Dienstag, 11. Dezember 2012

Μούλτι κούλτι και η ισότητα των πολιτισμών


Ο δυτικός κόσμος σκάβει τον λάκκο του, αλλά ποιός νοιάζεται στ αλήθεια γι αυτό;

 Βλέπετε η αφρόκρεμμα της ανθρωπότητας θα ζει σε νησιά πλούτου και ελευθερίας )έτσι τουλάχιστον σκέφτεται) ενώ ο υπόλοιπος κόσμος θα βυθίζεται στην φτώχεια, στην εξαθλίωση, στην βία, στην ταπείνωση  και στις σφοδρές ανισότητες σε όλα τα επίπεδα, όπως πολιτιστικά και οικονομικά.
 Στη βάση της εξαθλίωσης θα βρεθούν για άλλη μια φορά οι γυναίκες, τα παιδιά και κυρίως τα μικρά κορίτσια.
 Οποιος, λοιπόν παπαγαλίζει τις μούλτι κούλτι μαλακίες, καλό θα ήταν να πληροφορηθεί περί Τουρκίας,  αυτό μας καίει πιο πολύ και ισλαμισμό.
 Διαβάστε λοιπόν φίλοι αναγνώστες, όσο λίγοι και αν είστε.

 Τουρκία: 

Μια δικηγόρος η οποία κατήγγειλε το γάμο των μικρών κοριτσιών κατηγορείται για προσβολή του Ισλάμ
 Η κ. Canan Arin, δικηγόρος και ακτιβίστρια  για τα δικαιώματα των γυναικών στην Τουρκία, συνελήφθη στις 23 Ιουνίου 2012 επειδή κατήγγειλε τους γάμους των παιδιών. Ενώ η δίκη της συνεχίζεται, ζει υπό διαρκή απειλή, αλλά αρνείται να σιγήσει. Ο Bingul Durbas (πανεπιστήμιο Sussex) της πήρε συνέντευξη.

 Bingul Durbas: Ο Δικηγορικός Σύλλογος της Αττάλειας σας κάλεσε ως δικηγόρος και εκπαιδεύτρια για να μιλήσετε για τη βία κατά των γυναικών. Μετά την παρουσίασή σας, σας συνέλαβαν. Τι είχε συμβεί;

Canan Arin: Είμαι συν-ιδρύτρια του Κέντρου για την εφαρμογή των δικαιωμάτων των γυναικών στο Δικηγορικό Σύλλογο της στην Κωνσταντινουπόλεως και εργάστηκα εκεί ως εκπαιδεύτρια. Ο Δικηγορικός Σύλλογος της Αττάλειας άνοιξε ένα κέντρο για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων των γυναικών και οι δικηγόροι χρειάζονταν εκπαίδευση. Ως μέρος αυτής της εκπαίδευσης, έδωσα μια διάλεξη με θέμα τους πρόωρους γάμους και τους αναγκαστικούς γάμους ως μορφές βίας κατά των γυναικών. Χρησιμοποίησα δύο παραδείγματα για να εξηγήσω την άποψή μου. Το πρώτο είναι του προφήτη ο οποίος παντρεύτηκε ένα κοριτσάκι επτά ετών. Το δεύτερο είναι αυτού του Πρόεδρου της Τουρκικής Δημοκρατίας: η σύζυγός του, η Πρώτη Κυρία, ήταν 14 ετών κατά τη διάρκεια της ερωτοτροπίας τους και 15 ετών στο γάμο τους. Αυτά είναι γεγονότα. Ενώ μιλούσα, σηκώθηκαν νεαροί άνδρες και άρχισαν να μου φωνάζουν. Είπαν ότι οι παρατηρήσεις μου ήταν προσβλητικές και εκτός θέματος. Αρνήθηκα, και τους είπα ότι ήταν ελεύθεροι να αποχωρήσουν από την αίθουσα συνεδριάσεων, πράγμα που έπραξαν. Την επόμενη μέρα, μια άλλη ομάδα νέων ανδρών (δεν είμαι σίγουρη αν ήταν δικηγόροι) οργάνωσαν μια συνέντευξη τύπου και με κατήγγειλαν στο δικαστήριο, κατηγορώντας με ότι προσέβαλα τον προφήτη και τον πρόεδρο της Δημοκρατίας της Τουρκίας. Αυτή η ομάδα των δέκα ανδρών οι οποίοι έχουν καταθέσει μήνυση εναντίον μου δεν είχαν παραστεί στη διάλεξη μου. Καταδικάστηκα για το γεγονός ότι απαξίωσα τις θρησκευτικές αξίες μέρους του πληθυσμού (Τουρκικός Ποινικός Κώδικας, άρθρο 216/3) και για προσβολή του Προέδρου της Δημοκρατίας (Τουρκικός Ποινικός Κώδικας, άρθρο 299/1). ... Στο κατηγορητήριο, ο εισαγγελέας χρησιμοποιεί το ακρωνύμιο «ΕΣΑ» (ειρήνη σε αυτόν), όταν γράφει το όνομα του προφήτη Μωάμεθ σε ένα νομικό έγγραφο. Ένας εισαγγελέας δεν μπορεί να περιλαμβάνει τέτοιο χαρακτηρισμό σε νομικά έγγραφα. Αυτό δείχνει την έλλειψη αμεροληψίας του στη περίπτωση μου.

 Bingul Durbas: Σύμφωνα με τον Αστικό Κώδικα, η ηλικία του γάμου είναι 17 ετών για τα κορίτσια και τα αγόρια, και σύμφωνα με το Ποινικό Κώδικα οι θρησκευτικοί γάμοι δεν επιτρέπονται. Ωστόσο, σύμφωνα με το τουρκικό Ινστιτούτο της Στατιστικής (TurkStat) υπάρχουν περισσότερα από 181.000 νύφες-παιδιά στην Τουρκία και το ποσοστό της γονικής συναίνεσης για νομικούς γάμους πριν από την ηλικία των 18 αυξήθηκε 94,2% το 2011. Πώς εξηγείτε την επικράτηση των γάμων παιδιών και των καταναγκαστικών γάμων στην Τουρκία;

Canan Arin : Ορισμένοι δικαιολογούν τέτοιους γάμους από το παράδειγμα του Προφήτη και υποστηρίζουν ότι ένα κορίτσι μπορεί να παντρευτεί σε ηλικία έξι ετών και ο γάμος θα ολοκληρωθεί όταν έχει έμμηνο ρύση. Για ορισμένους, αυτό βασίζεται στη θρησκεία. Τα κοριτσάκια αναγκάζονται να παντρευτούν νωρίς, επειδή οι γυναίκες δεν θεωρούνται ανθρώπινα όντα, αλλά ιδιοκτησία της οικογένειας τους.

 Bingul Durbas: Φαίνεται να υπάρχει σύνδεση μεταξύ αυτών των δύο τύπων των γάμων και των λεγόμενων «εγκλημάτων τιμής». Υπάρχουν πολλές περιπτώσεις όπου τα θύματα των αναγκαστικών γάμων πριν από τη νόμιμη ηλικία τελικά σκοτώνονται, είτε επειδή τράπηκαν σε φυγή, ατιμάζοντας τις οικογένειές τους, είτε επεστράφησαν στους γονείς τους από τον ανεπίσημο σύζυγό τους επειδή ήθελαν να φύγουν αφού υπέστησαν ακραία βία. Οι δικαστές αναγνωρίζουν το παράνομο των ανεπίσημων γάμων και δεν λαμβάνουν υπόψη τη νομιμότητα των πράξεων των θυμάτων. Οι ανεπίσημοι γάμοι αναγνωρίζονται έμμεσα από τους δικαστές που επιβάλλουν μειωμένες ποινές στους δράστες της βίας με το πρόσχημα της πρόκλησης. Θεωρώ ότι η πατριαρχική συμπεριφορά της κοινωνίας και των δικαστών και η μη επιβολή του νόμου αποτελούν σημαντικά προβλήματα στην Τουρκία.

Canan Arin: Απολύτως. Η κυβέρνηση δεν έχει τη πολιτική βούληση για να σταματήσει τη βία κατά των γυναικών. Όπως γνωρίζετε, στην περίπτωση της NC, η οποία ήταν 12 ετών όταν βιάστηκε από 32 άνδρες, συμπεριλαμβανομένων κυβερνητικών αξιωματούχων, ενός δάσκαλου και ενός γέροντα του χωριού, οι άνδρες κατηγορούμενοι καταδικάστηκαν σε μειωμένες ποινές ενώ οι δύο γυναίκες που κατηγορούνταν στην υπόθεση καταδικάστηκαν σε σκληρότερες ποινές.

 Bingul Durbas: Στην πρόσφατη υπόθεση της Ο.Σ., οι 34 ύποπτοι, συμπεριλαμβανομένων των κυβερνητικών αξιωματούχων, οι οποίοι κατηγορήθηκαν για σεξουαλική επίθεση και βιασμό ενός κοριτσιού 14 ετών, αφέθηκαν ελεύθεροι από το δικαστήριο. Πέρυσι, το Υπουργείο Δικαιοσύνης δήλωσε ότι το ποσοστό δολοφονιών των γυναικών έχει αυξηθεί 1.400% μεταξύ 2002 και 2009 – η γυναικοκτονία είναι ενδημική στην Τουρκία. Οι κυβερνητικές απειλές εναντίον της ελευθερίας της έκφρασης στέλνουν ένα μήνυμα στους ακτιβιστές στην Τουρκία: σιωπάτε για τη βία κατά των γυναικών. Πιστεύετε ότι θα είστε σε θέση να συνεχίσετε την εργασία σας και να καταγγείλετε αυτές τις απόψεις και πρακτικές, χωρίς το φόβο της σύλληψης;

Canan Arin: Φυσικά, θα συνεχίσω τη δουλειά μου. Κανείς δεν μπορεί να μου κλείσει το στόμα.



Το αύριο της Ευρώπης

  Ολόκληρο το Αρθρο εδώ 

5 Kommentare:

  1. Πρεσβεύω ότι δεν είμαστε πολύ μακρυά από την Τουρκία, από την άποψη της θρησκοληψίας και θεοκρατίας. Απλώς τα δικά μας αντίστοιχα φαινόμενα είναι πιο ήπια, δεδομένης της επιρροής που υποστήκαμε από την κάπως πιο εξελιγμένη δύση. Τα πρόσφατα γεγονότα στο θέατρο "Χυτήριο" κάτι μας λένε. 'Οπως μας λέει και η καταπάτηση των νόμων από τους ίδιους που τους έφτιαξαν, καθώς και από τους δικαστές που καλούνται να δικάσουν τους παρανομούντες. Δεν ξέρω αν έχεις αντιληφθεί και ένα (ήπιο, για την ώρα) πισωγύρισμα, προς την κατεύθυνση της Τουρκίας, τελευταία... 'Αλλωστε δεν έχει σημασία το όνομα της θρησκείας που χρησιμοποιείται ως βάση του παραλογισμού. Εκεί ο "προφήτης" εδώ ο ..."αναστάς".

    AntwortenLöschen
  2. @ Heliotypon,

    Σε παρακολουθώ πολλά χρόνια τώρα και έχεις παρά το μνι στη μάπα που τρώει κανείς μόλις πάει στο σάϊτ σου, πολύ υγιή σκέψη.
    Αλλά τώρα μην τα βάζεις όλα σε ένα τσουβάλι. Αν στην Τουρκία παρουσίαζαν τον Μωάμεθ ώς παιδεραστή και αδελφάρα του κερατά, όπως θέλει το "αριστούργημα" της κυρίας στο Χυτήριο, θα είχαν όλοι λιθοβοληθεί. Εξ άλλου οι φασαρίες έγινα μεταξύ της ΧΑ και του βαρεμένου Τατσόπουλου – Μπίστη, που έτρεξαν να υποστηρίξουν το λαϊκό έρισμα.

    Οσο για το νέα λαγνεία για την Τουρκία και την πάλαι ποτέ ισχυρή Οθωμανία, κάθε άλλο παρά ήπια είναι.
    Είναι μια δολερή πρόκληση. Υπάρχει ολόκληρη σχολή, που είναι μάλιστα κυρίαρχη στα πανεπιστήμια, που ενώ αυτοί οι δήθεν δάσκαλοι δεν είναι σε θέση να τα προφυλάσσουν απο τα καθε λογής στοιχεία που μπαίνουν μέσα και τα κάνουν καθε τρεις και λίγο λίμπα, μας πουλάνε ελεεινή προπαγάνδα για μια ανεκτική Τουρκία και ανεκτική Οθωμανία, στην οποία οι Έλληνες καλοπερνούσαν.
    Εμένα δεν μου βγαίνει απο το μυαλό πως τα παίρνουνε χονδρά για να αλλοιώσουν τον ιδιοχαρακτήρα του Ελληνα και της ελληνικής ιστορίας, προκειμένου να πέσει η χώρα σαν έτοιμο φρούτο στον κάθε επίδοξο βιαστή της.
    Και όπως λέω και στην Ρία, ο ισλαμισμός δεν είναι θρησκεία είναι ιδεολογία πολέμου. Λοιπόν άλλο Μωάμεθ, άλλο Χριστός. Ο Χριστός έλεγε αν σου δώσουν ένα χαστούκι γύρνα το πρόσωπο να δεχτείς άλλο ένα. Ο Μωάμεθ λέει φωτιά στους Γκιάρουδες και η εβραϊκή θρησκεία Οφθαλόν αντί οφθαλμού.
    Ξέρεις πολύ καλά ότι είμαι άθεη. Είμαι άθεη, επειδή ακριβώς γεννήθηκα στον Χριστιανικό κόσμο.

    AntwortenLöschen
  3. α) Δεν με αφορά το περιεχόμενο του έργου, αλλά το αν είναι ελεύθεροι οι δημιουργοί του να το παίξουν. Αυτό είναι το κρίσιμο σημείο και αυτό που κάνει τη διαφορά μεταξύ θεοκρατίας και ελευθερίας. Αν το έργο παιζόταν π.χ. στη Νορβηγία ή στην Ελβετία δεν νομίζω ότι θα υπήρχε πρόβλημα.
    β) Όταν λέω "με κατεύθυνση Τουρκία" δεν αναφέρομαι στη συμπάθεια προς τούρκους ή την κουλτούρα τους και τα ηλίθια σήριαλ που παράγουν αφειδώς (αφού βρίσκουν αφελείς πελάτες), αλλά στον τρόπο αντιμετώπισης των όσων άπτονται της θρησκείας. Γι' αυτό αναφέρθηκα και στα ρεζίλια στο "Χυτήριο". Όσο για τους "συμπαθούντες" εδώ παίρνει πολύ νερό η συζήτηση. Αν πρόκειται για το στρατιωτικό/πολιτικό κατεστημένο, σίγουρα δεν είναι το πιο φιλικό για μας και χρειάζεται προσοχή (από ποιούς;). Αν πρόκειται για τους ανθρώπους της Τουρκίας, τους καλλιτέχνες, τους διανοούμενους, τους επιστήμονες, αλλά και τους απλούς πολίτες, είναι άλλη ιστορία και νομίζω ότι βρίσκονται πολύ πιο μπροστά από εμάς. Σε πολλούς τομείς. Και η ιστορία δεν πρέπει να μπαίνει εμπόδιο στις σχέσεις των λαών. Δες την Ευρωπαϊκή ιστορία που είναι γεμάτη πολέμους και έχθρα. Κάποτε πρέπει να σβηστούν αυτά από τις ψυχές των ανθρώπων για να βαδίσουν μπροστά. 'Οπως έκαναν οι Ευρωπαίοι και βάδισαν, Άσχετα από τις σημερινές οικονομικές τους δυσκολίες (που έχω τη γνώμη ότι οφείλονται στην αποβιομηχάνιση, λόγω Κίνας, Ινδίας, κλπ).
    ΥΓ: Λυπάμαι που το όνομα του Blog μου σου χαλά τη διάθεση όταν το βλέπεις... :-) 'Εχουμε και τα ...βίτσια μας οι άνθρωποι. :-)

    AntwortenLöschen
  4. "Αν το έργο παιζόταν π.χ. στη Νορβηγία ή στην Ελβετία δεν νομίζω ότι θα υπήρχε πρόβλημα".

    Αμφιβάλω αν θα τολμούσε εκεί να βγάλει κάποιος μια τέτοια μαλακία. Οχι γιατι δεν εχει το θάρος απο θρησκευτικής πλευράς, αλλά υπάρχει ένας αυτοέλεγχος, που εδώ σε πολλές περιπτώσεις έχει χαθεί.

    AntwortenLöschen
  5. Για τα υπόλοιπα, θα σου πολύ απλά:

    Στενοχωριέμαι, αλλά έπαψα εδώ και πολυ καιρό να πιστεύω στην Ευρώπη των λαών και της ειρήνης.

    Το μπλόγκ σου ΔΕΝ με χαλάει καθόλου, αντίθετα με χαλαρώνει. Και εκτιμώ όσα γράφεις, εκτός απο λίγα, που πριν την κρίση θα συμφωνούσε.

    AntwortenLöschen

καλημέρα και καλά σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...