Freitag, 7. April 2017

Ο Μεχμέτ ο Β'

Ο πρώτος ρωτάει: Πηγάδι πες μου την ιστορία μου και στην τρίτη εικόνα λέει: Ωχ τι ήθελα και ρώταγα!
Μεχμέτ ο Β΄
Καλημέρα κύριε Μεχμέτ, πέρασα από το γαϋδουροπάζαρο και άκουσα πολλά κακά και καλά για σας!
Ο πρώτος μου λέει:
Ο Μωάμεθ ο Β΄ είχε αγαπήσει την Ειρήνη, γυναίκα τόσο ωραία όσο η ωραία Ελένη. Την έσφαξε όμως, για να δηλώσει, ότι αυτός δεν έχει τέτοιες αδυναμίες!
Ο δεύτερος μου λέει:...
Ο ίδιος ο περί ο λόγος διέταξε να ξεκοιλιάσουν 14 ακολούθους για να βρεθεί ποιος έφαγε ένα αγγούρι.
Και ο τρίτος μου είπε:
Όλα αυτά είναι μύθος! Ο αιμοσταγής Σουλτάνος έχει διαπράξει τόσα εγκλήματα, που δεν χρειάζεται να επικαλεστούμε κι άλλα επιπρόσθετα. Αυτός ο τρίτος είναι ο φον Χάμερ, ο οποίος δηλώνει Τουρκόφιλος! Σφαγίαζε και βασάνιζε τους φρουρούς διάφορων οχυρών που κατελάμβανε, ενώ τους είχε υποσχεθεί ότι θα τους χάριζε την ζωή, αν παρέδιδαν το οχυρό, που είχαν ταχτεί να φρουρούν.
Η οποιαδήποτε αντίδραση στην λαγνεία του ή ακόμα και στις νόμιμες επιθυμίες του τιμωρείτο ανηλεώς με θανάτωση
Ο τέταρτος μου είπε:
Εκτέλεσε τον Μεγάλο Βεζίρη Μαχμούτ, λόγω του ανεξάρτητου χαρακτήρα του. Βασάνισε και στην συνέχεια φόνευσε τον παλιό δάσκαλο και βεζίρη του, Χαλίλ Πασά.
Διέταξε να κόψουν στα δύο με πριονι πεντακόσιους αιχμαλώτους που είχε συλλάβει στην Αχαΐα. Απολάμβανε την αιματοχυσία, γράφει ο Τετάλντι.
Τέλος, ήταν ο Σουλτάνος που θεσμοθέτησε δια Νόμου το δικαίωμα της αδελφοκτονίας μεταξύ των διαδόχων του θρόνου.
---------------------------------------------------------------------------
Από την Καταστροφή της Ελληνικής Αυτοκρατορίας 1453, του Σερ Εντουϊ Πήαρς

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen

καλημέρα και καλά σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...