Το κρυφό σχολειό Γκύζης
Ακούσαμε την πολυδιαφημισμένη εκπομπή του ΣΚΑΙ για την επανάσταση του 1821.Διαφημίστηκε με τον τίτλο «ένα έθνος γεννιέται» προετοιμάζοντας μας να ακούσουμε το ίδιο παραμύθι, ότι η νεότερη Ελλάδα ξεκίνησε το 1821 και οι σημερινοί Έλληνες δεν έχουν καμία σχέση με τους προηγούμενους.
Βέβαια, δεν περιμέναμε ν ακούσουμε κάτι σοβαρό από τον Βερέμη τον Πρωτοσάλτε και τον Τατσιόπουλο, μας τα έχουν ξαναπεί!
Και μάλλον δεν αξίζει το κόπο να τους μελετάμε.
Θα αναφερθώ μόνο στην αρχή: Αναρωτιέται ο αφηγητής στην έναρξη αυτού του κουρελουργηματος «Τι είναι αυτό που ξαφνικά έσπρωξε το γείτονα να χτυπήσει γείτονα».
Αν ο γείτονας ορίζεται έτσι, όπως θέλει ο Βερέμης, τότε να μας εξηγήσει ποιος είναι ο εχθρός ή ο κατακτητής ή ο δυνάστης;
Αποκοιμηθείτε, αποκοιμηθείτε, αποκοιμηθείτε περιστέρια μου, δεν υπάρχει σήμερα εχθρός πουθενά, μόνο γείτονες έχουμε!!
Οι "αναθεωρητές" της Ιστορίας έρχονται από παντού...
AntwortenLöschen@ Γιάννη Αγιάννη,
AntwortenLöschenΤους περιμένω στα σκουπίδια της Ιστορίας.
Πάντως, 400 χρόνια "σκλαβιάς", ε, πώς να το κάνουμε, δεν νομίζω να τιμούν κανένα λαό. Οπότε κάποιος θα πρέπει να αναρωτηθεί "τι είναι αυτό που έκανε τους σκλάβους να ξυπνήσουν μετά από 400 χρόνια".
AntwortenLöschenΕλα βρε
AntwortenLöschen@Vrennus,
που είσαι πνεύμα αντιλογίας.
Μπορεί κανείς να διαφωνεί σε κάποιες ερμηνείες περί της ελληνικής Επανάστασης, αλλά όχι πως όλα ήταν μέλι και γάλα με τους δυνάστες μας!
Εγώ βλέπω στην κατάκτηση της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας από τους οθωμανούς τούρκους, πολλές ομοιότητες ΑΛΛΑ και αντιθέσεις με την κατάκτηση της Αμερικής από τους ισπανούς.
Οι κατακτητές της Αμερικής είχαν έναν τεχνικό πολιτισμό ανώτερο κατά μια χιλιετία από τους κατακτημένους.
Οι κατακτητές Βυζαντίου είχαν έναν πολιτισμό κατώτερο κατά μια χιλιετία από τους κατακτημένους.
Οι κατακτημένοι της Αμερικής ήταν ένας φρέσκος, και ξεκούραστος, πληθυσμός, καθώς επίσης άμαθος σε πολέμους διαρκείας.
Οι Βυζαντινοί από το 350 μ.Χ. πολεμάνε ακατάπαυστα εναντίον – από πού θέλεις να ξεκινήσομε και πού να τελειώσουμε – Σλάβων, Αβάρων, Βουλγάρων, Περσών, Ρώσων, Αράβων, Βενετών, Φράγκων και δεν συμμαζεύονται!
Οι αυτόχθονες της Αμερικής πολέμησαν απεγνωσμένα εναντίον των Ισπανών και μετά εναντίον των Εγγλέζων, παραπάνω από 400 χρόνια, δηλαδή μέχρις εσχάτων! Οι σημερινοί ιστορικοί δεν θα πουν ποτέ ότι οι ινδιάνοι πολέμησαν.
Το ίδιο και με μας, οι Έλληνες πολέμησαν απεγνωσμένα έναν κατακτητή που δεν άφησε τίποτε όρθιο και επιβλήθηκε με άγριες και ανελέητες σφαγές, εξισλαμίσεις, και άνιση βαρειά φορολογία.
Σε όποιον κοιτάει την ιστορία με μεγάλες αποστάσεις, διαγράφει όλους τους αγώνες ανάμεσα στα 1453 και στα 1821 και λέει ότι οι Έλληνες έμειναν σκλαβωμένοι 400 ολόκληρα χρόνια. Αυτή, ωστόσο δεν είναι η αλήθεια. Θα έλεγα ούτε καν η μισή αλήθεια. Είναι μια αλήθεια που επιβλήθηκε, για να δεχτούμε ότι το επαναστατικό πνεύμα ήταν εισαγόμενο.
Ωστόσο «το έθνος εσώθη, αλλά εσωθη δι έργων εν ημεραις δουλείας παρασκευασθέντων»
Δεν νομίζω να υπάρχει σχέση μεταξύ της κατάκτησης της Αμερικής από τους Ευρωπαίους και της κατάκτησης της άλλοτε Βυζαντινής Αυτοκρατορίας από τους Οθωμανούς. Οι Ευρωπαίοι σχεδόν εξολόθρευσαν το γηγενή πληθυσμό, ο οποίος πράγματι αντιστάθηκε στην κατάκτηση, ενώ οι Οθωμανοί δεν έπραξαν κάτι ανάλογο, αφού άλλωστε η όποια αντίσταση του ντόπιου πληθυσμού (Ελλήνων κ.λπ.) δεν ήταν συστημική και διαρκής. Θα σταθώ μόνο σε δύο σημεία, ένα από την αρχή της Οθωμανικής κυριαρχίας και ένα από τα τέλη της:
AntwortenLöschen(1) Το διαβόητο «Κρειττότερόν εστίν ειδέναι εν μέση τη πόλει φακίολιον βασιλεύον Τούρκων ή καλύπτραν λατινικήν» του Νοταρά
(2) Το γεγονός ότι οι ηγεμόνες της Μολδοβλαχίας ήταν Έλληνες
Δεν νομίζω ότι αυτά συνάδουν με «υποδούλωση» ενός λαού σ' ένα δυνάστη. Συμφωνώ ότι ο λαουτζίκος δυστυχούσε, αλλά αυτό δεν ήταν δα και κάτι πρωτόγνωρο: παντού και πάντα ο λαουτζίκος δυστυχούσε και δυστυχεί, είτε έχει δυνάστη Οθωμανό, είτε Βυζαντινό, είτε κοτζαμπάση, είτε Ευρωπαίο επίτροπο.
Υ.Γ. Ένα σχόλιο για το «κρυφό σχολειό» με αφορμή τον πίνακα του Γύζη που έβαλες: μου είναι πολύ δύσκολο να πιστέψω ότι οι Έλληνες έστελναν τα παιδιά τους σε κάποιο ...κρυφό σχολείο να μάθουν γράμματα όταν αργότερα απέφευγαν να τα στείλουν στο κανονικό σχολείο του ελληνικού κράτους. Άραγε η επανάσταση να είχε ως παράπλευρη συνέπεια να χάσουν οι Έλληνες τη φιλομάθειά τους;
@ Vrennus,
AntwortenLöschenΣχέση όντως δεν έχει, απλώς αφού μιλάμε για ανθρώπινες ιστορίες, σου αναφέρω τα 500 χρόνια σκλαβιάς άλλων, σε σύγκριση με τα δικά μας 400 που ήταν τόσα πολλά ώστε να ξεχάσουν οι κατακτημένοι ότι ήταν κάποτε κάτι άλλο από ραγιάδες. Και μπορεί οι τούρκοι να μην μας αφάνισαν, αλλά πολύ θα το ήθελαν. Δεν μπορούσαν όμως, γιατί είχαν κατακτήσει εκτός από την Ελλάδα και άλλες περιοχές και οι φούρνοι δεν είχαν ακόμα εφευρεθεί για να μας κάψουν. Ωστόσο , ούτε οι ινδιάνοι αφανίστηκαν! Επέζησαν από μια εξίσου άγρια κατάκτηση, με αυτή των Ελλήνων.
Ας είναι, πάμε παρακάτω.
Με εντυπωσιάζεις με τα δύο παραδείγματα που φέρνεις, προς απόδειξη τίνος πράγματος αλήθεια; Ότι οι τούρκοι δεν ήταν δυνάστες; Αλήθεια, πιστεύεις ότι οι τούρκοι ήταν απλώς περαστικοί; Μα αυτό δεν θα το έλεγε ούτε ο Βερέμης αγαπητέ μου! Η ρήση του Νοταρά ειπώθηκε πριν την άλωση και ο δυστυχής ήταν ο πρώτος που κατάλαβε το νόημα της ρήσης του. Υποθέτω ότι ξέρεις ότι αυτός ο νεαρός περαστικός από την Βασιλεύουσα του έκοψε το κεφάλι και πήρε τον γιό του χανουμάκι!
Στο (2) «Το γεγονός ότι οι ηγεμόνες της Μολδοβλαχίας ήταν Έλληνες» δηλώνει ότι οι έλληνες ήταν και στο τόπο τους ηγεμόνες;
Έλα τώρα αγαπητέ Vrennus, δεν μπορώ να καταλάβω τέτοιους συλλογισμούς.
Όσο για το κρυφό σχολείο, το γράφει ο Στάθης σήμερα, κατά τύχη: Ο Κοσμάς ο Αιτωλός, παπάς και πολύ μορφωμένος , γκρέμιζε εκκλησιές για να κτίζει σχολειά και ήταν τόσο ελεύθερος να το κάνει αυτό ώστε τον δολοφόνησαν και τον κρέμασαν σε ένα δένδρο, οι γείτονες κατά τον Βερέμη! Εχτισε στην διάρκεια της ζωής τους, 3 γενιές πριν την Επανάσταση, 250 σχολεία.
Το γεγονός ότι οι έλληνες συνέχιζαν ακόμα και μετά την επανάσταση να μην στέλνουν τα παιδιά τους σχολείο, σχετίζεται με την έλλειψη παιδείας σε όλη την Ευρώπη εκείνες τις εποχές, που προφανώς έχει σχέση με την φτώχεια. Εποχή Ντίκενς, γαρ. Μάλλον ξεχνάμε για ποια εποχή μιλάμε.
Η έλλειψη παιδείας δηλαδή για τον φτωχό λαό, ήταν ένα γενικότερο ζήτημα σε όλον τον Μεσαίωνα μέχρι τις αρχές και του 20ου αιώνα.
Όσο για τον Γκύζη, Ε, εγώ πάντως δεν θα ήθελα να τον ειρωνευτώ!
«μπορεί οι τούρκοι να μην μας αφάνισαν, αλλά πολύ θα το ήθελαν»
AntwortenLöschenΊσως, αλλά αυτό μένει να αποδειχτεί. Αν πράγματι ήθελαν να μας αφανίσουν (κι εμάς και τις άλλες εθνότητες της αυτοκρατορίας) μάλλον θα το είχαν πράξει ή, τουλάχιστον, θα το είχαν προσπαθήσει. Κάτι τέτοιο όμως ουδέποτε φαίνεται να έγινε.
«Μάλλον ξεχνάμε για ποια εποχή μιλάμε»
Πολύ σωστά. Το να ερμηνεύουμε λοιπόν την εποχή της Οθωμανικής κυριαρχίας με όρους του σήμερα είναι άτοπο. Τι πάει να πει άραγε ότι οι Έλληνες δεν ήταν ηγεμόνες στον τόπο τους; Ήταν πριν το '21 λαός συγκροτημένος με πολιτικό πρόταγμα ώστε να έχει νόημα να μιλάμε για «κυριαρχία» και «υποδούλωση»; Ή μήπως θέλεις να πιστέψω ότι πριν την Άλωση οι Έλληνες ήταν «ηγεμόνες στον τόπο τους»; Ποιοι Έλληνες; Ο λαός ή οι Έλληνες δυνάστες του λαού; Για την εθνοτική ταυτότητα των κυρίαρχων μιλάμε;
Α, και σχετικά με τον Κοσμά τον Αιτωλό:
AntwortenLöschen«Τριακόσιους χρόνους μετά την Ανάστασιν του Χριστού μας έστειλεν ο Θεός τον άγιον Κωνσταντίνον και εστερέωσε βασίλειον χριστιανικόν· και το είχαν χριστιανοί το βασίλειον 1150 χρόνους. Ύστερον το εσήκωσεν ο Θεός από τούς χριστιανούς και έφερε τον Τούρκον και του το έδωσε δια ιδικόν μας καλόν, και το έχει ο Τούρκος 320 χρόνους. Και διατί έφερεν ο Θεός τον Τούρκον και δεν έφερεν άλλο γένος; Δια ιδικόν μας συμφέρον· διότι τα άλλα έθνη θα μας έβλαπτον εις την πίστιν, ο δε Τούρκος άσπρα άμα του δώσης κάμνεις ο,τι θέλεις.» (Διδαχή Γ')
Επί είκοσι ολόκληρα χρόνια οι Οθωμανοί άφηναν τον Κοσμά τον Αιτωλό να αλωνίζει ανενόχλητος. Τον εκτέλεσαν μετά τα Ορλωφικά ως πράκτορα των Ρώσων και όχι για το υποτιθέμενο εθνικό του έργο.
@Vrennus,
AntwortenLöschenΤι να αποδειχτεί; Ότι οι Τούρκοι ήθελαν να μας αφανίσουν; Δηλαδή τι ήθελαν; Ήρθαν περίπατο στην Βυζαντινή Αυτοκρατορία, για να συγκατοικήσουν εν ειρήνη μεθ ημών και μετ άλλων ή για να μαζέψουν βρούβες; Και από πού μέχρι πού ΔΕΝ φαίνεται; Δηλαδή λίγα έκαναν; Κι άλλα έπρεπε να κάνουν; Ξέρεις κάτι Vrennus; Μετά από 100 χρόνια τα ίδια θα ειπωθούν και για τους Γερμανούς. Δεν ήθελαν να αφανίσουν τους Εβραίους, γιατί αν ήθελαν θα το είχαν πράξει!
Όπως εξ άλλου με τόσο πείσμα αντιστέκονται σήμερα οι Τούρκοι στην άποψη ότι η σφαγή των Αρμενίων ήταν γενοκτονία. Και αυτή των Ποντίων και αυτή των Ελλήνων και αυτή των Ασυροχαλδαίων. Και τα πογκρόμ της Πόλης αργότερα.
Δεν μπορώ να καταλάβω, από ποια ιστορικά αρχεία προκύπτουν αυτού του είδους οι απόψεις;
Στην απάντηση σου στο «Μάλλον ξεχνάμε για ποια εποχή μιλάμε»:
Μιλάω για την έλλειψη παιδείας μετά το 21, να εξηγούμαστε. Μιλάω για κάτι εντελώς συγκεκριμένο. Λέω ότι οι άνθρωποι ήταν πάμφτωχοι ΠΑΝΤΟΥ και ΔΕΝ πήγαιναν σχολείο ΠΟΥΘΕΝΑ. Και επικαλούμαι τον Ντίκενς.
Και ωστόσο η άποψη «να ερμηνεύουμε λοιπόν την εποχή της Οθωμανικής κυριαρχίας με όρους του σήμερα είναι άτοπο» συμφωνώ, αλλά δεν ερμηνεύω την εποχή της Οθωμανικής αυτοκρατορίας με σημερινούς όρους. Δεν λέω στην Οθωμανική αυτοκρατορία δεν είχαμε ηλεκτρικές σκούπες, ισχυρίζομαι ότι οι Οθωμανοί ήταν σκληροί και βάρβαροι δυνάστες. Παρέλαβαν μια Αυτοκρατορία με κουλτούρα και κάλος και την έκανα σαν τα μούτρα τους!
Πήραν αυτό το αριστούργημα την Αγιά Σοφιά και την έκαναν σταύλο!
Πες μου ΕΝΑ ΣΟΒΑΡΟ ΕΡΓΟ που παρήχθη κατά τα 400 χρόνια σκλαβιάς (κατά σένα «συμβίωση») Ένας τούρκος δημοσιογράφος έγραφε ότι «θυμάμαι να γιορτάζουμε καταλήψεις πόλεων αλλά όχι ιδρύσεις πόλεων». Θα πρέπει να γνωρίζεις ότι οι γείτονες μας γιορτάζουν ακόμα την κατάληψη της Πόλης.
Στην επόμενη παράγραφο, συγγνώμη, αλλά μην αλλάζεις αυτά που λέω!
Μου είπες ότι οι Έλληνες ήταν ηγεμόνες της Μολδοβλαχίας και σου απάντησα, μπορεί να ήταν στην Μολδοβλαχία, λόγω κάποιων ιστορικών συγκυριών αλλά ΔΕΝ ήταν στον τόπο τους.
Τώρα, τι είδους ήταν πριν το 21, μη περιμένεις να σου πω σε δυο γραμμές. Πάντως αγωνίζονταν για απελευθέρωση από το 1453 μέχρι το 1821 που ο αγώνας τους στέφτηκε με επιτυχία. Υπάρχει μια ομάδα ιστορικών που λέει ότι ξαφνικά οι Έλληνες ξεσηκώθηκαν και αφού ξεσηκώθηκαν και τα κατάφεραν, απέχτησαν ΜΕΤΑ εθνική συνείδηση. Μια μεταφυσική ιστορία, που ξεκίνησε από τη σχολή Διαμαντούρου.
Τι ήταν πριν την Άλωση, οι Έλληνες; Είναι ένα ερώτημα που δεν έχει νόημα να απαντηθεί έτσι όπως το θέτεις. Υπήρχαν κυρίαρχες τάξεις και τάξεις μη κυρίαρχες. Αλλά αυτό δεν σημαίνει τι τούρκος δυνάστης τι Έλληνας δυνάστης. Αυτό είναι ισοπέδωση και με κάνεις να σου πω, ότι οι λαοί σαν πρώτο καθήκον έχουν να απελευθερωθούν, και προφανώς εδώ δεν εννοώ τη ταξική τους απελευθέρωση
σχετικά με τον Κοσμά τον Αιτωλό,
AntwortenLöschenΜόλις τώρα διάβασα το βίο του.
Αυτά τα είπε ο Κοσμάς ΜΕΤΑ τα ορλωφικά, για τους εξής λόγους:
Μετά τις σφαγές που έγιναν, με την επανάσταση των Ελλήνων κατά την διάρκεια του ρωσοτουρκικού πολέμου (που μέχρι τότε πίστευε ο Θωμάς ότι οι Ρώσοι θα συνδράμουν στην απελευθέρωση του γένους), κατάλαβε ότι οι Έλληνες δεν είναι ακόμη έτοιμοι για επανάσταση και γι αυτό έστρεψε τη προσοχή του στην παιδεία.
Ωστόσο έπρεπε να μιλήσει φιλοτουρκικά, για να μπορέσει να συνεχίσει την περιοδεία του. Τον θανάτωσε ο Κουρτ Πασάς το 1779, πέντε ολόκληρα χρόνια μετά την λήξη του ρωσοτουρκικού πολέμου!
Εξ άλλου το 1777 (περίπου, πάντως μετά τη συνθήκη του Κιουτσούκ-Καϊναρτζή) ανανεώνει την άδειά του, από την «υψηλή πύλη» για να περιοδεύσει. Αν υπήρχε υπόνοια ότι ήταν πράκτορας των Ρώσων θα τον είχαν κρεμάσει πιο πριν.
Τον κρέμασαν γιατί όπου πήγαινε ξεσήκωνε τα πλήθη, κατά της πλουτοκρατίας, κατά των εβραίων, που είχαν το εμπόριο στα χέρια τους και διαλαλούσε ότι σε τρεις γενιές το γένος θα απελευθερωθεί. Κανένα από τα παραπάνω δεν άρεσε στους «γείτονες» μας!
Είναι πολύ προβοκατόρικο να ισχυρίζεται κανείς ότι «οι Οθωμανοί άφηναν τον Κοσμά τον Αιτωλό να αλωνίζει ανενόχλητος».
Εξ άλλου δεν ήταν και ο μοναδικός που έσφαξαν οι Οθωμανοί, ώστε να ψάξουμε να βρούμε το λόγο και την αιτία. Οι Οθωμανοί έσφαζαν αδιακρίτως. Γι αυτό επέζησε αυτή η βάρβαρη αυτοκρατορία που δεν άφησε στην ανθρωπότητα ούτε ΕΝΑ μνημείο!!!!!
«Αλλά αυτό δεν σημαίνει τι τούρκος δυνάστης τι Έλληνας δυνάστης»
AntwortenLöschenΣωστά, το να σε δυναστεύουν στη γλώσσα σου, πώς να το κάνουμε, έχει άλλη χάρη, νοιώθεις μια εθνική ανάταση, ένα πράγμα. ;-)
«οι λαοί σαν πρώτο καθήκον έχουν να απελευθερωθούν, και προφανώς εδώ δεν εννοώ τη ταξική τους απελευθέρωση»
Τότε για ποια απελευθέρωση μιλάμε; Για εθνική; Πότε λαός αγωνίστηκε για εθνική απελευθέρωση πριν το 19ο αι.; Άντε να δεχτώ ότι οι Έλληνες αγωνιζόντουσαν καθ' όλη τη διάρκεια της Οθωμανικής κυριαρχίας. Αλλά γιατί αγωνιζόντουσαν; Υπήρχε κάποιο επαναστατικό πρόταγμα σ' αυτούς τους αγώνες, πριν το '21, που να οδηγούσε σε κάποιας μορφής κρατικής συγκρότηση; Όταν παντού στον κόσμο η μόνη μορφή πολιτικής οργάνωσης, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, ήταν οι αυτοκρατορίες και η φεουδαρχία; Φυσικά και όχι. Άλλο η επανάσταση, άλλο η εξέγερση.
Περί Κοσμά Αιτωλού τώρα: Λοιπόν, το 1777 ανανεώνει την άδεια να περιοδεύει, το 1779 εκτελείται. Ε, αυτοί οι Οθωμανοί ντιπ χαϊβάνια ήταν, ο άνθρωπος αλώνιζε την αυτοκρατορία ιδρύοντας σχολεία και κηρύσσοντας εθνικοαπελευθερωτική προπαγάνδα κι αυτοί του ανανέωσαν την άδεια ν' αλωνίζει! Χαμπάρι δεν είχαν πάρει; Ή μήπως όλο το εθνικο-παιδευτικό του έργο πρόλαβε να το κάνει μέσα σ' αυτό τα δυο μόλις χρόνια;
Υ.Γ. Προφανώς ούτε για την Οθωμανική αρχιτεκτονική έχεις ακούσει (η Σαφράμπολις και το Τοπκαπί πχ. είναι μνημεία της UNESCO), ούτε για την μουσική ή το θέατρο (εντάξει, δεν ήταν Σαίξπηρ, λαϊκό θέατρο ήταν, αλλά οι βάρβαροι ούτε λαϊκό θέατρο δεν έχουν).
Ναι σωστά, προτιμούμε τους ντόπιους δυνάστες, αν εκεί είναι το ζήτημα. Η πρόταση "οι λαοί σαν πρώτο καθήκον έχουν να απελευθερωθούν" ανηκει στον Μαρξ, που ενοούσε την αποτίναξη του ξένου ζυγού ΠΡΩΤΙΣΤΩΣ!
AntwortenLöschenΓια τους αγώνες πριν το 21, θα κάνω ειδική αναρτηση. Δεν χρειάζεται να τονίζεις την λέξη "εθνική" υπονοώντας ότι η έννοια του έθνους δημιουργηθηκε στην νεοτερικότητα, γιατι αυτά πολλοί άλλοι τα θεωρούν μπαναλιτετεν μιας μερίδας διανόησης που θέλουν να ερμηνευουν την ιστορία κατα το δοκούν!
Γι αυτό ας μην θυμώνουμε, απόψεις ειναι αυτές.
Χαιβάνια ξεχαϊβάνια οι τουρκοι, ο Θωμάς ο Αιτωλός εθνική ανεξαρτησία δίδασκε. Ο καθείς με τον τρόπο του.
Τωρα μάλιστα, το τοπ καπί!
Σκέψου ότι η Unesco, αφού δεν βρηκε τιποτ άλλο έκανε το τοπ καπί μνημείο!!!
Οσο για το λαϊκο θέατρο, τι να σου πω, είναι τόσο σπουδαίο που όποια πέτρα και να σηκώσεις το τουρκικο λαϊκο θέατρο θα βρεις. Πως λέμε καραγκιοζ μπερντε; (ασε που ο καραγκιόζης είναι περσικής προέλευσης).
Ρε φίλε Vrennus, η Οθωμανική αυτοκρατορία ήταν δυνατη πάνω απο 400 χρόνια, ξέρεις καμια άλλη αυτοκρατορία που να αφησε μνημεια μετρημένα στα δάκτυλα του ενός χεριού υστερα απο τόσα χρόνια; Οταν μάλιστα κατάκτησαν έναν αραβικό πολιτισμό που είχε τέτοια λάμψη και τον θάμπωσαν τόσο γρήγορα, για να μην μιλάμε μόνο για το Βυζάντιο;
Δεν θα βρεις άλλη αυτοκρατορία με τέτοια πνευματική φτωχεια ! Μάλιστα υπάρχουν ιστορικοί που δεν θεωρούν την οθωμανική επικρατεια αυτοκρατορία, γιατι ακριβώς ΔΕΝ συνετέλεσε στην δημιουργια κάποιου σημαντικού πολιτιστικού γεγονότος εκτός απο το ιμάμ μπαϊλντι.
Τελος πάντων, αν δεν αγαπησουμε τον τόπο μας θα μας τον κλέψουν, εξ άλλου ο ραγιαδισμός οδηγει και στην ταξική υποδούλωση αυτομάτως. Γι αυτο η Τρόϊκα έπεσε εδω με τα μούτρα, αφού αλλού στην εσπερία έφαγε τα μούτρα της.
Καλημερα.
AntwortenLöschenΜη ξεχνας πως η ΙΣΤΟΡΙΑ ειναι γενους Θυλικου και οι μεταμοντερνοι οι διαστροφεις του ανθρωπινου ειδους.
Το γεγονος ο,τι το συγκεκριμμενο εγχειρημα γινεται υπο την εποπτεια του Παπαχελα τα λεει ολα.
@ tasoula,
AntwortenLöschenΟλη η κουστωδία εχει αξία:
Βερεμης - Τατσιόπουλος - Παπαχελάς.
Η γραμμη είναι: ΜΗ ΚΟΙΤΑΞΕΤΕ ΠΟΤΕ ΠΙΑ ΣΚΑΙ
Δεν γνωριζω κατα που πεφτει!!!!
AntwortenLöschen@ tasoula,
AntwortenLöschenκαι πολύ καλά κάνεις!!