν και αποσιωπούν τους ευεργέτες της ανθρωπότητας;
    Πώς λέμε όποιον νομίζει ότι μιλάει με το “θεό” του;
    Ως πότε αυτό το σκιάχτρο, δηλ. στην πραγματικότητα οι αφυψηλού φανατικοί, θα “δοκιμάζουν” την ανθρωπότητα με επιθετικούς πολέμους και αφανισμούς παιδιών;
    Ως πότε οι φανατικοί θα μας ζαλίζουν ότι ο φόβος και ο τρόμος τους είναι ...”φάρμακα” και όχι φαρμάκια;
    Λίγο ακόμα, ώσπου να τελειώσουν τα καύσιμα και να αναγκαστούν να βοηθάνε το ΑΝΥΠΑΚΟΥΟ κοινωνικό σύνολο που μισούν, για να μην ψοφήσουν της πείνας.

    AntwortenLöschen
  29. Η ταινία "Agora" για την Υπατία δείχνει σωστά το μεσανατολίτικο μένος (http://www.orgonelab.org/saharasia_gr.htm),
    αλλά, από άγνοια ή φόβο αντιποίνων από τους γιαχβιστές, παρουσιάζει τους Έλληνες επιστήμονες σα ... δεισιδαίμονες Ρωμαίους φονιάδες, και την αστρονομία ως "κόλλημα", ενώ η χρήση της ήταν ήδη πολύτιμη για προσανατολισμό στη ναυσιπλοΐα, ενώ το "Τα πάντα οιακίζει (κυβερνά) κεραυνός" (ο ηλεκτρισμός) του Ηράκλειτου, ΤΩΡΑ έχουν αρχίσει να το υποψιάζονται...

    AntwortenLöschen
  30. @ Anonymous (α΄, 22/1/10 15:46)

    Σας ζητώ κατ' αρχάς συγγνώμη για την τόση καθυστέρηση της απαντήσεώς μου, αλλά, ξέρετε, είχα μείνει... έγκυος! (Σοβαρολογώ.)
    Ας πάμε τώρα στην "ταμπακέρα".

    Όλα, σχεδόν, αυτά που προβάλλετε ως επιχειρήματα, αντί να ενισχύουν, αδυνατίζουν τη θέση σας:
    Το απόσπασμα από την Επιστολή προς Γαλάτες: Αυτό δεν είναι παρά η πάγια εβραϊκή επιδίωξη για εγκαθίδρυση του διεθνισμού (την οποία εξυπηρέτησε και ο μαρξισμός), δεδομένου ότι ο διεθνισμός εξυπηρετεί τα μέγιστα τους Εβραίους. Έτσι (νομίζουν ότι) θα επέλθει αυτό που λέει ο Νίκος Πορτοκάλογλου: "Φίλο δεν βλέπω ούτε εχθρό, βοήθα με! - Οι φύλακες μαζί και οι κρατούμενοι δυο τρία δισεκατομμύρια αγνοούμενοι". Και τι βλέπουμε να συμβαίνει σήμερα; Την εγκαθίδρυση ενός κοινωνικού χυλού, όπου κανείς δεν ξέρει ποιος είναι ο αρμόδιος και ποιος ο αναρμόδιος, και όπου όλα τα ποιοτικά χαρακτηριστικά γνωρίσματα έχουν ισοπεδωθεί.
    Ειδικά, τώρα, για το "ουκ ένι άρσεν και θήλυ", είμαστε μάρτυρες (α) της εγκληματικής και ολέθριας σταδιακής εξομοίωσης, η οποία καταλήγει σε ευνουχισμό, των δύο φύλων, (β) των ολοένα αυξανόμενων αριθμών ανωμάλων, ανερμάτιστων, δυστυχισμένων και στείρων ατόμων και (γ) του ολοένα μεγαλύτερου θριάμβου των "σωτήρων" επιστημόνων που φέρνουν στον κόσμο τέρατα των σωλήνων και των μεταλλάξεων.

    Πάμε τώρα στα άλλα.
    α) "Δευτέρας κατηγορίας ων η Παναγία;" Εσείς ο ίδιος την κάνατε αρσενική ("ων")! Ασφαλώς δευτέρας (στην καλύτερη περίπτωση...) κατηγορίας ον, αφού και ο ίδιος ο υιός της, στον εν Κανά γάμο, την αποκαλεί υποτιμητικά γυνή και όχι μητέρα: "Εἶτα λέγει ἡ μήτηρ τοῦ Ἰησοῦ πρὸς αὐτόν· οἶνος οὐκ ἔστιν. λέγει αὐτῇ ὁ Ἰησοῦς· τί ἐμοὶ καὶ σοί, γύναι;"
    β) "Ο Χριστός συνομιλεί με την Σαμαρίτειδα". Κατεβαίνει στο επίπεδό της και της κάνει αυτή την τεράστια τιμή, ε;!
    γ) Το ότι γυναίκες μόνο στάθηκαν μέχρι τέλους κοντά στον Χριστό δεν αποτελεί τιμή για τις γυναίκες, μονάχα όνειδος για τους άνδρες.
    δ) "Μαθήτριες (Μυροφόρες) πληροφορήθηκαν πρώτες την Ανάστασή Του". Ο ευαγγελιστής είχε το σκοπό του: να "αποδείξει" και πάλι πως η γυναίκα είναι η προαιώνια μαρτυριάρα (θυμίζω τη γυναίκα του Λωτ, η οποία έμεινε στήλη άλατος όταν αντίκρυσε την καταστροφή των Σοδόμων: στην πραγματικότητα η γυναίκα, σαν ανώτερη που είναι, ήθελε να δει την καταστροφή για να διασωθεί η μνήμη του γεγονότος, ενώ ο λωτοφάγος Λωτ δεν γύρισε να δει) και ο διαμεσολαβητής του διαβόλου, απ' τον καιρό του "προπατορικού αμαρτήματος". - Μόνο που η ίδια η Γένεσις αυτοαναιρείται και αποκαλύπτει την αλήθεια: "Και εκάλεσεν Αδάμ [όταν και ο ίδιος είχε γίνει "ως θεός", Γ΄4] το όνομα της γυναικός αυτού Ζωή ότι αύτη μήτηρ πάντων των ζώντων" (Γ΄20)! Βέβαια, στα Ευαγγέλια που κυκλοφορούν στη χώρα μας δεν αναγράφεται (για προφανείς λόγους) "Ζωή", αλλά "Εύα".
    ε) Ναι, είχαμε στα πρώτα χριστιανικά χρόνια διακόνισσες. Εν συνεχεία ο Χριστιανισμός "προήχθη" και έδειξε το αληθινό του πρόσωπο.

    Ναι, υπάρχουν πλείστα όσα άλλα παραδείγματα. ΄Οπως, π.χ., η εξόντωση χιλιάδων γυναικών κατά τον Μεσαίωνα, κ.λπ., κ.λπ.
    Κατήργησε ο Χριστιανισμός την πολυγαμία. Ναι, αλλά πρέπει να σκεφθούμε πως η πολυγαμικότητα είναι το φυσιολογικό χαρακτηριστικό των αρσενικών, σε όλα, σχεδόν, τα ζωικά είδη! Κι ακόμη, ότι έχουν υπάρξει ουκ ολίγες (και ασυγκρίτως υγιέστερες από τις χριστιανικές) κοινωνίες, στις οποίες επικρατούσε η πολυανδρία. Μία τέτοια ήταν η αρχαία σπαρτιατική κοινωνία.

    Θέλοντας ακριβώς να συμβάλω, με τις μικρές μου δυνάμεις, στην αποκατάσταση της αλάνθαστης φυσικής τάξεως, έχω αναρτήσει ένα σχετικό άρθρο στο ιστολόγιό μου.

    AntwortenLöschen
  31. @ Anonymous β΄

    Και πώς να μην τους αντέγραφαν οι περί τον Μοχαμέτη, αφού και ο Μωαμεθανισμός είναι ένα γνήσιο και προσχεδιασμένο παρακλάδι του Ιουδαϊσμού;
    Εάν κανείς ενδιαφέρεται, μπορώ να παραθέσω μερικά στοιχεία.

    Τα σχόλιά σου με βρίσκουν απολύτως σύμφωνο. Δεν διαφωνώ ούτε με ένα κόμμα (μόνο με εκείνο το μονολεκτικό "αφυψηλού").
    Σε ευχαριστώ θερμά για τον τόσο ενδιαφέροντα σύνδεσμο που έβαλες.

    @ ange-ta

    Βρε καλή μου ange-ta, συγχώρεσέ με, αλλά έχω άλλη μία παρατήρηση να σου κάνω:
    Αυτό το κατράμι μαύρο φόντο του θέματός σου καθιστά εξαιρετικά δυσανάγνωστες τις θαυμάσιες αναρτήσεις σου, αλλά και τις εξαιρετικές συζητήσεις που φιλοξενείς. Δεν είναι κρίμα;

    AntwortenLöschen
  32. @ Αϊσανθε,

    Καλά με κούφανες!!! Ιώνισα, καλή λευτεριά, με το καλό να ρθει ενας γερός παίδαρος!!!!!!

    ΝΑ ΜΗΝ ΞΕΧΝΆς ΝΑ ΜΑς ΛΕΣ ΤΑ ΝΕΑ ΣΟΥ.

    @ σε όλους,

    Τα σχόλια όλα πολύ ενδιαφέροντα, ελπίζω να βρω ώρα να πω και κάτι πιο ουσιώδες από ένα ευχαριστώ

    @ Ανώνυμε,
    εριξα μια ματια στο ευαγγέλιο. Πολύ ξεκάρφωτα τα λέει, αλλα όπως και να τα λέει, λίγο μ ενδιαφέρει.

    AntwortenLöschen
  33. ange-ta μου χρυσή και μεγαλόψυχη! ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙΣ τι χαρά μου έδωσες;! Λογάριασε κιόλας ότι γι' αυτή την υπόθεση έχω μπει σε μία άνευ προηγουμένου πολυμέτωπη περιπέτεια! Πώς να σε ευχαριστήσω;;;;;;;;;;;

    Ο "παίδαρος" θαλασσοδάρθηκε και πήγε, αλλά η "Ιώνισσα" προτίμησε να πάει σε ραντεβού με κάποιο μαυροκόκκινο χαμό...

    Όσο εξακολουθώ ν' αναπνέω και να υπάρχω, θα σας λέω τα νέα μου. Αλλά κι εσείς, keep watching. Έπεται συνέχεια.

    Το ερεβοντυμένο ΧΡΥΣΟ κείμενο που διάβασες το ανήρτησα δημόσια (αρχικά, ήταν σχόλιο κάπου αλλού, αλλά το έφαγε το σκοτάδι της μοντέρας) διότι πιστεύω ότι ενδιαφέρει όλους τους ανθρώπους και δείχνει το δρόμο για την επάνοδο της ευτυχίας.

    Και κάτι για το Ευαγγέλιο, αλλά και ολόκληρη την "Αγία Γραφή".
    Όπως ξανασχολίασα προ εικοσαλέπτου κάπου αλλού (και δεν το εμφάνισαν ακόμη, ενώ ένα άλλο σχόλιό μου που έβαλα πέντε λεπτά νωρίτερα, εμφανίστηκε αμέσως...), αυτά τα "θεόπνευστα" κείμενα ούτε αδιάφορα είναι, ούτε για φτύσιμο. Είναι πολύτιμα, διότι θα γίνουν το κύριο αυριανό μάθημα στα σχολεία που θα διαμορφώνουν αληθινούς ανθρώπους αντί για Παρανθρώπους. Το όνομα του μαθήματος αυτού: "Αναγνώριση και αποφυγή της αναξιότητας, της ατιμίας, της δειλίας, της δολιότητας, της απάτης, της μηχανορραφίας -με μια λέξη της στείρας και μοιραίας ΠΟΥΣΤΙΑΣ που γεννάται από την εσκεμμένη ανεραστία- και του μαθηματικώς συνεπαγόμενου εξ αυτών ολέθρου.

    Και, βέβαια, πολύ σ' ευχαριστώ που ξάνοιξες το φόντο του θέματός σου.

    Να είσαι καλά!
    Για να είναι κάποιος καλά, πρέπει και οι υπόλοιποι να είναι τουλάχιστον εξίσου καλά!

    AntwortenLöschen
  34. @ Ιώνισα,

    δεν τολμάω να σκεφτώ τι κατάλαβα γι αυτό σου έστειλα μέϊλ.

    Για τα ευαγγέλια. Δεν θα γίνω στα γεράματα ευαγγελιολόγος, είναι κάτι που ομολογω ότι με αφήνει τελείως αδιάφορη. Απλώς, διάβασα το κείμενο "δεν ήρθα να φέρω ειρήνη αλλά πόλεμο" και μου φανηκε σαν κείμενο ένθετο, αφού δεν έχει πολύ σχέση με τα προηγούμενα.

    Επίσης να σου πω, ότι δεν πιστεύω ότι σε κάποια μελλοντική εποχή οι άνθρωποι θα διαβάζουν το ευαγγέλιο, γιατι οι εποχές δεν επαναλαμβάνονται. Κάτι άλλο θα διαβάζουν, δεν ξέρω τι.
    Εγω πιστεύω ότι η ιστορία θα μας εκπλήξει!!! ΟΛΟΥΣ, θρήσκους και άθεους, πλούσιους και φτωχούς.
    Το ζήτημα που μπαίνει είναι αν η έκπληξη θα είναι ευχάριστη ή δυσάρεστη.

    AntwortenLöschen
  35. @ ange-ta

    Περί ιστορικής αλήθειας των "κακών Χριστιανών" στη ταινία Agora.
    ........ ΜΥΘΟΣ ........

    δείτε εδώ:
    http://www.antibaro.gr/forum/1214
    .
    .
    .
    Γεράσιμος

    AntwortenLöschen
  36. @ Γεράσιμε,

    το διάβασα το Αρθρο, αλλά δεν με έπεισε.

    AntwortenLöschen
  37. >Ναι, υπάρχουν πλείστα όσα άλλα παραδείγματα. ΄Οπως, π.χ., η εξόντωση χιλιάδων γυναικών κατά τον Μεσαίωνα, κ.λπ., κ.λπ.<

    Άσφαλτη λογική. Για τα σταλινικά εγκλήματα ευθύνεται ο ... Μάρξ.

    Καλά γεννητούρια.

    AntwortenLöschen
  38. Να με συγχωρείτε που σχολιάζω μετά από τόσο καιρό, αλλά εγώ τώρα έτυχε να ασχοληθώ με το θέμα.

    Πριν τη σκηνή στο πλοίο γίνεται μια συζήτηση στην ταινία σχετικά με το εάν η γη κινείται ή παραμένει ακίνητη. Στη σκηνή αυτή κάποιος ρωτά πως είναι δυνατόν να καταφέρνουν να πετάνε ίσια τα πουλιά εάν η γη πράγματι κινείται. Η Υπατία λοιπόν (σύμφωνα πάντα με την ταινία) έκανε το πείραμα με το σακί στο πλοίο για να ερευνήσει τις συνθήκες της κίνησης των σωμάτων. Εάν τα πράγματα συνέβαιναν με βάση την τότε επικρατούσα λογική, τότε το σακί θα έπρεπε πράγματι να πέσει όχι στη βάση του καταρτιού, παρά πιο πίσω, όπως και τα πουλιά δεν θα έπρεπε να μπορούν να πετάξουν ίσια.

    Το σακί όμως έπεσε στη βάση του καταρτιού, σύμφωνα με τους νόμους της φυσικής όπως τους γνωρίζουμε σήμερα. Η Υπατία στην ταινία παραδέχεται ότι δεν κατανοεί γιατί συνέβη αυτό, πανηγυρίζει όμως γιατί κατανοεί ότι όπως η κίνηση του σακιού φαίνεται να είναι εξαρτημένη από την κίνηση του πλοίου, έτσι και η κίνηση των πουλιών μπορεί κάλλιστα να είναι εξαρτημένη από την κίνηση της γης, πράγμα που σημαίνει ότι το γεγονός ότι τα πουλιά είναι σε θέση να πετάξουν ίσια δεν έρχεται καθόλου σε σύγκρουση με την υπόθεση ότι η γη κινείται.

    Συνειδητοποίηση η οποία είναι, βέβαια, θαυμάσια μέσα στην απλότητά της, και δείχνει πάρα πολύ όμορφο τρόπο το πόσο μακρυά μπορούσε να φτάσει μια διάνοια εκείνης της εποχής με βάση τις τότε υπάρχουσες γνώσεις και προκαταλήψεις.

    AntwortenLöschen
  39. @ Διαγόρα,

    Σ ευχαριστώ πολύ για το σχόλιο που ξεκαθαρίζει όλες τις απορίες μου.
    Οντως η Υπατία ανήκε στην κατηγορία των φιλοσόφων (όπως ο Αρίσταρχος ο Σάμιος και ο Θαλής ο Μιλήσιος και σίγουρα και πολλοί άλλοι, που δεν τόλμησαν να το διατυπώσουν) που πίστευαν ότι η γη κινείται και όχι ο Ηλιος. Σημερα ξέρουμε ότι και τα δύο κινούνται!!!

    Θα κάνω παραπομπή στο σχόλιο σου στην ανάρτηση.

    AntwortenLöschen

καλημέρα και καλά σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...