Ήταν αρχές Οκτωβρίου του 1492 και είχαν περάσει 33 ημέρες από τότε που εκείνος και το πλήρωμα του είχαν αποπλεύσει από τα Κανάρια νησιά. Τότε είδαν κλαριά και κομμάτια ξύλου να επιπλέουν στο νερό. Είδαν επίσης σμήνη πουλιών. Αυτά ήταν σημάδια ότι κοντά υπήρχε στεριά. Στις 12 Οκτωβρίου, λίγο πριν ξημερώσει ένας ναύτης ο Ροντρίγκες, είδε τη λευκή άμμο να γυαλίζει στο φως του φεγγαριού και έβαλε τις φωνές. *Ο στόλος εκείνου έφτασε στις Μπαχάμες της Καραϊβικής
Είναι γνωστό, ότι με την αποίκιση του νέου κόσμου, οι παλιοί πληθυσμοί, οι αυτόχθονες ή ιθαγενείς ή ινδιάνοι, σχεδόν εξαφανίστηκαν. Ο αριθμός των ιθαγενών που χάθηκαν ανέρχεται, σύμφωνα με κάποιους εκτιμητές, από 60.000.000 μέχρι και 80.000.000, αν δεν είναι και παραπάνω, αφού κανένας δεν έκανε το κόπο να μετρήσει το μέγεθος της πιο μεγάλης και πιο ανελέητης γενοκτονίας όλων των εποχών!!
Ωστόσο, δείτε τι γράφει ένα «φωτισμένο» μυαλό περί των αιτιών που οδήγησαν στη μείωση του πληθυσμού του νέου κόσμου από το 1492 και μετέπειτα. Πιθανόν να είναι σε πολλούς από σας γνωστές αυτές οι απόψεις, εμένα όμως με άφησαν κάγκελο!
Ποιος είναι;
Όποιος τον βρει παίρνει μεγάλα εύσημα! Είναι πολύ γνωστός, πολύ διάσημος τον γνωρίζει ο κόσμος όλος! (Δεν είναι ο Κολόμβος)
Γράφει λοιπόν αυτός ο φωτισμένος (ή «φωτισμένος») αποδεχόμενος την μελέτη κάποιου κ. Σπρωτ:
Η αλλαγή συνηθειών, παρεπόμενο πάντα της άφιξης των Ευρωπαίων, προξενεί ένα σωρό αρρώστιες. Πράγμα που επιμένει να το αποδίδει σε μια φαινομενικά ασήμαντη αιτία, στο ότι δηλαδή ο καινούργιος τρόπος ζωής γύρω τους όχι μόνο προκαλεί σύγχυση και θλίβει τους ιθαγενείς, αλλά τους κάνει να χάνουν όλα τα κίνητρά τους για προσπάθεια, χωρίς να βρίσκουν άλλα να τα αντικαταστήσουν.
Και συνεχίζει ακάθεκτος την ανθρωπιστική του έρευνά:
Ο βαθμός πολιτισμού συνιστά σοβαρό παράγοντα για την επιτυχία κάποιου από τα ανταγωνιζόμενα έθνη.
………..
Ένα παράξενο γεγονός είναι πως οι άγριοι δεν χάνονταν μπρος τους λαούς της κλασσικής αρχαιότητας όπως χάνονται σήμερα μπρος τους σύγχρονους πολιτισμένους λαούς.
……….
Οι σοβαρότερες αιτίες εξαφάνισης φαίνεται να είναι σε πολλές περιπτώσεις η μείωση της γονιμότητας και η ασθενικότητα των παιδιών αιτίες οφειλόμενες στην αλλαγή των συνθηκών ζωής, έστω και αν οι καινούργιες συνθήκες δεν είχαν καθαυτές τίποτα το βλαβερό.
Το πόσο βλαβερές ήταν οι νέες συνθήκες ζωής θα σας το πω στα επόμενα ποστ.
...…..
Όποιος, πάντως και αν ήταν ο αριθμός τους, σύντομα μειώθηκε από τους αδιάκοπους πολέμους είτε με τους Άγγλους είτε μεταξύ τους.
……..
Για τη μείωση κατά 33% σε μια δεκαετία του πληθυσμού των Μαορί, αποφαίνεται ο ίδιος φωτισμένος:
Αφού απέδειξε ότι οι προβαλλόμενες συνήθως αιτίες, οι νέες αρρώστιες, η ακολασία των γυναικών, η μέθη, οι πόλεμοι κ.λ.π. δεν αρκούν για να εξηγήσουν την υπερβολική αυτή μείωση, σε μια βαθύτερη μελέτη ο κ. Φεντον, πιστεύει ότι μπορεί να την αποδώσει στην στειρότητα των γυναικών και στην αυξημένη θνησιμότητα τν μικρών παιδιών!
..........
Στην Χαβάη, καταγράφεται μείωση του πληθυσμού των αγρίων κατά 68% σε 40 χρόνια.
Δείτε τι μας γράφει πάλι ο φωτισμένος:
Δείτε τι μας γράφει πάλι ο φωτισμένος:
Μείωση που από τους περισσότερους συγγραφείς, αποδόθηκε στην κακή διαγωγή των γυναικών, τους φονικούς πολέμους, στη σκληρή εργασία που επιβλήθηκε στις υποταγμένες φυλές και στις νέες αρρώστιες που έφεραν οι Ευρωπαίοι και που, σε μερικές περιπτώσεις προκάλεσαν ανυπολόγιστης καταστροφής επιδημίες. Οι αιτίες αυτές μπορούν αναμφισβήτητα να εξηγήσουν ως ένα σημείο την υπερβολική μείωση πληθυσμού που παρατηρείται ανάμεσα στο 1832 και 1836. Αλλά νομίζουμε ότι η σοβαρότερη αιτία στάθηκε η ελάττωση της γονιμότητας των ιθαγενών.
……
Θνησιμότητα που αποδόθηκε μάλλον σε μια έμφυτη αδυναμία κράσης των παιδιών, συνέπεια της ελάττωσης της γονιμότητας των γυναικών
…………..
Χωρίς αμφιβολία, η ακολασία των γυναικών μπορεί να εξηγήσει εν μέρει την μειωμένη γονιμότητα των γυναικών.
……
……
Πρέπει να προστεθεί, πως θέλοντας να μιμηθούν τους ευρωπαίους, οι ιθαγενείς μετέβαλλαν ριζικά το ντύσιμό τους και συνήθισαν γενικά τα οινοπνευματώδη ποτά.
……
Υποστηρίχθηκε συχνά, ότι ο άνθρωπος μπορεί να αντέξει, χωρίς να πάθει τίποτε, στις μεγαλύτερες κλιματολογικές διαφορές κι αλλαγές μόνο προκειμένου για πολιτισμένες φυλές.
……………
Μερικοί συγγραφείς υποστήριξαν, πάλι, πως οι νησιώτικοι πληθυσμοί χάνουν τη γονιμότητα τους και προσβάλλονται από ένα σωρό αρρώστιες εξαιτίας της αιμομικτικής διασταύρωσης.
...........
...........
Και ένα τελευταίο και φαρμακερό:
Χωρίς αμφιβολία, οι άνθρωποι των πολιτισμένων φυλών αντέχουν ασύγκριτα καλύτερα από τους άγριους στις κάθε λογής αλλαγές.
Χωρίς αμφιβολία, οι άνθρωποι των πολιτισμένων φυλών αντέχουν ασύγκριτα καλύτερα από τους άγριους στις κάθε λογής αλλαγές.
_________________
* από το βιβλίο του Howard Zinn, Ιστορία του λαού των ΗΠΑ
δείτε και τις μνήμες φωτιάς
Ολα τα αποσπάσματα απο το βιβλίο "Η καταγωγη του ανθρώπου" εκδόσεις Γκοβόστη του Κ. Δαρβίνου
ἄντε νὰ δοῦμε πότε θὰ λογοδοτήσουν οἱ ΗΠΑ γιὰ τὸ ἔγκλημά τους. (Καὶ ὄχι μόνον αὐτές.)
AntwortenLöschen@vagelaka
AntwortenLöschenποτέ μάλλον.
Αλλά για κάνε μια προσπάθεια να ανακαλυψεις τον σοφό!
Ποιός μπορεί να είναι;
Απάντηση στο ενδιαφέρον QUIZ απο την ange-ta:
AntwortenLöschenΟ μέγας επιστήμονας, συγγραφέας της θεωρίας της εξέλιξης, επίσης υποστηρικτής του Ευγενισμού.
Για το ρατσισμό άλλων μεγάλων της εποχής εκείνης, παραθέτω ενα απόσπασμα απο μια ενδιαφέρουσα ανάρτηση στο Αντίβαρο:
«Ξεκινάμε λοιπόν με τις απόψεις που εξέφρασε ο κορυφαίος των κορυφαίων του διαφωτισμού, ο Βολταίρος, για τους μαύρους και τα… δικαιώματά τους!
Γράφει λοιπόν ο μέγας φιλόσοφος των ανθρωπίνων δικαιωμάτων τα εξής… αντιρατσιστικά, καθώς περιγράφει τους μαύρους συνανθρώπους μας:
«Leurs yeux ronds, leur nez épaté, leurs lèvres toujours grosses, leurs oreilles différemment figurées, la laine de leur tête, la mesure même de leur intelligence, mettent entre eux et les autres espèces d’hommes des d i f f é r e n c e s prodigieuses » : Essai sur les mœurs, INTRODUCTION.
«Τα στρογγυλά μάτια τους, η πλακουτσωτή μύτη τους, τα χείλια τους που είναι πάντα παχιά, τα διαφορετικά διαμορφωμένα αυτιά τους, το μαλλί στο κεφάλι τους, το μέτρο της ίδιας της νοημοσύνης τους, όλ’ αυτά ορθώνουν ανάμεσα σ’ αυτούς και τα άλλα είδη τεράστιες δ ι α φ ο ρ έ ς».
«[Ε]t ils n’ont d’homme que la stature du corps, avec la faculté de la parole et de la pensée dans un degré très éloigné du nôtre. Tels sont ceux que j’ai vus et examinés»: Essai sur les mœurs, INTRODUCTION.[2]
«Και δεν είναι άνθρωποι, παρά το παράστημα του σώματος, μιας κι η ικανότητα στο να διατυπώνουν την σκέψη τους απέχει υπερβολικά πολύ από την δική μας. Τέτοιοι είναι εκείνοι που έχω δει και έχω εξετάσει».
«Et on peut dire que si leur intelligence n’est pas d’une autre espèce que notre entendement, elle est fort inférieure. Ils ne sont pas capables d’une grande attention; ils combinent peu, et ne paraissent faits ni pour les avantages ni pour les abus de notre philosophie»: Essai sur les moeurs, κεφ. CXLI.[3]
«Εάν η αντιληπτικότητά τους δεν είναι τελείως διαφορετικής φύσης από την δική μας, είναι σε κάθε περίπτωση πολύ κατώτερη. Δεν είναι ικανοί στο να δείξουν οποιασδήποτε μεγάλη συγκέντρωση. Έχουν πολύ μικρή συνδυαστική ικανότητα και δεν δείχνουν ικανότητα να κατακτήσουν ούτε τα πλεονεκτήματα ούτε για τις καταχρήσεις της φιλοσοφίας μας».
-Συνεχίζεται-
Συνέχεια
AntwortenLöschenΚαι το καλύτερο:
«C'est une grande question parmi eux s'ils son descendus des singes, ou si les singes sont venus d'eux. Nos sages ont dit que l'homme est l'image de Dieu: voilà une plaisante image de l'Etre éternel qu'un nez noir épaté, avec peu ou point d'intelligence! Un temps viendra, sans doute, où ces a n i m a u x sauront bien cultiver la terre, l'embellir par des maisons et par des jardins, et connaître la route des astres. Il faut du temps pour tout»: Lettres d’Amabed, Septième lettre. D'Amabed.
«Ένα σπουδαίο ζήτημα είναι επίσης το αν προέρχονται [οι Αφρικανοί] από τους πιθήκους ή εάν οι πίθηκοι προέρχονται από αυτούς. Οι σοφοί μας μας έχουν πει ότι ο άνθρωπος δημιουργήθηκε κατ’ εικόνα Θεού. Να λοιπόν μια ωραία εικόνα του θείου κατασκευαστή: Μια πλακουτσωτή μαύρη μύτη με ελάχιστη ή και ανύπαρκτη νοημοσύνη. Σίγουρα θα έρθει καιρός που θα μάθουν ακόμη και αυτά τα ζ ώ α πώς να καλλιεργούν καλά το έδαφος, να καλλωπίζουν τα σπίτια και τους κήπους τους και να γνωρίσουν τις πορείες των αστεριών: Ο οποιοσδήποτε χρειάζεται τον χρόνο του για όλα».
Τι αηδία αισθάνονταν αλήθεια για τους μαύρους ο κορυφαίος του διαφωτισμού και ΘΕΜΕΛΙΩΤΗΣ των ανθρωπίνων δικαιωμάτων Βολταίρος! Και πόσο πολύ τον ενοχλούσε η διδασκαλία της αγίας Γραφής ότι όλοι οι άνθρωποι κατάγονται από έναν και μόνον ζευγάρι, τον Αδάμ και την Εύα! Και πως θα μπορούσε να είναι αλλιώς, αφού για όλους τους ρατσιστές αυτή η διδασκαλία της Βίβλου είναι κόκκινο πανί. (Βλέπε σχετικά την καταπληκτική ανάλυση του William B. Cohen, The French Encounter With Africans: White Response to Blacks, 1530-1880, Indiana University Press 2003, σ. 84 κ. εξ.).
Και φυσικά αυτή είναι μια ελάχιστη σταχυολόγηση από τα όσα ωραία αντιρατσιστικά έχει γράψει ο Βολταίρος για τους μαύρους. Και ήταν μόνον ο Βολταίρος που είχε αυτές τις… ανθρωπιστικές και πολύ αντιρατσιστικές απόψεις; Όχι βέβαια! Να τι λέει ο μεγάλος επίσης φιλόσοφος των φώτων Δαυίδ Χιουμ:
- Συνεχίζεται –
Συνέχεια-
AntwortenLöschen«I am apt to suspect the Negroes, and in general all other species of men, to be naturally inferior to the whites. There never was any civilized nation of any other complection than white, nor even any individual eminent in action or speculation. No ingenious manufactures among them, no arts, no sciences... Such a uniform and constant difference could not happen, in so many countries and ages, if nature had not made an original distinction between these breeds of men»: Of national characters, in Essays: Moral, Political and Literary.[5]
«Είμαι σε θέση να υποψιαστώ πως οι νέγροι, και γενικά όλα τα άλλα ανθρώπινα είδη, ότι είναι φύσει κατώτερα από τα λευκά. Δεν υπήρξε ποτέ πολιτισμένο έθνος άλλου χρώματος εκτός από λευκό, ούτε ακόμα και οποιοδήποτε άτομο που να διέπρεψε στην δράση ή την κερδοσκοπία. Καμία έξυπνη κατασκευή μεταξύ τους, καμία τέχνη, καμία επιστήμη… Μια τέτοια ομοιόμορφη και σταθερή διαφορά δεν θα μπορούσε να συμβεί, σε τόσες πολλές χώρες και ηλικίες, εάν η φύση δεν είχε κάνει μια αρχική διάκριση σ’ αυτές τις ανθρώπινες φυλές». Είναι πασίγνωστο πως ο μεγάλος αμερικανός πρόεδρος Θωμάς Τζέφερσον, ο οποίος μάλιστα όταν ήταν στο Παρίσι πήρε μέρος στην σύνταξη της περίφημης διακήρυξης των δικαιωμάτων του ανθρώπου και του πολίτη ήταν ιδιοκτήτης εκατό και πλέον μαύρων δούλων. Σε αντιρατσιστική… έκρηξη θα συλλάβουμε τώρα και τον μεγάλο φιλόσοφο της… ΗΘΙΚΗΣ (εδώ πεθαίνουμε στα γέλια) Εμμανουήλ Καντ (ναι, ο διάσημος Καντ!), ο οποίος λέει τα εξής:
- Συνεχίζεται –
Συνέχεια-
AntwortenLöschen«Die Negers von Afrika haben von der Natur kein Gefühl, welches über das Läppische stiege. Herr Hume fordert jedermann auf, ein einziges Beispiel anzuführen, da ein Neger Talente gewiesen habe, und behauptet: daß unter den hunderttausenden von Schwarzen, die aus ihren Ländern anderwärts verführt werden, dennoch nicht ein einziger jemals gefunden worden, der entweder in Kunst oder Wissenschaft, oder irgend einer andern rühmlichen Eigenschaft etwas Großes vorgestellt habe, obgleich unter den Weißen sich beständig welche aus dem niedrigsten Pöbel empor schwingen und durch vorzügliche Gaben in der Welt ein Ansehen erwerben. So wesentlich ist der Unterschied zwischen diesen zwei Menschengeschlechtern, und er scheint eben so groß in Ansehung der Gemüthsfähigkeiten, als der Farbe nach zu sein»: Beobachtungen über das Gefühl des Schönen und Erhabenen, Vierter Abschnitt.
«Οι νέγροι της Αφρικής δεν έχουν λάβει από τη φύση καμία νοημοσύνη που εξυψώνεται επάνω από τον ανόητο. Ο κ. Χιουμ προκαλεί οποιονδήποτε να αναφέρει ένα και μόνον παράδειγμα κάποιου νέγρου που να έχει εκδηλώσει κάποιο ταλέντο. Όπως αυτός βεβαιώνει, μεταξύ των εκατοντάδων χιλιάδων μαύρων που έχουν περιπλανηθεί μακριά από τις χώρες τους, αν και πάρα πολλοί από αυτούς έχουν απελευθερωθεί, ούτε ένας δεν έχει υπάρξει που να επιτύχει κάτι μεγάλο είτε στην τέχνη είτε την επιστήμη είτε σε οποιοδήποτε άλλο αξιέπαινο θέμα. Αντίθετα, μεταξύ των λευκών οι άνθρωποι ανεβαίνουν συνεχώς επάνω από το χαμηλό σημείο όπου βρίσκονται και εξελίσσονται μέσω των ανώτερων προσόντων τους, αποκτώντας στον κόσμο φήμη. Η διαφορά λοιπόν μεταξύ των δύο φυλών είναι ουσιαστική: Εμφανίζεται να είναι εξίσου μεγάλη και όσον αφορά τις ικανότητες του μυαλού όπως ακριβώς και στο χρώμα». Και θα κλείσω αυτήν την σύντομη περιδιάβασή μου στον υπέροχο και… ολοφώτεινο κόσμο του διαφωτισμού με τα όσα αποκαλυπτικά είπε ο Αβραάμ Λίνκολν σχετικά με τα δικαιώματα που θα μπορούσαν να έχουν οι μαύροι στην Αμερική, μετά την απελευθέρωσή τους:
«I will say, then, that I AM NOT NOR HAVE EVER BEEN in favor of bringing about in any way the social and political equality of the black and white races---that I am not, nor ever have been, in favor of making voters or jurors of negroes, nor of qualifying them to hold office, nor to i n t e r m a r r y with White people; and I will say in addition to this that there is a physical difference between the White and black races which will ever FORBID the two races living together on terms of social and political equality. And inasmuch as they cannot so live, while they do remain together, there must be the position of superior and inferior, and I, as much as any other man, am in favor of having the superior position assigned to the White race»: 4th Lincoln-Douglas debate, 18 ix. Collected Works, τ. 3, σσ. 145-146.[7]
«Θα πω, λοιπόν, ότι ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΟΥΤΕ ΗΜΟΥΝ ΠΟΤΕ υπέρ του να επιφέρω με κάθε τρόπο την κοινωνική και πολιτική ισότητα της λευκής με τη μαύρη φυλή. Επίσης, δεν είμαι ούτε ήμουν ποτέ υπέρ του να καταστήσουμε τους νέγρους ψηφοφόρους ή ένορκους, ούτε υπέρ του να τους δώσουμε την δυνατότητα να διαχειρίζονται γραφεία, ούτε είμαι υπέρ του να παντρεύονται οι νέγροι με λευκούς. Και θα πω επιπλέον ότι υπάρχει μια φυσική διαφορά μεταξύ των λευκών και των μαύρων που ΘΑ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΙ για πάντα τις δύο αυτές φυλές να ζήσουν μαζί με όρους κοινωνικής και πολιτικής ισότητας. Και δεδομένου ότι δεν θα μπορούν να ζήσουν έτσι, ενώ θα συνυπάρχουν στον ίδιο τόπο, θα πρέπει να υπάρξει ανώτερος και κατώτερος, και εγώ, περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο άτομο, είμαι υπέρ της ανάθεσης την ανώτερης θέση στην λευκή φυλή».
Αυτός ήταν ο μεγάλος απελευθερωτής των μαύρων Αβραάμ Λίνκολν.
- Συνεχίζεται –
Συνέχεια και τέλος-
AntwortenLöschenΝά την λοιπόν η εμετική κτηνωδία του διαφωτισμού σε όλο της το μεγαλείο. ένας διαφωτισμός ο οποίος διακήρυξε σε όλους τους τόνους τα ανθρώπινα δικαιώματα και την ισότητα, αλλά με έναν όρο: Όλα αυτά να αφορούν αποκλειστικά και μόνον την λευκή φυλή. Και όπως είναι γνωστό σε όλους μας, αυτά τα «λαμπρά» τα διδάγματα του διαφωτισμού δεν έμειναν μόνον στα χαρτιά, αλλά εφαρμόστηκαν με απόλυτη συνέπεια και σχολαστικότητα στα χρόνια που ακολούθησαν και με την αποικιοκρατία, αλλά και με τις ρατσιστικές διακρίσεις που καθιερώθηκαν επίσημα στις μεγαλύτερες χώρες της «φωτισμένης» Δύσης, με πρώτη και καλύτερη, φυσικά, την Αμερική.
Αυτός, φίλοι μου, είναι ο διαφωτισμός που θέλουν να δεχτούμε ως πρόοδο και φως όλοι οι «φωταδιστές» διανοούμενοι της πατρίδας μας. Αυτός είναι ο διαφωτισμός που όποιος τολμήσει να τον απορρίψει, ή έστω να τον αμφισβητήσει, χαρακτηρίζεται ως σκοταδιστής εχθρός της προόδου, της επιστήμης και όλα τα υπόλοιπα, γνωστά σε όλους. Αυτή είναι η φιλοσοφία στο όνομα της οποίας ομνύουν όλοι οι δυναμικοί αντιρατσιστές της εποχής μας.»
http://www1.antibaro.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=502:enlightenment&catid=73:theory&Itemid=147
Και ας μη ξεχάσουμε την άποψη που είχε ο μέγας Αριστοτέλης για τις γυναίκες:
«Ο Αριστοτέλης θεωρεί τη γυναίκα υποδεέστερη του άντρα, καθώς πιστεύει ότι σε σχέση μ’ αυτόν κάτι της λείπει και ότι είναι ένας «ατελής άντρας». Κατά τη διαδικασία της αναπαραγωγής, επειδή η γυναίκα έχει έναν παθητικό ρόλο (δέχεται) και ο άντρας έναν ενεργητικό (δίνει), το παιδί κληρονομεί μόνο τις ιδιότητες του άντρα (κάτι που όπως γνωρίζουμε σήμερα δεν ισχύει).
Η εικόνα και θεώρηση του Αριστοτέλη για τις γυναίκες υιοθετήθηκε στον Μεσαίωνα, όπου η γυναίκα υποβαθμίστηκε, θεωρήθηκε πηγή του κακού και του πονηρού και περιορίστηκε στον αναπαραγωγικό της ρόλο μόνο.»
http://magazine.nea-acropoli.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=2:-vs-&catid=11:-128&Itemid=25
@ Ανώνυμε,
AntwortenLöschenΦοβερό μπάσιμο!!
Όντως είναι ο Μέγας Δαρβίνος. Το εντυπωσιακό, δεν είναι ο ρατσισμός του, αλλά η απίστευτη φαυλότητα της σκέψης του και η έλλειψη επιστημονικής αντίληψης. Αντιφάσεις απίστευτες και η μια βλακεία ξεφουρνίζεται μετά την άλλη. Αρχίζω να πιστεύω, ότι όλη η θεωρία της εξέλιξης δεν διατυπώθηκε από αυτόν, αλλά την έκλεψε. Επειδή δε είναι και τόσο ηλίθιος, δεν φοβήθηκε την εκκλησία και την εξέδωσε.
Ο μέγας Δαρβίνος, δεν είναι παρά ένα ανιστόρητο μικρό ανθρωπάκι. Κρίμα!
Για τους υπόλοιπους, τι να πρωτοθαυμάσει κανείς!
Ο Τζέφερσον πέθανε με 150 δούλους,
Ο Τζον Λοκ, έβλεπε με μεγάλη δυσαρέσκεια την απαγόρευση της εργασίας κάτω των 12 ετών, ήθελε μάλιστα τα παιδιά να πηγαίνουν σε εργασιακά σχολεία από τα 3!
Ο Λίνκολν, ήταν υπέρ της δουλείας,
ο Κάντ έχει γράψει και κάποιες άλλες γερμανικές μεγαλοστομίες, πρέπει να ανατρέξω στη βιβλιοθήκη μου να τις βρω,
αλλά και ο Μαρξ
έχει μιλήσει για βάρβαρα έθνη που θα οδηγηθούν με το ζόρι στον πολιτισμό μέσω του καπιταλισμού (στο κομμουνιστικό μανιφέστο).
Όσο για τον Αριστοτέλη,
έλεγε ότι οι γυναίκες έχουν λιγότερα δόντια από τους άνδρες, χωρίς ο μάπας να κάνει το κόπο να μετρήσει τα δόντια της κόρης του ή της γυναίκας του ή μια δούλας του. Αλλά αυτόν τον συγχωράμε! Τόσο μακριά από την εποχή της ισότητας!!!!
Φίλτατη καλημέρα και περαστικά.
AntwortenLöschenΕξαιρετικό το θέμα που θέτεις και πολύ ενδιαφέρων ο διάλογος. Αρκεί να κρατηθεί πέραν και μακράν των γνωστών προκαταλήψεων που νοθεύουν την ορθή κρίση.
Φαίνεται πως το λουμπάγκο ταλαιπώρησε μεν το σώμα σου αλλά σου όξυνε το πνεύμα ! Ουδέν κακόν κλπ……
Για την ουσία του θέματος απαιτούνται ώρες συζήτησης και μπορεί να γίνει αυτή.
Σίγουρα θα βγεί κάτι καλό για όλους τους συμμετέχοντες.
Όμως επισημαίνω ένα λανθασμένο «δια ταύτα» στα μέχρι σήμερα λεχθέντα. Δεν μπορεί να κα καταργηθούν οι Δαρβίνοι, Βολταίροι, Αριστοτέληδες, κλπ., έτσι μονοκοντυλιά και να μηδενιστεί το τεράστιο πνευματικό τους έργο από αποσπασματικές επιλογές με τις οποίες, πιθανόν, διαφωνούμε ! Αυτό αδικεί, πρώτα απ’ όλα εμάς !
Όσο για το θέμα, συνοπτικά όσο γίνεται, καταθέτω μια άποψη.
Οι διαδρομές των ανθρώπινων κοινωνικών ομάδων, πέρα από χρώμα, ράτσα, τόπο, βαθμό, συνήθειες, σωματικά ιδιοχαρακτηριστικά, κλπ παρουσιάζουν φυσιολογικές διαφορές, σε κάθε δεδομένη στιγμή, αφού η ιστορική τους διαδρομή έχει διαφορετική αφετηρία (σε τόπο, χρόνο, συνθήκες) και διαφορετική εξέλιξη. Και ο πλέον θεωρούμενος «πολιτισμένος» λαός κάποτε ζούσε σε σπηλιές και σε δέντρα.
Όλοι οι προαναφερθέντες «ταγοί» (πνευματικοί, πολιτικοί, επιστημονικοί, διανοούμενοι, κλπ), με τις διαπιστώσεις, απόψεις και θεωρίες τους, προφανώς, φωτογραφίζουν μιά «δεδομένη στιγμή». Η συνέχεια και η εξέλιξη άδηλος !
Ένα παράδειγμα. Κάνε στοπ καρρέ στη μέση της διαδρομής ενός μαραθωνίου αγώνα δρόμου και κατάγραψε την κατάταξη. Πιθανότατα θα είναι τελείως διαφορετική από εκείνη του τερματισμού !
Ο νοών νοείτω !
@ καλημέρα Ορφέα με τη λύρα ή και χωρίς τη λύρα.
AntwortenLöschenΝαί όντως απαιτείται πολύ συζητηση, αλλά να σου πω τη πικρή μου αλήθεια, δεν είμαι σίγουρη για το που θα πέσει η ζυγαριά. Προς τη μεριά μιας κοινωνίας με μόνο άγριους και χωρις βολταίρους και δαρβίνους (ασε που πιστεύω ακράδαντα ότι ειδικά με τον τελευταίο έχει γίνει λαμογιά μεγάλη, καθόσον οι βασικές αρχές της εξέλιξης διατυπώθηκαν απο τον Λαμάρκ και άσε που υπάρχουν εξέχοντες βιολόγοι όπως λ.χ η Λιν Μάργκουλις που δεν αποδέχονται τις αρχές του Δαρβίνου στην εξέλιξη, αλλά θεωρούν ότι η εξέλιξη ήταν αποτέλεσμα συμβιώσης διάφορων οργανισμών και όχι εξέλιξης και επικράτησης του ισχυρότερου) ή σε μια κοινωνία όπως η σημερινη που το 90% των ανθρώπων εχουν ανηλεώς θυσιαστεί διαμέσου των αιώνων και μέχρι των ημερών μας με τις πιο ελεεινές συνθηκες προς δόξαν του 10% και μάλιστα το 1%!
Μάλλον θα γύρει προς την πρώτη περίπτωση με γδούπο και βαρύτητα τόση που θα ανοίξουν τα μάτια μας διάπλατα!
Αγγέλα, χαίρε και χαίρω που «ξετσουτσούρδωσες» γιά τα καλά και ξανάγινες η γνωστή…. σουφραζέτα !
AntwortenLöschenΗ επικράτηση μιάς «θεωρίας» και η ολική ή μερική ανατροπή της, στην πορεία του χρόνου, είναι μέρος του «παιχνιδιού» του ανθρώπινου πνεύματος. (Τα πάντα ρεί).
Συμβατά με την εξέλιξη της ανθρώπινης διανόησης και δεν αναιρεί, επ’ ουδενί, την αξιολογότητα του διατυπώνοντος την «θεωρία».
Διακρίνω στις θέσεις σου μιά χαιρέκακη προσδοκία στο γέρσιμο της ζυγαριάς προς τη μεριά «μιάς κοινωνίας με άγριους και χωρίς βολταίρους και δαρβίνους», όπως γράφεις. Και αυτό το ενδεχόμενο εγώ το συντάσσω με το «αλίμονο» ! Θα σημάνει την κατάλυση κάθε κοινωνίας και την αρχή του τέλους της ανθρωποκεντρικής περιόδου της Δημιουργίας. (Περίοδος Παγετώνων, περίοδος Δεινοσαύρων, περίοδος Ανθρώπου, κλπ). Πιθανόν να γίνει έτσι και να είναι αυτή η νομοτελειακή εξέλιξη της Ζωής στο Σύμπαν, η οποία, θεωρώ ότι είναι ατελείωτη και, απλώς, μετασχηματίζεται μέσα στο Χρόνο.
Η ιστορική διαδρομή του Ανθρώπου, ως έμβιου όντος, (ορώμενη από μιά άλλη οπτική γωνία) εμπεριέχει, νομοτελειακά, μαζί με στοιχεία πολιτισμού και ανέλιξης και πολλή βία, σφαγές, καταστροφές, γενοκτονίες, μπόλικο imperium και ατέλειωτους καταναγκασμούς.
Όμως παρ’ όλα η εξέλιξη του ανθρώπινου είδους, στη γενικότητά του, προχώρησε και προχωρεί κατά τα «κεκανονισμένα» υπό του Δημιουργού. Όποιος κι αν είναι Αυτός !
@ Orphea,
AntwortenLöschenΛέει ένας αμερικανος πολιτισμένος σε έναν ινδιάνο.
«Εμείς σας κλέψαμε τη γη, αλλά νά! κάναμε πολιτισμό με αυτή μας τη πράξη, ενώ εσείς δεν ξέρατε τι θα την κάνατε».
Γράφει αργότερα ο ινδιάνος:
«Δεν κατάλαβε τι εννοούσε, ώσπου αργότερα ανακάλυψα πως ο ποταμός Κουγιαχόγκα μπορούσε ανά πάσα στιγμή να πιάσει φωτιά. Μέσα στο ποτάμι έχουν πέσει εύφλεκτα υλικά, που οι κάτοικοι πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί τους καλοκαιρινούς μήνες για να μην γίνει ανάφλεξη.
Αφού ξανασκέφτηκα το επιχείρημα του λευκού μου φίλου, κατέληξα ότι μάλλον έχει δίκιο.
Πόσοι ινδιάνοι θα είχαν σκεφτεί να δημιουργήσουν ένα εύφλεκτο ποταμό;
>Ο Λίνκολν, ήταν υπέρ της δουλείας,<
AntwortenLöschenΉταν; Και τότε γιατί την κατάργησε προκαλώντας εμφύλιο πολέμο στην Αμερική;
@ ανώνυμε 22/8
AntwortenLöschenΔεν προκάλεσε ο Λινκολν τον εμφύλιο επειδη καταργησε τη δουλεία.
Χρειάστηκε μαύρους για να κάνει πόλεμο για λόγους πολλούς και διάφορους (δεν ήθελε να έχει άλλο πια στο κεφάλι του την Αγγλική Κυριαρχία, το αμερικάνικο Κεφάλαιο ζητούσε Ανεξαρτησία, και ταχα μου τάχτηκε υπέρ της κατάργησης για να παρασύρει τους μαύρους στον πόλεμο.
Μάλλον πρέπει να ξαναδιαβάσω την αμερικανική ιστορία, τουλάχιστον της περιόδου του Εμφυλίου :)
AntwortenLöschenΕυχαριστώ.
Σου συνιστώ την "ιστορία του λαού των ΗΠΑ' του Ζιν
AntwortenLöschen