Mittwoch, 12. September 2012

Σουλεϊμαν και Μπαρμπαρόσα

Ο Σουλεϊμαν ο Α"
Το παρακάτω σχόλιο για τον Σουλεϊμάν Α΄ είναι από τον Porta Aurea. Το κατέθεσε στο σάϊτ του Αρδην:

Μετά την άλωση της Ρόδου, στα 1522, κατά παραβίαση της συνθήκης παράδοσης στους Τούρκους, οι τελευταίοι, όπως αναφέρει σύγχρονος της άλωσης, «με τη βία μπήκαν στα σπίτια του καστέλλου και της πόλης, άρπαξαν ό,τι μπορούσαν και ό,τι ήθελαν, κακοποίησαν και χτύπησαν τους φτωχούς χριστιανούς, και πολλούς ανάγκασαν με ραβδισμούς να κουβαλούν σαν δούλοι τα δέματα με τα ίδια τα πράγματά τους… Και αφού πια έκλεψαν και λεηλάτησαν τα σπίτια, όσο τους άρεσε, μπήκαν μέσα στις εκκλησίες· εκεί άρπαξαν κι έσπασαν και σύντριψαν τις εικόνες, τα αγάλματα του Εσταυρωμένου, της Παναγίας και όλων των άλλων αγίων, ρίχνοντας τα κομμάτια στους δρόμους και στον βόρβορο. Έπειτα πήγαν στο αναρρωτήριο και στο Νοσοκομείο, όπου οι δυστυχισμένοι οι άρρωστοι, και έκλεψαν όλα τα κεραμεικά και τα ασημικά, …Εκεί με απανθρωπιά μεγάλη και πιο πολύ με βάρβαρη ωμότητα σήκωσαν τους δυστυχισμένους άρρωστους και πληγωμένους από τα κρεββάτια τους, τους έδειραν και τους πέταξαν έξω από το νοσοκομείο· έριξαν επίσης από τις στοές του δεύτερου πατώματος κάτω έναν ιππότη, που είχαν βρη πληγωμένο, ο οποίος αμέσως έμεινε στον τόπο. … Στην πόλη, έπειτα, κακοποίησαν μερικές γυναίκες και εβίασαν πολλές παρθένες και κοπέλλες της παντρειάς. Συνέλαβαν με την βία όλους τους Τούρκους, που είχαν βαπτιστή, και με τις γυναίκες και τα παιδιά τους τούς έστειλαν στην Τουρκία… Οι Τούρκοι με ξεχωριστή φροντίδα έψαχναν να βρουν και να πετύχουν τους ομοεθνείς τους χριστιανούς, γιατί θεωρούσαν μεγάλη ασέβεια, ιεροσυλία υπερβολική και αφόρητη προσβολή για το έθνος τους, να έχει γίνη ένας Τούρκος χριστιανός»

Σε επιστολή του μητροπολίτη της τουρκοκρατούμενης Ρόδου, Ευθυμίου, προς τον Πάπα (4-6-1528) διαβάζουμε «Δεν μπορούμε να υπομείνουμε πια περισσότερο χρόνο την έσχατη σκλαβιά και την αθλιότητα, μέσα στην οποία βρισκόμαστε· δεν μπορούμε πια να ανεχθούμε να βλέπουμε τις σκληρότατες περιφρονήσεις που κάθε μέρα γίνονται σε βάρος αυτού του δυστυχισμένου και αξιοδάκρυτου λαού. … Εμείς βέβαια είμεθα πρόθυμοι να την [ζωή μας] προσφέρουμε και την έχουμε έτοιμη να την θυσιάσουμε για τη σωτηρία και την ελευθερία αυτού του λαού»

Ανώνυμη πηγή γύρω στα 1533 «μιλεί γα τα δεινά των χριστιανών, για τις αβανίες που αποβλέπουν στον εξισλαμισμό τους, για το σκληρό παιδομάζωμα, για την επίδραση και αυτού στον εξισλαμισμό και για τους φόρους που δεν είναι τόσο ελαφροί, όπως συνηθίζεται να λέγεται, γιατί, εκτός από το χαράτσι που είναι ένα δουκάτο και το πληρώνει κάθε άρρενας πάνω από 15 ετών, εκτός από τη δεκάτη στο κρασί και τα 2/15 στα δημητριακά, τους φόρους στα μικρά ζώα κ.λπ., υπάρχουν και οι έκτακτοι, που επιβάλλονται για την ετοιμασία στόλου (αγορά πίσσας, στουπιού, πανιών κ.ά.) ή για την οργάνωση εκστρατείας, οι αγγαρείες και οι ποικίλες άλλες επιβαρύνσεις, που είναι τόσο βαρύτερες, όσο μακρύτερα από την έδρα του σουλτάνου ζουν οι χριστιανοί…. Γενικά η τουρκική τυραννία, γράφει επιγραμματικά ο συντάκτης του υπομνήματος, μεταβάλλει “την μορφή του ανθρώπου, μπορεί να πη κανείς, κάνοντάς τον ν’ αλλάξη την γλώσσα, τους νόμους και τα ήθη και την ψυχή σε σκληρότητα και δίψα του αίματος”»
ο Χαϊρεντίν Μπαρμπαρόσσα

Στην πολιορκία της Κέρκυρας στα 1537 ο Μπαρμπαρόσσα (διαβόητος πειρατής που ο Σουλεϊμάν του έδωσε πολλά αξιώματα και τον έκανε μέχρι αρχιναύαρχο) «κατέστρεψε το χωριό Ποταμός, δυο μίλια μακριά από την πόλη. Ο σύγχρονος Τούρκος ιστορικός Χατζή Κάλφα ανεβάζει τα λεηλατημένα χωριά έξω από την Κέρκυρα σε 140»

«Σκορπισμένοι οι Τούρκοι στρατιώτες έξω από την πόλη και σε όλο το νησί, αρπακτικοί και μανιασμένοι, αιχμαλώτιζαν, λεηλατούσαν, έβαζαν φωτιές, βίαζαν γυναίκες, έσφαζαν αλύπητα παιδιά και γέροντες, άρπαζαν ζώα, κατέστρεφαν ναούς, μοναστήρια, αγροικίες, ερήμωναν αγρούς και κήπους… Τρία ημερόνυχτα κράτησε η πυρκαϊά στα προάστεια. Τίποτε δεν έμεινε όρθιο… Από τις σκληρές αυτές δοκιμασίες γλύτωσαν μόνον οι χωρικοί που είχαν καταφύγει μέσα στο φρούριο Άγγελος, που βρισκόταν στην δυτική παραλία επάνω σε βραχώδες τοπίο»

«Ύστερα από την αποτυχία της Κερκύρας ο σουλτάνος με τις πεζικές του δυνάμεις επιστρέφει στην Αδριανούπολη, ενώ ο στόλος του πλέοντας προς Ν. πυρπολεί την Πάργα, λεηλατεί τους Παξούς, την Κεφαλληνία, όπου σκλαβώνει πάνω από 13.000 κατοίκους, παραπλέει την Ζάκυνθο, και την νύχτα αιχμαλωτίζει πάνω από 100 αγρότες… κατακαίει την μονή του Σωτήρος στις Στροφάδες, αποβιβάζει αγήματα στα Κύθηρα..και σκλαβώνει 7.000 κατοίκους από το κάστρο του Αγίου Δημητρίου»

«Ο Χαϊρεδδίν Μπαρμπαρόσσα μετά την ερήμωση των Κυθήρων παραπλέει τα νότια και ανατολικά παράλια της Πελοποννήσου, προσβάλλει την Αίγινα και ύστερα από τριών ημερών πολιορκία, στις 24 Οκτωβρίου, κυριεύει την οχυρή πρωτεύουσα του νησιού, την Παλιαχώρα. Οι άνδρες του λεηλατούν, καίουν, καταστρέφουν, σφάζουν τους άρρενες και σέρνουν στην καταισχύνη και αιχμαλωσία 4.708 γυναικόπαιδα, για να τα πουλήσουν στα σκλαβοπάζαρα της Κωνσταντινούπολης»

Κατά την άλωση της Πάρου «από τους 6.000 περίπου κατοίκους, οι γέροι σφάζονται, οι νέοι ρίχνονται στις γαλέρες ως κωπηλάτες και τα γυναικόπαιδα γεμίζουν τα χαρέμια ή τις τάξεις των ατζέμ και ίτς ογλάν»

«Γενικά από την εκστρατεία του αυτή ο Μπαρμπαρόσσα μετέφερε 18.000 αιχμαλώτους στο ναύσταθμο της Κωνσταντινουπόλεως και στα ναυπηγεία του Κερατίου και της Νικομηδείας. Όπως γράφει ανώνυμο χρονικό: «Άρας πλήθη ανδρών τε γυναικών έφερν εν τη πόλει μετά κατέργων. Γέγονε γαρ εν αυτοίς νόσος λοιμική τοσαύτη, ως μη δύνασθαι τους ζώντας θάπτειν τους θνήσκοντας. Έρριπτον γαρ αυτούς εν τη θαλάσση και ην ιδείν τας ακτάς των αιγιαλών νεκρών σωμάτων πεπληρωμένας»».

Αναμένονται λοιπόν τα ποσοστά τηλεθέασης σε Ρόδο, Κέρκυρα, Αίγινα, Πάρο, Κύθηρα και αλλού.

16 Kommentare:

  1. Προσπερνάω το γεγονός ότι οι περιγραφόμενες βιαιότητες είναι εξαιρετικά συνηθισμένες πολεμικές πράξεις ακόμη και σήμερα - πόσο μάλλον για την εποχή εκείνη.

    Αυτός ο Porta Aurea θα αγνοεί προφανώς (1) το γεγονός ότι η Νο.1 παλλακίδα του Σουλεϊμάν (την οποία και παντρεύτηκε, πράγμα σπανιότατο αφού οι Σουλτάνοι κατά κανόνα αν και είχαν χαρέμι, δεν παντρευόντουσαν) ήταν χριστιανή, Ουκρανέζα (!) συγκεκριμένα και (2) ότι ο Χαϊρεντίν Μπαρμπαρόσσα ήταν ...Έλληνας από τη Λέσβο!!!

    AntwortenLöschen
  2. @ Vrennus,

    Οι βιαιότητες στην Οθωμανική Αυτοκρατορία ήταν εξαιρετικά εχτρέμ. Καλύτερα να μην το προσπερνάς, αλλά να το μελετάς.
    Τον Porta Aurea, θα τον ενημερώσω να απαντήσει ο ίδιος. Ωστόσο να μου επιτρέψεις να πώ και γω δυο κουβέντες.
    Ας πούμε ότι ο Barbarossa ήταν Έλληνας, που δεν ήταν. Είχε μητέρα Ελληνίδα που την έσυρε δούλα ο πατέρας του ο γενίτσαρος. Αν βέβαια με ανάλυση DNA ήταν Έλληνας, αυτό δεν λέει απολύτως τίποτε. Δεν χαρακτηρίζουμε κάποιον έλληνα ή γερμανό ή γάλλο επειδή στις φλέβες τρέχει το αντίστοιχο αίμα, αλλά γιατί ο καθένας από αυτούς έχει ενστερνιστεί την ιστορία του, την γλώσσα του και έχει αγαπήσει και τον τόπο που γεννήθηκε αυτός και η φαμίλια του, ανιούσα και κατιούσα.
    Ωστόσο, εντυπωσιακό του σημερινού εθνομηθενισμού και απατρισμού – που δεν θα μας βγει σε καλό – είναι ακριβώς αυτή η διπλή γλώσσα. Από την μια η Ελλάδα γεννήθηκε ξαφνικά από το πουθενά το 1821, στην ημερομηνία δεν τα πολυβρίσκουν. (θεωρία Διαμαντούριος, Βερέμιος κλπ.), από την άλλη ο Khair ad Din ήταν Έλληνας!

    Και συνεχίζω. Ακόμα και αν ήταν Έλληνας βέρος και 100% και βάλε και παραπάνω, από μάνα χριστιανή και πατέρα ομοίως, δεν σημαίνει απολύτως τίποτα. Ήταν εχθρός του Ελληνισμού, και των Ελλήνων, όπως είναι σήμερα αυτοί που μας κυβερνάνε και μας κουβάλησαν την τρόϊκα και όλα τα κατακάθια της διεθνούς μαφίας, και για τα εγκλήματα που διαπράττουν δεν απαλλάσσονται από το γεγονός ότι είναι Έλληνες. Δυστυχώς εμείς οι Έλληνες είναι πονόψυχοι και δεν περνάμε από σούβλες τους εχθρούς μας. Ούτε καν από πολιτισμένη φυλακή.
    Ο Khair ad Din ήταν εχθρός και όλων των άλλων εθνικοτήτων που υπήρχαν στην Οθωμανική Αυτοκρατορία και υπηρέτησε τον Σουλεϊμάν στις σφαγές και τις λεηλασίες των ντόπιων πληθυσμών, μηδενός εξαιρουμένου, ούτε καν των Τούρκων! Με ολίγα λόγια: Αυτός ήταν ο ναύαρχος του Οθωμανικού στόλου!
    Δεν είναι ο μόνος, υπήρξε και άλλοι τέτοιοι και κάποιοι ήταν βέροι Έλληνες, βέβαια κανείς δεν συγκρίνεται με αυτόν τον στυγνό και αιμοδηψή δολοφόνο.
    Υπάρχει ένα υπέροχο βιβλίο , το Χαρέμι του Colin Falconer. Σε παρακαλώ να το διαβάσεις. Το έχω δωρίσει σε πολλούς φίλους μου. Εκεί θα καταλάβεις ποια ήταν η Χουρέμ του Αντ1, αλλά και τι σημαίνει να είσαι παλλακίδα σε χαρέμι.
    Αυτά βέβαια είναι οι φαντασιώσεις του Φάλκονερ. Ωστόσο επειδή ο Σουλτάνος παντρεύτηκε την ΠΡΩΗΝ χριστιανή –ΠΡΩΗΝ παρακαλώ- δεν υπήρχε χριστιανή σε χαρέμι, απαλλάσσεται ιστορικά από τα εγκλήματά του;

    AntwortenLöschen
  3. Σκαντζόχοιρος13/9/12 12:12

    Πολύ ορθά, όλα αυτά Βρένους, εξήγησέ μας όμως και τι σημαίνουν, διότι από μόνα τους δε λένε και τίποτα.

    AntwortenLöschen
  4. Ο Μπαρμπαρόσσα ήταν κατά το ήμισυ Ελληνας από τη μάνα του, πιθαναλογείται και ότι ο πατέρας του μπορεί να ήταν εξισλαμισμένος Έλληνας. Αυτό δεν εμπόδισε τον πειρατή Μπαρμπαρόσσα από τη στιγμή κιόλας που έγινε αρχιναύαρχος να ξεπατώσει τους Έλληνες.
    Στην Ελλάδα υπάρχει ισχυρή παράδοση συνεργασίας με τους Τούρκους, κάποιοι μαλιστα λένε ότι αν δεν ήταν οι εξισλαμισμένοι ελληνες να πολεμούσαν με τέτοιο μισος τους πρώην αδελφούς του η κατάκτηση δεν θα ήταν τόσο γρήγορη. Επιβεβαιώνει όσα ισχυρίζεται το Άρδην και αλλοι ότι χωρίς τη συνεργασία συγκεκριμένων κομματιών της νεο-φαναριώτικης ελληνικής αρχουσας τάξης ο νεο-οθωμανισμός δεν θα μπορέσει να προχωρήσει τόσο εύκολα.
    Και για να μην πεις τίποτα του στιλ "ειστε φανατικοί και πιστεύετεότι όλοι καταδιωκουν τον Ελληνισμό" και οι Κούρδοι με τους Τούρκους το ίδιο πρόβλημα έχουν. Όλη τους ιστορία σφραγίζεται από το δίπολο αντίσταση - συνεργασία. Πάντα αντιστέκονταν στους Τούρκους και πάντα προδίδοταν από Κούρδους συνεργάτες. Για του λόγου του αληθές διάβασε το βιβλίο του Μουράτ Καταγιλάν "Η ανατομία του πολέμου" που εκδόθηκε πρόσφατα.
    G.X.

    AntwortenLöschen
  5. @ άγνωστε,

    εξισλαμισμένος Έλληνας = Γενίτσαρος.

    Οι Γενίτσαροι ήταν ως γνωστόν τα πιο άγρια κομμάτια της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας.

    Το βιβλίο που λες το έχω αγοράσει και είναι στα υπόψιν να διαβαστεί.

    AntwortenLöschen
  6. @ σκατζόχοιρε,


    καλημέρα

    AntwortenLöschen
  7. ο Vrennus προσπερνάει το γεγονός ότι οι βιαιότητες είναι εξαιρετικά συνηθισμένες πράξεις και σήμερα, άρα γι' αυτόν δεν σημαίνουν τίποτε. Κατ' αντιστοιχία ίσως θα ήθελε να πεί ότι και πριν 70 χρόνια τα SS καίγανε και σφάζανε αλλά και σήμερα τέτοιες πολεμικές βιαιότητες είναι "εξαιρετικά συνηθισμένες" πράξεις, άρα όχι καταδικαστέες και δεν τρέχει και τίποτα. Πόλεμος ήταν, με τριαντάφυλλα στις λόγχες περιμένατε να πολεμάνε;

    Ένα άλλο είναι ότι όταν ο Vrennus λέει ότι ο Μπαρμπαρόσσα ήταν Έλληνας, τότε γράφει σαν να εννοεί ότι ο Μπαρμπαρόσσα έκανε τις σφαγές χωρίς την συγκατάθεση του Σουλεϊμάν, άρα εντέλει περιγράφοντας τις σφαγές του Μπαρμπαρόσσα θα πρέπει μιλάμε για ενδοελληνικό, εμφύλιο πόλεμο κι όχι για σφαγές Ελλήνων από Μουσουλμάνους!

    Όπως θα είναι εντελώς ασήμαντο και ότι επί βασιλείας Σουλεϊμάν και όχι σε πολεμική περίοδο, στη Θεσσαλονίκη μετατρέπονται σε τζαμιά η εκκλησία των Αγίων Αποστόλων και η Αγία Σοφία, και στα 1544 καίγεται στην πυρά ο Μιχαήλ ο εξ Αγράφων.

    Ανώνυμη πηγή, γύρω στα 1533 (επί βασιλείας Σουλεϊμάν), κάνει λόγο για τα δεινά των χριστιανών, για τις αβανίες που αποβλέπουν στον εξισλαμισμό τους, για το σκληρό παιδομάζωμα, για την επίδραση και αυτού στον εξισλαμισμό και για τους φόρους που δεν είναι τόσο ελαφροί, γιατί, εκτός από το χαράτσι που είναι ένα δουκάτο και το πληρώνει κάθε άρρενας πάνω από 15 ετών, εκτός από τη δεκάτη στο κρασί και τα 2/15 στα δημητριακά, τους φόρους στα μικρά ζώα κ.λπ., υπάρχουν και οι έκτακτοι, που επιβάλλονται για την ετοιμασία στόλου (αγορά πίσσας, στουπιού, πανιών κ.λπ.) ή για την οργάνωση εκστρατείας, οι αγγαρείες και οι ποικίλες άλλες επιβαρύνσεις, που είναι τόσο βαρύτερες, όσο μακρύτερα από την έδρα του σουλτάνου ζουν οι χριστιανοί. Γενικά η τουρκική τυραννία, γράφει επιγραμματικά ο συντάκτης του υπομνήματος, μεταβάλλει «την μορφή του ανθρώπου, μπορεί να πη κανείς, κάνοντάς τον ν’ αλλάξει την γλώσσα, τους νόμους και τα ήθη και την ψυχή σε σκληρότητα και δίψα του αίματος». Οι χριστιανοί (τουλάχιστον) αγρότες ζούσαν υπό καθεστώς φεουδαλικό μπορεί κανείς να το πει (και "οθωμανοί φεουδάρχες" δεν ήταν μόνο οι σπαχήδες αλλά και άλλοι ανώτεροι οθωμανοί μεγαλοϊδιοκτήτες γης: βλ. Βέρα Μουταφτσίεφα, Αγροτικές σχέσεις στην Οθωμανική Αυτοκρατορία (15ος – 16ος αι.))


    Επί βασιλείας Σουλεϊμάν ο Νικόλαος Σοφιανός παρατηρούσε το 1544 «ότι δια την μακράν και πικρότατην δουλοσύνην το ημέτερον γένος εξέπεσε… Εις τέτοιαν κακήν τύχην κατήντησε το πάλαι ποτέ μακαριστόν γένος ημών των Γραικών, ότι μόλις ευρίσκεται τώρα διδάσκαλος οπού νάναι ικανός να διδάσκει τους νέους καν την γραμματικήν τέχνην», και ο Αντώνιος Έπαρχος († περ. 1568) έγραφε «και γαρ εν των νυνί χρόνω μηδεμίαν ή μικράν όλως ορώντες καταβάλλεσθαι φροντίδα περί τα γράμματα τους Έλληνας, δια την ξυμβάσαν τω γένει καταστροφήν».
    Αλλά πάλι θα μπορούσε κανείς να πει ότι "τι να γίνει, έτσι συμβαίνει όταν σε κατακτούν"!


    Οι Έλληνες μάλλον δεν το έλεγαν και όπου μπορούσαν, στο διάστημα της βασιλείας του γίνονταν επαναστάσεις (1532 Πελοπόννησος, 1532-1537 Χιμάρα, 1565-1567
    Χιμάρα).

    Πράγματι, ο Σουλεϊμάν ήταν υπέρ του θεσμού του γάμου. Της οικογένειας όχι όμως, αφού σκότωσε επτά εγγόνια του και δυο γιους του.

    AntwortenLöschen
  8. βέβαια, ότι ο άνθρωπος ήταν μισαλλόδοξος φαίνεται και από το ότι επί βασιλείας του στα 1537 εκδόθηκε διαταγή σύμφωνα με την οποία όποιος αμφισβητούσε τα λόγια του Προφήτη έπρεπε να θεωρείται άπιστος και να εκτελείται, ενώ στα 1656 έγιναν επιθέσεις κατά των τεκέδων της Πόλης με σκοπό την εξόντωση των μουσουλμανικών αιρέσεων. Αν έτσι φερόταν σε μουσουλμάνους (που γενικά δεν έχουν τόσο "κόλλημα" με τις αιρέσεις), φαντάσου με τους χριστιανούς

    AntwortenLöschen
  9. @ Porta Aurea,

    Ευχαριστώ για την παρέμβαση.

    AntwortenLöschen
  10. Στις μέρες μας δεν πολυέχουν πέραση κριτικές για σήριαλ .
    Δεν δοκιμάζεις τίποτα με καινούριες συνταγές ?

    φιλική συμβουλή

    AntwortenLöschen
  11. @ εκ δεξιών, θα πρέπει να πω μάλλον και όχι εξ ευωνύμων, καθόσον εμένα δεξιός κάργα μου μοιάζεις. Αλλιώς δεν θα έγραφες δεξιά και αριστερά τα μισελληνικά σου παραληρήματα. Δεν ψάχνουμε να περάσουμε κάτι. Τις απόψεις μας λέμε και προς το παρόν δεν θα σου πάρω την άδεια.


    AntwortenLöschen
  12. Μπα είσαι και φυσιογνωμίστρια ? σου φα´ινονται δεξιά αυτά που γράφω ?
    τότε μαλλόν εσύ ανήκεις στην εξωκοινοβουλευτική Αριστερά.
    Εγώ γιατί θα πρέπει να απολογούμαι ? Οι θέσεις της Αριστεράς δεν πρέπει να ακούγονται ? Ποιοί είναι αυτοί που δεν θέλουν να ακούγονται οι θέσεις της Αριστεράς ?

    AntwortenLöschen
  13. Δύο τινά μπορεί να συμβαίνουν: Είτε το ελληνικό έθνος προέκυψε, ας πούμε ξαφνικά, το '21, είτε ότι υπήρχε κι από πριν (Μπαρμπαρόσσα κλπ) μόνο που η "εθνική συνείδησή" του ήταν αρκετά χαλαρή, τόσο ώστε να προμηθεύει την Πύλη με ανώτατους αξιωματούχους και με μητέρες Σουλτάνων.

    (Υπάρχει και ένα τρίτο τι: όταν αναφερόμαστε σε "ελληνικό έθνος", άλλο πράγμα εννοούμε για το 16ο αι. κι άλλο για το 19ο, πράγμα που είναι δύσκολο να αντιληφθεί όποιος νομίζει ότι οι περιεχόμενο των εννοιών παραμένει αμετάβλητο από κρίσεως κόσμου, έχει συνεπώς μια μεταφυσική και διόλου ιστορική αντίληψη περί της εννοίας του έθνους)

    Τι νόημα έχει ότι "ο Μπαρμπαρόσσα ήταν Έλληνας", ότι "τέτοιες βιαιότητες είναι εξαιρετικά συνηθισμένες πολεμικές πράξεις", ότι οι περισσότεροι Οθωμανοί Σουλτάνοι είχαν ελληνίδες μανάδες κλπ. κλπ.; Ο καθένας δίνει στα γεγονότα το νόημα που εκείνος νομίζει. Όταν στέκεσαι μόνο στις βιαιότητες της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας θέλεις να νομίζεις ότι ήταν η par excellence βίαια και βάρβαρη πολιτική οντότητα - δεν ήταν. Όταν απαξιώνεις τον οποιοδήποτε Μπαρμπαρόσσα ότι πρόδωσε "το έθνος του" θέλεις να νομίζεις ότι η κυρίαρχη μορφή καταπίεσης επί Οθωμανικής Αυτοκρατορίας ήταν βασισμένη σε εθνικά κριτήρια - δεν ήταν. Μόνο και μόνο η αναφορά "για σφαγές Ελλήνων (εθνικός προσδιορισμός) από Μουσουλμάνους (θρησκευτικός προσδιορισμός)" υποδηλώνει την αμηχανία και τη σύγχυση στην ερμηνεία των γεγονότων - ο γράψας, υποθέτω, θεωρεί το Έλληνας Μουσουλμάνος κάτι πιο αδύνατον κι από το Ελβετός Ναύαρχος.


    Υ.Γ.1. Οι Μουσουλμάνοι (έτσι γενικά) δεν έχουν "κολλήματα" με τις αιρέσεις; Οι Οθωμανοί, σύμφωνοι, αλλά για τους Αγιατολλάδες και τους Ταλιμπάν δεν θα 'βαζα το χέρι μου στη φωτιά.

    Υ.Γ.2. Πότε θα ρίξουμε μια κριτική ματιά και στη δική μας μισαλλοδοξία; Να θυμίσω ότι μέχρι πρότινος δεν μπορούσε να γίνει δάσκαλος σε ελληνικό σχολείο κάποιος που δεν ήταν Χριστιανός Ορθόδοξος;

    Υ.Γ.3. Στην Τουρκία να δείτε τι χαμός γίνεται με τον Σουλεϋμάν. Άκου 'κεί, λένε, να δείχνουν ότι παντρεύτηκε μια ...γιαούρισσα!

    AntwortenLöschen
  14. @ Vrennus


    Γέννηση ενός έθνους: Από την ημέρα που έπεσε η Βασιλεύουσα μέχρι το 1922 ο Έλληνας δεν σταμάτησε να αγωνίζεται για την λευτεριά του. Θα πρέπει κανείς να είναι μεγάλος παραχαράκτης της ιστορίας για να ξεφουρνίζει τέτοιες απόψεις. Το τόλμησε ο Βερέμης και ο Διαμαντούρος και όλη η σχολή των δήθεν εκσυγχρονιστών. Εμένα δεν μου το βγάζεις από το μυαλό ότι τα πιασαν για να γράψουν όσα έγραψαν και να πουν όσα είπαν.
    Η άποψη ότι οι έλληνες προμήθευαν την πύλη με αξιωματούχους, επειδή είχαν χαλαρή συνείδηση, συγνώμη Vrennus, αλλά είναι παράφορα ξεκάρφωτη. Η Οθωμανική Αυτοκρατορία χρησιμοποίησε είτε με το ζόρι (γενίτσαρους από παιδομάζωμα) είτε «κανονικούς» Έλληνες – όπως εξ άλλου και άλλες εθνικότητες για να διευθύνει ένα τόσο μεγάλο Βασίλειο, γιατί η ίδια δεν είχε παρά μόνο - άχρηστους για γραφειοκρατία - πολεμιστές, ή ας πούμε δεν είχε αρκετούς για να κουμαντάρει την γραφειοκρατία της που ήταν πολύ αυστηρά δομημένη. Δεν χρειάζεται να προσθέσω, ότι σε όλα τα 400 χρόνια που μείναμε κάτω από τον πιο απάνθρωπο ζυγό που έζησε ποτέ άνθρωπος, οι μουσουλμάνοι είχαν άλλα δικαιώματα από ότι οι χριστιανοί. Και μόνο αυτή η διαφοροποίηση προάγει τον εθνικισμό, ακόμα και να μην έχει δηλαδή κανείς εθνική συνείδηση την αποκτά με το ζόρι, αφού αντιμετωπίζεται ως κατώτερος. Προφανώς η κύρια διαφοροποίηση των Ελλήνων επι Τουρκοκρατίας σε σχέση με τους δυνάστες τους ήταν η θρησκεία μας. Δηλαδή καλέ μου, θρησκεία και εθνικότητα είναι στενά συνδεδεμένα και δεν αποτελούν σύγχυση, όπως φαντάζεσαι.
    Το αν η εθνική συνείδηση το 1600 ήταν διαφορετική από 500 π.Χ ή από το 2000 δεν σημαίνει κάτι. Η αν σημαίνει κάτι πές το μου να σε καταλάβω.
    Δεν αντιλαμβάνομαι τα περί Μπαρμπαρόσα. Ο Μπαρμπαρόσα ήταν ή δεν ήταν έλληνας, ( που δεν ήταν, είπαμε η μάνα του ήταν δούλα και ο πατέρας του γενίτσαρος, ας μην λέμε ότι θέλουμε) δεν έχει καμία σημασία, γιατί όπως σου λέει ο Porta Aurea, πολέμησε εναντίον των Ελλήνων και στο πλευρό του Σουλεϊμάν, όχι σαν προδότης Έλληνας, ούτε ως τέτοιος με χαλαρή εθνική συνείδηση, αλλά σαν αρχιναύαρχος του Σουλεϊμάν, ο οποίος όταν κατάλαβε ότι δεν τα βγάζει πέρα με του Ενετούς ναυτικούς πήρε τον «ξακουσμένο» για τις βιαιοπραγίες του Μπαρμπαρόσα και τον έκανε αρχηγό του Στόλου του.
    Αλλά ρε παιδί ακόμα και να ήταν τα πράγματα έτσι όπως τα λές, ένας «Μπαρμπαρόσα», όπως τον εννοείς εσύ, δηλαδή Έλληνας προδότης, δεν καθορίζει την ελληνικότητα των υπολοίπων ελλήνων αυτό το γεγονός.
    Είναι σαν να λέμε ότι ο δωσιλογισμός της κατοχής καθόρισε την συνείδηση των Ελλήνων εναντίον των Γερμανών. Παράλληλα το ίδιο θα μπορούσαμε να πούμε για την Γαλλία του Βισύ, αγνοώντας την Γαλλία του Ντε Γκόλ.
    Λοιπόν, εγώ δεν είπα ότι ο Μπαρμπαρόσα πρόδωσε το έθνος του. Όποιος το είπε ζήτα του τα ρέστα. Εγώ είπα ότι τέτοιος που ήταν ο Σουλεϊμάν, μόνο με ένα βαρβαρόσα μπορούσε να τα βρει. Είμαστε καθαροί;
    Χριστιανισμός – Ελληνισμός – Μουσουλμανισμός: Τώρα τι να πώ. Το Ισλάμ είναι μια υπερεθνική οντότητα. Σάρωσε τον Χριστιανικό κόσμο σαν λαίλαπα. Αλλά οι Οσμάνοι σάρωσαν και τον Αραβικό κόσμο, ναι μεν ομόθρησκο, αλλά πολιτισμένο. Οι Οθωμανοί Τούρκοι ήταν η χειρότερη λαίλαπα. (Οι Άραβες κάτι άφησαν, οι Τούρκοι μόνο νεκροκεφαλές, που λέει και ένα δικός τους ιστορικός) Όταν λέει κάποιος οι Μουσουλμάνοι έσφαζαν ορθώς το λέει. Οι Χριστιανοί ήταν μια καταπιεζόμενη ομάδα. Οι Μουσουλμάνοι λ.χ. δεν πλήρωναν χαράτσι, είχαν άλλη αντιμετώπιση στα δικαστήρια και έπιναν τον ναργιλέ τους όταν οι άλλοι δούλευαν, είχαν πολλές γυναίκες, τις πιο πολλές τις άρπαζαν από τα χριστιανικά χωριά, δεν είχαν νόμους, επέβαλαν τοπικούς φόρους ότι γούσταραν εν αγνοία πολλές φορές την πύλης κλπ. κλπ. Με λίγα λόγια , η Οθ. Αυτοκρατορία ήταν ένα σφαγείο απέραντο, όπου τον σουγιά τον κράταγε πάντα ο μουσουλμάνος.

    AntwortenLöschen
  15. @ Vrennus συνέχεια

    Άλλη μια φορά θα το πω: Η Οθωμανική Αυτοκρατορία ήταν η πιο βίαιη, η πιο βάρβαρη η πιο αιματοβαμένη εποχή όλων των εποχών και όλων των λαών, από γέννησης χρόνου. Όποιος υποστηρίζει κάτι άλλο, θα πρέπει και να το τεκμηριώσει. Όχι στο στυλ, μα τότε όλοι βίαιοι ήταν. Η Οθωμανική Αυτοκρατορία επί 400 ολόκληρα χρόνια το μόνο που έκανε ήταν να καίει, να ρημάζει, να αρπάζει, να παλουκώνει, να σουβλίζει, να γδέρνει, να λεηλατεί. Ο τούρκικος λαός όλα αυτά τα χρόνια έζησε εις βάρος των άλλων λαών. Κάποιους από αυτούς (Ασυριοι λ.χ. ) τους αφάνισε. Σήμερα σκουπίζει με μια τεράστια σκούπα όλα τα μνημεία των Αρμενίων, από τα μέρη που έζησαν και άνθισαν. Δεν ξέρω ποιος θέλει να υπερασπίζεται αυτές τις πράξεις. Οι Τούρκοι έχουν μια ευκαιρία να γίνουν άνθρωποι. ΝΑ παραδεχτούν τις γενοκτονίες και τα εγκλήματα που διέπραξαν και να αλλάξουν συμπεριφορά. Οχι μόνο δεν το κάνουν, αλλά πληρώνουν μια τεράστια εκστρατεία παραχάραξης της ιστορίας, όπου πρώτοι και καλύτεροι την ασπάστηκαν οι Έλληνες. Για του λόγου το αληθές, μια συγκεκριμένη κλίκα των Ελλήνων που ανήκουν στην ομάδα της πληρωμένης από τα πιο ύποπτα κέντρα παραπληροφόρησης αυτά της « συναινετικής θεώρησης της Ιστορίας» ή αλλιώς της «ιστορικής λοβοτομής των λαών», με πρώτον και καλύτερον εκφραστή της την ομάδα περί του Σημίτη, η οποία υποστηρίζει ότι εμείς οι έλληνες είμαστε κομπλεξικοί και μισαλλόδοξοι. Οποία ντροπή, από Πρωθυπουργό χώρας. Όπως εξ άλλου, και οι ισχυρισμοί του άλλου καθυστερημένου τέκνου της οικογένειας Παπανδρέου, ότι είναι Πρωθυπουργός μιας χώρας διεφθαρμένων.
    Όλα αυτά δεν είναι μισαλλοδοξίες αλλά καθαρά δείγματα ραγιαδισμού και υποταγής προς τον ισχυρότερο.
    Παρακάτω:
    Δεν νομίζω, ότι το ζήτημα που συζητάμε είναι αν ο έλληνας μουσουλμάνος είναι κάτι σαν ελβετός ναύαρχος, γιατί υπάρχουν και οι Έλληνες Πομάκοι που τους λένε με το ζόρι Τούρκους και αφήνουμε την τούρκική προπαγάνδα να οργιάζει.
    Εμείς οι Χριστιανοί, με την μαλακία που μας δέρνει, ανοίξαμε τις πόρτες στο Ισλάμ τώρα τον 21ον αιώνα. Όχι μόνο οι Έλληνες. Αλλά όλοι οι Ευρωπαίοι και οι Αμερικανοί. Θα έρθει η μέρα που ο χριστιανικός κόσμος θα το μετανιώσει οικτρά, αλλά θα είναι αργά. Ήδη βρισκόμαστε προ των πυλών. Ρίξε ένα βλέφαρο να δεις τι γίνεται στις χώρες που «απελευθέρωσαν» οι Αμερικανοί και οι ΕΕ-δες από τους «δικτάτορες»! Ρίξε μια ματιά στην μισαλλοδοξία και τον φανατισμό των «Αδελφών Μουσουλμάνων»
    Η Σαρία, στην Β Αφρική έχει ούριο άνεμο και καταργεί τους Νόμους που έκτισαν οι λαοί με πολύ κόπο και αίμα.

    AntwortenLöschen
  16. @ Vrennus συνέχεια

    Μισαλλοδοξία δεν έχουμε εμείς οι Έλληνες, ή καλύτερα εμείς οι χριστιανοί αλλά οι μουσουλμάνοι.
    «δεν γουστάρω άλλο κήρυγμα
    και νουθεσίες
    για μούλτι κούλτι μαλακίες».
    Όποιος τα γουστάρει, ας πάει μια βόλτα στην Τουρκία και θα δεί σε όλα τα σχολεία τους οι δάσκαλοι να είναι χριστιανοί ορθόδοξοι. Και στην Λιβύη και στην Αίγυπτο και στην Τυνησία και στο Αφγανιστάν και στην Περσία και στην Συρία και στην και στην και στη και στην ………
    Δηλαδή ποιόν πείθουν άραγε όλες αυτές οι ιστορίες για Τούρκους πολιτισμένους και μισαλλόδοξους Έλληνες.

    Στο Υ.Γ.2. Κακώς και το άλλαξαν. Δεν πρέπει σε ελληνικό σχολείο να διδάσκει μουσουλμάνος. Εξαίρεση θα έπρεπε να γίνεται μόνο στην Θράκη, δηλαδή μόνο στα σχολεία των Πομάκων.
    Στο Υ.Γ.3. Εσύ να δεις! Ωστόσο ας το πούμε άλλη μια φορά: Η Χουρέμ ήταν Ουκρανέζα, η οποία πήρε την εκδίκηση της, για την στέρηση της ελευθερίας της από τους μισητούς Τούρκους. Σου είπα πάρε να διαβάσεις το Χαρέμι του Κόλιν Φάλκονερ. Είναι εξαιρετικό.
    Οσο για τις μούλτι κούλτι μαλακίες, ένα εξαιρετικό βιβλίο, το διαβάζω τώρα και μου ανεβαίνει το αίμα στο κεφάλι είναι το «ταξίδι στην σκιά του Βυζαντίου»
    του Ουίλιαμ Νταλρίμπλ. Αξίζει να το διαβάσει ό κάθε Έλληνας οπαδός της ιστορικής λοβοτομής και θα καταλάβει πιο εύκολα αυτά που όφειλε να ξέρει.

    Έγραψα πολλά. Όχι για να σε τσαντίσω, δεν έχω τέτοια πρόθεση, ειλικρινά. Απλώς θλίβομαι όταν διαβάζω τέτοιον μισελληνισμό. Εμείς οι Έλληνες, ένας λαός που επέζησε χιλιετίες, μόνο και μόνο επειδή είμαστε αγωνιστές (όπως λέει και ο Γιώργος ο Καραμπελιάς), δεν αξίζουμε τέτοια ιστορική ερμηνεία της ύπαρξης μας πάνω σ αυτόν τον πλανήτη. Ας μην αναφερθώ στην μοναδική μας προσφορά στα γράμματα και στον πολιτισμό.

    AntwortenLöschen

καλημέρα και καλά σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...