Tuesday, 2 August 2011

Γιατί είμαι με το μέρος των ταξιτζήδων.



Τα παραπάνω ήταν οι θέσεις του ΠΑΣΟΚ το 2008


1> Γιατί , όταν κάποιος έχει δώσει 200.000 Ευρώ, μόνο και μόνο για να έχει αυτός και η οικογένεια του την δυνατότητα να βγάλει ένα μεροκάματο, σημαίνει ότι αυτός ο άνθρωπος ΜΟΝΟ τεμπέλης δεν είναι.
2> Γιατί ο ταξιτζής δεν είναι υπάλληλος που ζει εις βάρος του κρατικού κορβανά.
3> Γιατί, στις χώρες που τα ταξί είναι ελεύθερα, το κόστος μιας διαδρομής είναι διπλάσιο και τριπλάσιο, παρότι οι οδηγοί παίρνουν ένα μεροκάματο πείνας.
4> Γιατί, είμαι εναντίον της ανεξέλικτης αγοράς, η οποία μόνο σε σπατάλη φυσικών πόρων οδηγεί.
5> Γιατί, υπάρχουν πολλές άλλες δυνατότητες να κερδίσει και το κράτος από το παρόν καθεστώς, παρά να σπρώξει άλλο έναν κλάδο της οικονομίας στην πείνα και στον μαρασμό.
6> Γιατί τα προβλήματα της οικονομίας δεν θα τα λύσουν οι ταξιτζήδες. Και όλα όσα λένε είναι ανοησίες περιωπής!
7> Γιατί αυτή δεν είναι μια ελεύθερη επιλογή της ελληνικής Κυβέρνησης, αλλά επιταγή από τους νέους δυνάστες, που πουθενά ΜΑ ΠΟΥΘΕΝΑ όπου έχουν επέμβει δεν έχουν επιτύχει το παραμικρό θετικό αποτέλεσμα.
8> Γιατί, δεν μπορεί η Κυβέρνηση να γνωρίζει εδώ και χρόνια τι γίνεται με τις άδειες και σήμερα να έρχεται και να λέει, Θα ρίξω όσες άδειες χρειαστούν στην αγορά, μόνο και μόνο για να πουληθούν και άλλα αυτοκίνητα και να βγει πάλι η Γερμανία κερδισμένη, η οποία μας βρίζει τεμπέληδες.
9> Γιατί δεν μας χρειάζονται άλλα αυτοκίνητα, ούτε άλλα ταξί, η Αθήνα έχει πάνω από όσα χρειάζονται.
10> Γιατί πρέπει να μειωθούν ακόμα περισσότερο οι άδειες ταξί και όχι να πολλαπλασιαστούν.
11> Γιατί, σε λίγο ούτε το λεωφορείο δεν θα μπορούμε να παίρνουμε, από την αύξηση των καυσίμων.
12> Γιατί , απλώς η Κυβέρνηση Τσολάκογλου, ότι κάνει είναι ύποπτο και βλαβερό για τον τόπο μας και όσο πιο γρήγορα φύγει τόσο το καλύτερο για όλους μας.
13> Και τέλος, γιατί κάθε οικολόγος που σέβεται τον εαυτό του είναι εναντίον του ανεξέλεγκτου αυτοκίνητου στις πόλεις που αυξάνουν το CO2 και την μόλυνση κάθε μορφής.
Αντίθετα, πιστεύω ότι έχει έρθει η ώρα να αλλάξουμε ρότα. Όχι άλλα τροχοφόρα στις πόλεις.
Όσα ταξί δουλεύουν και την νύχτα, να συνεργάζονται με τα αστικά λεωφορεία, για να μην κυκλοφορούν τα δεύτερα άδεια ή με το πολύ ένα – δύο επιβάτες. Θα μπορούσε να διαμορφωθεί ένα πλάνο συνεργασίας αυτών των δύο διαφορετικών μεταφορικών μέσων!

8 comments:

ria said...

άν έχεις 200.000 ευρώ, και τα πετάς σε ταξί, σίγουρα μετά δεν το οδηγείς εσύ, για να βγάλεις μεροκάματο, νοικιάζεις τη βάρδια και παίρνεις δυο χιλιάρικα το μήνα και κάθεσαι. μίλησα με οδηγό ταξί, ο ιδιοκτήτης είναι άλλος.

αν όμως είναι ελεύθερα, τότε και αυτός που δεν έχει τόσα λεφτά μπορεί να βγάλει το μεροκάματό του!

ange-ta said...

Η λογική σου είναι πολύ απλή και προφανής!
Αλλά δεν είναι έτσι.
Κανείς δεν επενδύει 200.000 για να δώσει μεροκάματο σε άλλους. Γιατί αν τα βάλεις όλα κάτω δεν περισσεύουν πολλά. Αν παίρνεις τακτικά ταξί θα δεις ότι το 70% είναι ιδιοκτήτες 100% ή το μοιράζονται με άλλον (δηλαδή 50 - 50). Στην Γερμανία που ξέρω είναι όλοι υπάλληλοι.

Το ίδιο και σε άλλα κράτη, που είναι προφανές από το χρώμα του οδηγού και ο σπασμένος τρόπος που αρθρώνει την ομιλία του.

Είχα γαμπρό ταξιτζή και ξέρω πολύ καλά την υπόθεση: Σπούδασε τα 4 αγόρια του και δούλευε μέρα νύχτα, αυτός και τα αγόρια του, όταν ήταν φοιτητές.

Κι επειδή είμαι αντι - αυτοκινητίστρια, χρησιμοποιούσα ταξί 2 φορές την ημέρα εδώ και πολλά χρόνια.
Στην Ελλάδα, με αυτό το καθεστώς - όσο και αν φαίνεται περίεργο - σπάνια συναντάς υπάλληλο.

Και ωστόσο, Κυριακή κοντή γιορτή, σύντομα θα δούμε τα αποτελέσματα. Το κόμιστρο θα διπλασιαστεί, το λεωφορείο ομοίως και οι ταξιτζήδες θα ξεχάσουν να μιλάνε ελληνικά.

αριστερός said...

Τα κλειστά επαγγέλματα είναι για τα μονοπώλια και τις κάστες

όσοι οδηγοί αντιδρούν στους ιδιοκτήτες και θέλουν να δουλέψουν απολύονται

=λιγότερα ΙΧ, περισσότερα δημοσια
μέσα μεταφοράς και ταξί
(αυτό είναι πιο οικολογικό)

Στη Γερμανία, η ταρίφα τους καθορίζεται από το δημοτικό συμβούλιο κάθε πόλης.
Γιατί όχι και εδώ;

ria said...

είχα το αυτοκινητο μια βδομάδα για βάψιμο, χρησιμοποιούσα ταξί δυο φορές τη μέρα, ένα μόνο ιδιοκτήτη συνάντησα. και γιατί θαν το οδηγήσει αυτός, όταν με τρεις βάρδιες οδηγών, βγάζει τόσα χρήματα και ξεκούραστα. η ανεργία είναι τόση, που το να οδηγείς, έχει γίνει πια εργασία πολυτελείας.

εδώ στην ελλάδα, όλοι έχουμε ένα τουλάχιστον αυτοκίνητο. ακόμα και εγώ, μόλις ο γιος μου πάρει δίπλωμα θα του πάρω ένα μικρό, δυο άτομα, δυο αυτοκίνητα. τα ταξί, τι να τα κάνουμε; ας ακριβήνουν πάλι τα μμμ θα είναι πιο συμφέροντα. και με την επέκταση του μετρό, ποιος θα παίρνει ταξί αν είναι ακριβό όπως στο λονδίνο;

στις πρώην ανατολικές χώρες που η υπηρεσία φρόντισε να τις γνωρίσω όλες σχεδόν, έχουν τα μάξι τάξι. είναι βανάκια, τα ναυλώνεις όπως τα ταξί αλλά παίρνουν όχι διπλοκούρσα αλλά οκτάκουρσα! τόσους χωράει. άν ακριβήνουν τόσο πολύ, έτσι θα γίνει και εδώ.

ange-ta said...

@ Ρια,
Είναι πολλά τα ζητήματα που έβαλες. Θα προσπαθήσω να απαντήσω σε μερικά.
Αφού έχεις αυτοκίνητο (εγώ δεν έχω) μπορείς να υπολογίσεις το ημερήσιο κόστος ενός αυτοκινήτου. Πρόσθεσε το ΙΚΑ, και δες πόσο κέρδος μένει. Είχα υπολογίσει αυτό το κόστος με τον γαμπρό μου πριν 15 χρόνια, όταν το πετρέλαιο ήταν τσάμπα! Σήμερα πολύ αμφιβάλω αν βγάζει 1000 με 1500 το μήνα το κάθε ταξί καθαρά. Αυτά τα λεφτά τα μοιράζεις δια δύο και δατ ις!
Ένα ταξί δεν γίνεται να δουλεύει 24 ώρες το 24-ωρο δεν είναι το αεικίνητο. Άσε που οι βάρδιες θα είναι άνισες. 3 βάρδιες, λοιπόν, τις ξεχνάμε.
Αν ήταν έτσι, οι ταξιτζήδες θα ήταν από σήμερα πλούσιοι. Κανείς δεν τους εμποδίζει να βάλουν οδηγούς, αλλά δεν βάζουν. Προτιμούν να εξασφαλίζουν ένα δικό τους μεροκάματο. Και με αυτό το καθεστώς το ταξί είναι φτηνό και υπάρχει δουλειά για κάποιες χιλιάδες οικογένειες σε όλη την επικράτεια.
Τώρα, αν θα πρέπει ή δεν πρέπει να έχουμε πολλά ταξί, αφού έχουμε τα τουτού μας, είναι άλλο ζήτημα. Απλώς να πούμε ότι άλλη η λειτουργία του ταξί άλλη του τουτού. Όταν είσαι άρρωστος ή μεθυσμένος δεν παίρνεις το τουτού σου, αλλά το ταξί, για να μην μιλήσουμε για τους (τουριστικούς) επισκέπτες μας.
Στο Λονδίνο το εισιτήριο του μετρό είναι 2-3 φορές πιο ακριβό από το ελληνικό.
Τα βανάκια τα έχει και η Κύπρος , είναι μια πολύ καλή περίπτωση, σε συνδυασμό με αυτό που λέω για συνεργασία ταξι – μέσα μαζικής μεταφοράς.

Αν ακριβύνει το ταξί, ο ταξιτζής δεν θα δεχτεί να μειώσει το κόμιστρο με διπλομίσθωση, γιατί δεν έχει κανένα λόγο. Θα κάνει αυτό που κάνει σήμερα για να βγαίνει: διπλωμίσθωση, ή τριπλο- που όμως ο καθένας πληρώνει την πλήρη κούρσα.

ange-ta said...

@ αριστερέ,

Αυτά τα περί μονοπωλίων και καστών, τα ακούω βερεσέ!!! Ο κάθε πικραμένος πετάει τα τούβλα του, αντί να κάτσει να σκεφτεί λιγάκι.

Τα κλειστά επαγγέλματα έχουν την λογική να προστατέψουν την κοινωνία από σπατάλη, χαμένους κόπους και ενέργεια. Ενα απλό παράδειγμα είναι τα πανεπιστήμια. Τα επαγγέλματα που αποδίδουν έχουν μεγάλο νούμερους κλάουσους. Έτσι κόβεται κάπως η υπερπαραγωγή ας πούμε γιατρών.

Έτσι λοιπόν, καλό θα ήταν να μην υπάρχουν 100.000 ταξί, αλλά όσα χρειάζονται συν - πλήν 10% - 20%

Γράφεις: "Στη Γερμανία, η ταρίφα τους καθορίζεται από το δημοτικό συμβούλιο κάθε πόλης" Ε, και; Μήπως αυτό σημαίνει ότι το κόμιστρο είναι πιο φτηνό ή πιο προσιτό ή πιο λογικό;

Ας μην εντυπωσιαζόμαστε από κουβέντες αυτού του τύπου. Δεν προσφέρουν τίποτα. Η θέση είναι απλή: Λύσαμε όλα τα άλλα προβλήματα, τώρα να εξαθλιώσουμε ακόμα περισσότερο τους ταρίφες. Εξ άλλου είναι και εύκολος πόλεμος. Πάντα οι ταρίφες ήταν αντιπαθητικοί!!!

blackbedlam said...

Μέσα στα πλαίσια του άναρχα αναπτυσσόμενου Καπιταλιστικού συστήματος, λογικό είναι να αναπτύσσονται και παρασιτικά φαινόμενα μέσα σε κάθε κλάδο.Αυτό όμως δεν καθιστά ολόκληρο τον κλάδο παρασιτικό.Και δεν το εξαρτώ από την καλή διάθεση ή την εντιμότητα των εργαζόμενων σε κάθε κλάδο.Είναι η φύση του συστήματος που γεννά τέτοια φαινόμενα,οι νόμοι που το διέπουν και δίνουν το δικαίωμα παρασιτικών φαινομένων .
Όταν όμως το σύστημα φτάνει να ξεπεράσει τα όρια του, τότε ενάντια σε αυτό κινούνται ακόμη και εκείνοι που ευνοήθηκαν από τον τρόπο ανάπτυξης του συστήματος γιατί πια, δεν μπορούν να συνεχίσουν να υπάρχουν ούτε και οι ίδιοι με τους προηγούμενους όρους λειτουργίας τους.
Κινδυνεύουν τα "κεκτημένα" τους.Τότε συνασπίζονται ενάντια στην κεντρική εξουσία που πάει προκειμένου να διασωθούν τα συμφέροντα του μεγάλου κεφαλαίου να θέσει σε αμφισβήτηση και τα δικαιώματα ενός ολόκληρου κλάδου και ανάμεσα σε αυτόν και τα δικαιώματα των παρασιτικά αναπτυγμένων.
Με μια μικρή έστω παραχώρηση, τα δικαιώματά αυτών ικανοποιούνται και σταματούν τις διεκδικήσεις συμβιβάζονται.
Μέχρι τέλους, μόνον η εργατική τάξη θα προχωρήσει.Και εν προκειμένω οι μικρο ιδιοκτήτες των ταξί.Αυτοί που περιγράφει η Αnge-ta.
Και αυτοί μέσα στον κλάδο είναι η συντριπτική πλειοψηφία.

Αυτός είναι ο λόγος που πρέπει να συμπαραστεκόμαστε στα αιτήματα των ταξιτζήδων, στα αιτήματα του κάθε κλάδου που στρέφεται ενάντια στην πολιτική που πάει να εξοντώσει την εργατική τάξη στο σύνολό της, προκειμένου να εξασφαλίσει την κυριαρχία του κεφαλαίου.

Το συμφέρον των αυτοαπασχολούμενων και των εργαζόμενων στη μεταφορά ταυτίζεται με τις λαϊκές ανάγκες για ενιαίο αποκλειστικά δημόσιο φορέα συγκοινωνιών, όπου θα εντάσσεται και το ταξί ως συμπληρωματικό μέσο.

ange-ta said...

@ blackbedlam

Συμφωνούμε ως προς το συμπέρασμα, αλλά όχι ως προς την ανάλυση. Οι ταξιτζήδες δεν ανήκουν στην εργατική τάξη με την στενη έννοια που έδωσε ο Μαρξ.
Δεν παράγουν υπεραξία που την καρπωνεται κάποιος άλλος.
Οι ταξιτζήδες ανήκουν στην τάξη των μικρών επιχειρησεων ενός ατόμου άντε δύο, που η παγκόσμια νέα τάξη θέλει με κάθε θυσία να προλεταριοποιήσει.

Η τάση να γίνει όλος ο κόσμος μια θαλασσα αθλιότητας με κάποιες νησίδες υπερπλουσίων.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...