Με αφορμή τη θύελλα που έχει ξεσπάσει για το βιβλίο της στ δημοτικού, θεώρησα αναγκαίο να γράψω δύο ελάχιστα λόγια και στο δικό μου μπλόγκ, μιας και έχω ήδη πάρει θέση σε άλλα μπλόγκ.
Αφορμή πήρα από την άκρως πολιτικοποιημένη φετινή Berlinale 2007.
Όταν όλος ο κόσμος μιλάει για την Ιστορία, εμείς στην Ελλάδα θέλουμε να την θάψουμε και μάλιστα με τρόπο αλγεινό!
Δείτε, πως κρίνει η Welt το μεγαλύτερο (ή το δεύτερο μεγαλύτερο) ευρωπαϊκό κινηματογραφικό γεγονός, την Berlinale 2007:
Στην Berlinale 2007, θα μπορούσε κανείς να βρει όλα τα ιστορικά γεγονότα του 20ου αιώνα.
Η μαζική σφαγή των Αρμενίων ( το σπίτι των κορυδαλλών), η κατάληψη της Τσεχοσλοβακίας (υπηρέτησα τον Άγγλο βασιληά), τα στρατόπεδα συγκέντρωσης ( ο παραχαράκτης), ο β παγκόσμιος πόλεμος (Γράμματα από Iwo Jima), η έναρξη του ψυχρού πόλεμου ( ο καλός Γερμανός), η συνέχιση του ψυχρού πόλεμου (ο καλός βοσκός), η ουγγρική επανάσταση (τα παιδιά της δόξας), οι δικτατορίες στην Ν. Αμερική (το έτος που οι γονείς μου πήγαν διακοπές), το Απάρτχάϊτ (Goodbye Bafana), η αρχή της Aids-πανδημίας ( ο μάρτυρας), η ισραηλιτική κατάληψη του Λιβάνου (Beaufort).
Θα περίμενε κανείς η ελληνική κυβέρνηση να επιδιώκει με κάθε μέσον που διαθέτει την αναγνώριση της σφαγής και της γενοκτονίας τόσο των Ποντίων, όσο και την σφαγή των Ελλήνων κατά τη Μικρασιατική καταστροφή από τους Νεότουρκους του Κεμάλ, όπως το κατάφεραν για τη δική τους ιστορική μνήμη οι Αρμένιοι.
Θα έπρεπε, αλλά δεν γίνεται.
Όχι μόνο δεν γίνεται κάτι τέτοιο, αλλά επιχειρείται και η άνανδρη διαγραφή της εθνικής μας συμφοράς από την νεώτερη ιστορία μας.
Επειδή έτσι παρήγγειλε η Αυτοκρατορία!
Επειδή έτσι παρήγγειλε η Αυτοκρατορία!
Και έτσι όπως πορευόμαστε εμείς σα λαός μου φαίνεται, ότι απλώς αλλάξαμε ζυγό. Από τον ζυγό της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας περάσαμε πολύ εύκολα στο ζυγό της Σημερινής Αυτοκρατορίας.
Σημειωση 1: Οι δύο παραπάνω εικόνες είναι δύο αθώες σκηνές από το έργο των αδελφών Ταβιάνι, το σπίτι των κορυδαλλών.
Σημειωση 1: Οι δύο παραπάνω εικόνες είναι δύο αθώες σκηνές από το έργο των αδελφών Ταβιάνι, το σπίτι των κορυδαλλών.
Σημείωση 2: Για το βιβλίο της στ δημοτικού έχουν γράψει μεταξύ άλλων, εκτός από την παραπάνω παραπομπή στο μπλόκ «Πόντος και Αριστερά» , και " ο Ροΐδης", Κρατύλος, roosters, BFO και o Μόρφος.
Σημείωση 3: Με τον όρο "Σημερινή Αυτοκρατορία", δεν εννοώ την Αμερικανική με την στενή έννοια, αλλά την σημερινή τάξη πραγμάτων, έτσι όπως την περιγράφουν οι δύο ιταλοί διανοούμενοι Negri και Hardt, στο βιβλίο "Αυτοκρατορία"
Σημείωση 3: Με τον όρο "Σημερινή Αυτοκρατορία", δεν εννοώ την Αμερικανική με την στενή έννοια, αλλά την σημερινή τάξη πραγμάτων, έτσι όπως την περιγράφουν οι δύο ιταλοί διανοούμενοι Negri και Hardt, στο βιβλίο "Αυτοκρατορία"
Ας διαβάσουμε τα λόγια τους για την έννοια της "Αυτοκρατορίας":
Και τα ισχυρότερα των εθνικών κρατών δεν πρέπει πλέον να θεωρούνται ως ανώτατες και κυρίαρχες αρχές, ούτε εκτός ούτε εντός των εθνικών τους συνόρων.
……
Πρώτα απ όλα η έννοια της Αυτοκρατορίας προϋποθέτει ένα καθεστώς το οποίο ουσιαστικά περικλείει την χωρική ολότητα, ή μάλλον κυβερνά όλο τον πολιτισμένο κόσμο.
Δεν υπάρχουν εδαφικά σύνορα που να περιορίζουν την εξουσία της. Η εξουσία της δεν έχει όρια.
Κατά δεύτερον, η έννοια της Αυτοκρατορίας παρουσιάζεται όχι ως ένα ιστορικά προσδιορισμένο καθεστώς που σχηματίζεται μέσα από κατακτήσεις, αλλά μάλλον ως μία τάξη πραγμάτων
……
Πρώτα απ όλα η έννοια της Αυτοκρατορίας προϋποθέτει ένα καθεστώς το οποίο ουσιαστικά περικλείει την χωρική ολότητα, ή μάλλον κυβερνά όλο τον πολιτισμένο κόσμο.
Δεν υπάρχουν εδαφικά σύνορα που να περιορίζουν την εξουσία της. Η εξουσία της δεν έχει όρια.
Κατά δεύτερον, η έννοια της Αυτοκρατορίας παρουσιάζεται όχι ως ένα ιστορικά προσδιορισμένο καθεστώς που σχηματίζεται μέσα από κατακτήσεις, αλλά μάλλον ως μία τάξη πραγμάτων
που στην ουσία αναστέλλει την ιστορία και μ αυτόν τον τρόπο παγώνει την υφισταμένη τάξη πραγμάτων εις τους αιώνας.
…..
Κατά τρίτον η εξουσία της Αυτοκρατορίας λειτουργεί σε όλους τους καταγραφείς της κοινωνικής τάξης, εκτεινόμενη ως τα βάθη του κοινωνικού βίου.
…
Δεν ρυθμίζει μόνο την ανθρώπινη αλληλεπίδραση, αλλά αποσκοπεί να εξουσιάζει άμεσα την ανθρώπινη φύση.
Τέλος, μολονότι η πρακτική της βαπτίζεται συνεχώς στο αίμα, η έννοια της Αυτοκρατορίας είναι πάντοτε αφιερωμένη στη ειρήνη.
…..
Κατά τρίτον η εξουσία της Αυτοκρατορίας λειτουργεί σε όλους τους καταγραφείς της κοινωνικής τάξης, εκτεινόμενη ως τα βάθη του κοινωνικού βίου.
…
Δεν ρυθμίζει μόνο την ανθρώπινη αλληλεπίδραση, αλλά αποσκοπεί να εξουσιάζει άμεσα την ανθρώπινη φύση.
Τέλος, μολονότι η πρακτική της βαπτίζεται συνεχώς στο αίμα, η έννοια της Αυτοκρατορίας είναι πάντοτε αφιερωμένη στη ειρήνη.
Μία διηνεκής και καθολική ειρήνη εκτός της ιστορίας.
"Έγραψες"!
AntwortenLöschenΒέβαια έχουν τοποθετηθεί στο θέμα και πολλοί άλλοι εκτός από αυτούς που αναφέρεις στον blogo-χώρο!
Ενδεικτικά (και μόνο για να φανεί πόσο απασχολεί τους πάντες το θέμα):
Κρατύλος
roosters (79 σχόλια - 17 πό τα αρνητικά δικά μου...)
και φυσικά οι BFO
και o Μόρφος
Εξαιρετικά διαφωτιστικό post για το τί απασχολεί γενικότερα την Ευρώπη σήμερα. Πάντως όχι αυτά που φαντάζεται η Κουλούρη, ο Λιάκος και η Ρεπούση...
η ιστορία μιλά μόνη της. αρκεί να την αφήνουμε...
AntwortenLöschenΓειά σου Greg,
AntwortenLöschenΝαι η άλλη Ευρώπη κινείται σε άλλες σφαίρες. Την πλήρη υποταγή την αφήνει σε μας. Μας την παραχωρεί!!
Γειά σου Alexandra
Ακριβώς, η ιστορία έχει ήδη γραφτεί, αυτά που εμείς λέμε τα ακούει βερεσέ.
""αλλά επιχειρείται και η άνανδρη διαγραφή της εθνικής μας συμφοράς από την νεώτερη ιστορία μας.
AntwortenLöschenΕπειδή έτσι παρήγγειλε η Αυτοκρατορία!
Και έτσι όπως πορευόμαστε εμείς σα λαός μου φαίνεται, ότι απλώς αλλάξαμε ζυγό. Από τον ζυγό της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας περάσαμε πολύ εύκολα στο ζυγό της Σημερινής Αυτοκρατορίας.""
Μαλλον έχεις άλλες αυτοκρατορικές προτιμήσεις, αυτές της προηγούμενης εκπαιδευτικής ιστορίας. Οταν απορίπτουμε με τη Σωκρατική ειρωνία συνεχίζουμε με τα επιχειρήματα της Σωκρατικής μαιευτικής. Αν μπορείς να φανταστείς τον κόσμο και την ιστορία του χωρίς συμμαχίες και χωρίς κριτήρια επιλογής.
Δεν πείθουν κανένα οι μεταφυσικές μ... των Νέγκρι και Χάρντ, νομίζω κατά βάθος ούτε και σύ πείθεσαι...
Καλές "αυτοκρατορίες" για ιδεολογισμούς και εφυσηχασμούς συνειδήσεων που τόσο τους έχουμε ανάγκη!
Καλημέρα winzip,
AntwortenLöschenΌταν εγώ τελείωσα το σχολείο, υπήρξε μία άλλη δυναμική. Όχι καλλίτερη, όχι χειρότερη. Απλώς άλλη. Η τότε εθνική προπαγάνδα δεν ήταν τόσο σουπτίλ, όσο είναι σήμερα η αυτοκρατορική προπαγάνδα και η απόρριψη της ήταν πιο εύκολη. Αλλά όμως αγαπητέ μου, όταν κριτικάρεις κάτι, δεν σημαίνει ότι προτιμάς το προηγούμενο.
Να φανταστώ τον κόσμο, χωρίς συμμαχίες; Όχι δεν μπορώ να τον φανταστώ. Ούτε την ιστορία Η πορεία του ανθρώπου είναι μία συνεχής συμμαχία πότε με εχθρούς και πότε με φίλους. Αλλά περί αυτού πρόκειται;; Προσπαθεί το βιβλίο της Ιστορίας να διαπαιδαγωγήσει τα παιδιά στην κατεύθυνση των συμμαχιών και των συμβιβασμών;
ή μήπως, επειδή οι συγγραφείς του βιβλίου έχουν πλήρως συμβιβαστεί, αναγάγουν τον συμβιβασμό και τη σιωπή στο ύψιστο ηθικό δόγμα;
Για να μη με παρεξηγήσεις, δεν είμαι υπέρ του πολέμου και της υποδαύλισης του μίσους. Αλλά πιστεύω, ότι η συμφιλίωση επέρχεται μετά την κάθαρση της παραδοχής των εγκλημάτων πολέμου. Το πόσο έχω δίκιο, το παρακολουθείς καθημερινά με την συνεχιζόμενη τούρκική πρόκληση που δε λέει να πάρει τέλος.
Για την Αυτοκρατορία, των Νέγκρι και Χάρντ, πράγματι κάνει κάποια νοητικά πηδήματα, αλλά τα κυριότερα εξ αυτών που γράφει είναι συγκλονιστικά. Εγώ τουλάχιστον, έτσι αντιλαμβάνομαι τον σημερινό κόσμο. Μία ιδεολογία που απλώνεται σαν ένα δίχτυ θολούρας που μας πνίγει και μας κλίνει τα μάτια.
Ειδικά το πάσους της καλής αυτοκρατορίας, κατά τον καλό καπιταλισμό του Μάρξ, το έχω ήδη απορρίψει.
Χάρηκα που τα είπαμε.
Υ.Γ. Ο Πλάτωνας δεν είναι το φόρτε μου, προτιμώ τον Επίκουρο και τον Πυθαγόρα.
παρακολουθείς καθημερινά με την συνεχιζόμενη τούρκική πρόκληση που δε λέει να πάρει τέλος.
AntwortenLöschen"" Μία ιδεολογία που απλώνεται σαν ένα δίχτυ θολούρας που μας πνίγει και μας κλίνει τα μάτια.""
Aυτά τα λέει ο Πλάτωνος στην Πολιτεία, (περί σπηλιάς και ίσκιου,κεφ.6ο,στ.511.. Από τότε τον αντιγράφουν καλώς-κακώς. Γιατί δεν ασχολιόμαστε με την ερμηνεία του Επίκουρου,του Πυθαγόρα, του Πλάτωνα και του Λουκιανού στο σχολείο; Γιατί τότε αποκαλύπτονται οι αντιγραφείς κάποιας διανόησης αρκετών αιώνων, οι ίδιοι που μας θέλουν διαιρεμένους εντός και εκτός "συνόρων". Επεται η κρίση στο σύστημα μόρφωσης άν αναφωνήσουμε, "καλύτερα μιάς ώρας γνώση παρά σαράντα χρόνια (σε 5ωρα) πληροφορίες από ράδιο αρβύλα"
και γώ χάρηκα που σε διαβάζω.
"παρακολουθείς καθημερινά με την συνεχιζόμενη τούρκική πρόκληση που δε λέει να πάρει τέλος." Ολοι παρακολουθούμε αυτά που φαίνονται, τα δύσκολα δεν φαίνονται. Αυτή η πρόταση μοιάζει με αυτό που λές
"ένα δίχτυ θολούρας που μας πνίγει και μας κλίνει τα μάτια." Μάλλον τα "πετρέλαια" φταίνε, πώς λένε στο χωριό, χωρίς κέρδος, κ... ζημιά.Οσο πιο πολύ του καθενός ο βασιλιάς είναι γυμνός και θολός τόσο γαντζώvεται επάνω του.
Δεν είμαστε μόνο εμείς που αμφιβάλουμε για την δυνατότητα να γραφούν κοινά βιβλία ιστορίας για τους λαούς της Ευρώπης.
AntwortenLöschenΜεταφράζω Άρθρο της Πραβδα Σλοβακίας (από τη γαλλική μετάφραση στο Courrier International)
Η Γερμανική Αντιπροσωπεία στο EU- συνέδριο των υπουργών παιδείας, δήλωσε την επιθυμία της να γίνει επεξεργασία όλων των διδακτικών βιβλίων ιστορίας των ευρωπαϊκών χωρών.
Ο δημοσιογράφος Marius Kopcsay, εξέφρασε σοβαρές αμφιβολίες περί αυτού.
Κάθε λαός έχει την δική του αντίληψη για την ιστορία του, η οποία είναι διαμετρικά αντίθετη από αυτή των άλλων χωρών.
Εν πάση περιπτώσει μπορεί κανείς σήμερα να συζητήσει το θέμα, να κατανοήσει την άλλη πλευρά, και να επιτρέψει να υπάρχουν διαφορετικές απόψεις για τα ιστορικά γεγονότα. Θα ήταν ήδη μία πρόοδος, αν μπορούσε κάποιος με αυτή την διαπίστωση να βελτιώσει τα βιβλία διδασκαλίας της κάθε χώρας.
@ gp winzip
AntwortenLöschen«Μία ιδεολογία που απλώνεται σαν ένα δίχτυ θολούρας που μας πνίγει και μας κλίνει τα μάτια.» : Δεν το αντέγραψα από την Αυτοκρατορία, αλλά ούτε από την πολιτεία, απλώς έτσι αισθάνομαι.
Την πολιτεία την διάβασα όταν ήμουνα 16. Τώρα, τι έχει απομείνει στη μνήμη μου τρέχα γύρευε.
"Γιατί δεν ασχολιόμαστε με την ερμηνεία του Επίκουρου,του Πυθαγόρα, του Πλάτωνα και του Λουκιανού στο σχολείο;" : Και γιατί δεν τους ξέρουν αυτοί που γράφουν σχολικά βιβλία.
Μήπως μπορεί να γράψει κανείς ιστορία με πολλές εκδοχές, αφού η αλήθεια δεν είναι μία; Υπάρχει μόνο μία αλήθεια;
AntwortenLöschenΚαι όμως
υπάρχει μόνο μία αλήθεια
Όχι όπως λέμε δύο ή περισσότερες, όσες δηλαδή και οι ομάδες συμφερόντων.
B. Brecht
Aπλά ένα Καλό Μήνα από μένα...!
AntwortenLöschenΦιλιά
και σε σένα ηλιαχτίδα μου!
AntwortenLöschenΚοίταξε ange-ta δεν χρειάζεται πολύ μεγάλη φόρτιση γι αυτό. Ποιός είπε πως η ιστορία γράφεται απο τους ισχυρούς; Μάλλον κυριολεκτούσε :)
AntwortenLöschenΑς πούμε ο Θουκυδίδης που έγραψε την ιστορία της σφαγής των Μηλίων πόσο αντικειμενικός άραγε ήταν; Σίγουρα περισσότερο απο τους δικούς μας σήμερα όμως ήταν Αθηναίος ...
Σκέψου πάντως το εξής. Σήμερα που Αθηναίοι και Μήλιοι ζουν ήρεμα ως Έλληνες ποιός Μήλιος νιώθει μίσος για την σφαγή των Μηλίων; Οπότε το να έχει βάλει ο Θουκηδίδης μερικές ιδεολογικές "πινελιές" στον διάλογό του δεν μας απασχολεί σήμερα ιδιαίτερα.
Το πρόβλημα που θα έπρεπε να μας απασχολεί με τις Αυτοκρατορίες είναι ο Πολιτισμικός Φακός των κοινωνιών που τις αποτελούν. Αυτός προσδιορίζει και τα μέσα "χτησίματος" των αυτοκρατοριών.
Ο Διάλογος των Μηλίων είναι εξόχως διαφωτιστικός για την Αθηναϊκή Δημοκρατία και τον Πολιτισμικό Φακό του Πλάτωνα και του Αριστοτέλη που τόσο την έχουμε ως υπόδειγμα!
Κάνε μια βόλτα απο το ΤΩΡΑ του Ν.Δήμου ...
AntwortenLöschenΜυρίζει μπαρούτι και αποκαϊδια. Πέρασε λέει Ange-ta μου ένα Mirage ... :):):)
Καλημέρα Mirage,
AntwortenLöschenΔεν είναι μόνο η φόρτιση που μας κάνει να μιλάμε. Γιατί από πού να πιαστούμε και να μη νιώσουμε φόρτιση και φρίκη;
Και εμένα, πρωταρχικώς με στενοχωρεί η λεηλάτηση του πλανήτη και της γαίας, ως του ευρύτερου σπιτιού μας.
Αλλά αν δεν αναπτύξεις γενικότερες ευαισθησίες για τον άνθρωπο, πώς να σεβαστείς την πανίδα και τη χλωρίδα;;
Έχουν περάσει 2500 χρόνια από την σφαγή των Μηλίων και εντούτοις πολλοί διανοούμενοι αναφέρονται σ αυτήn.
Γιατί λες;
Επειδή λυπήθηκαν τους Μηλίους;;
Καθόλου, η ιστορία αναφέρεται πάντα σαν την ειλικρινή (sic) ομιλία των ισχυρών προς τους αδύνατους!!!
Ενώ σήμερα οι επεμβάσεις, οι εκτοπίσεις οι σφαγές, οι αρπαγές περιουσιών και εδαφών, γίνεται πάντα στο όνομα της ειρήνης. Αυτής της ειρήνης, που επιθυμούν να μείνει εκτός της ιστορίας.
Και βέβαια με απασχολεί ο πολιτιστικός φακός της ιστορίας. Προσπαθώ, μόνο να δώ με τα σωστά γυαλιά. Το προσπαθώ, αν το πετυχαίνω, είναι άλλη ιστορία.
Για τον Δήμου, χάνεσαι να μιλάς στο μπλόκ του. Είναι ο μύλος, που όλα τα αλέθει.
Είναι σαν το πολύ ωραίο τραγούδι: Τα όνειρά μου κόκκινα, τα όνειρα σου άσπρα, ρούχα μαζί που πλύθηκαν και έχουν γίνει ρόζ. Μία σούπα αδιάκριτη.
Κρίμα γι αυτά που έγραψες, χαμένα θα πάνε.
Dieser Kommentar wurde vom Autor entfernt.
AntwortenLöschenΌχι βρε και κρίμα. Εαν διαβάσεις το συγκεκριμένο post υπάρχουν πολλοί άνθρωποι τελικά που αν τους δωθεί το κατάλληλο ερέθισμα "αφυπνίζονται". Να διαβάσεις να δεις τι έσουραν και άλλοι πολλοί στον Ανδριανόπουλο αλλά και στον Δήμου ... Μου βάλε και μια ταμπέλλα "αριστερού", τόσο κατάλαβε....
AntwortenLöschenΣου λέω απόλαυση, αν έχεις χρόνο αξίζει να μπεις να διαβάσεις.
Τα δικά σου τα διάβασα όλα. Των άλλων, θα τα δώ, αφού το λές εσύ..
AntwortenLöschenDisclaimer:
AntwortenLöschenΠήγα στο ιστολόγιο του "ντρέπομαι που είμαι έλλην" Ν. Δήμου και ανακάλυψα ότι ένας κομιλφο γράφει σαν greg.
Δεν είμαι εγώ!
Πρέπει να ξεκαθαρίζουμε το προφανές :-D
O.K. Greg, θα πάω να δώ!
AntwortenLöschenεπίσης σε ενημερώνω, ότι ο Πόντος και η Αριστερά έχουν αναγράψει το πόστ μου.
Dieser Kommentar wurde vom Autor entfernt.
AntwortenLöschenΤο ίδιο πόστ είναι ανεβασμένο και στο Μπλόγκ του "Πόντος και Αριστερά"
AntwortenLöschenΟπότε αναγράφω και εδώ κάποιες σκέψεις για την αλήθεια της ιστορίας και τα περί εθνικής μας ταυτότητας που έχει πέσει σε δυσμένεια
Αγαπητέ Lucifer,
«Αχ, σπούδασα ηλεκτρολογία,
Με κόπο και επιμονή.
Και να μαι δω με τόσα φώτα
Εγώ μωρός όσο και πρώτα!»
(Τα βάζω σε εισαγωγικά, παραφράζοντας τις πρώτες στροφές από τον καημό του Φάουστ.)
Αλλά, παρά τις λαμπρές σπουδές μου δεν μπορώ να σε παρακολουθήσω.
Ας δούμε ποιο είναι το κύριο πρόβλημα που αναδύεται από το βιβλίο της Ιστορίας:
Το κάψιμο (η ακόμα χειρότερο η πολτοποίηση) των βιβλίων ξεκινάει από το υπουργείο παιδείας που πολτοποίησε το προηγούμενο. Τώρα αν το προηγούμενο ήταν καλλίτερο δεν γνωρίζω, απλώς θέλω να πώ, ότι η καταστροφή ενός βιβλίου ξεκινάει όχι από αυτούς που ζητάνε την απόσυρση του παρόντος, αλλά από αυτούς που το έγραψαν.
Έχουμε δηλαδή εδώ μια αντιστροφή της αλήθειας, κατά την ρύση: αντί να τρίζει ο ζυγός τρίζει τα αλέτρι.
Όμως, εν προκειμένου, δεν πρόκειται για μία απλή απόσυρση του προηγούμενου, όχι, διότι αυτό που εμφανίζεται έχει κάτι διαφορετικό από το προηγούμενο. Έχει κάτι το μεφιστοφελικό. Έχει ένα κλειδί που ανοίγει το σάκο με τσου άνεμους.
Όποιος λοιπόν σπέρνει ανέμους θα θερίσει θύελλες.
Παρακάτω αναλώνoνται πολλές σελίδες για την έννοια του έθνους στην μετανεοτερικότητα.
Θα αντιγράψω, μία ατάκα του jean Genet: «Την ημέρα που οι Παλαιστίνιοι θα αποκτήσουν δικό τους έθνος εγώ θα πάψω να είμαι μαζί τους».
Καλά τι σχέση έχουν οι Παλαιστίνιοι με τους Έλληνες; ευτυχώς και φτύνω το κόρφο μου, καμία.
Απλώς, δεν ανήκουμε στα ισχυρά κράτη – έθνη, για να θέλουμε να απαλλαγούμε από την εθνική μας ταυτότητα. Ακόμα την χρειαζόμαστε. Είμαστε ακόμα στο προοδευτικό κομμάτι του εθνικού γίγνεσθαι. Κάποιοι άλλοι όμως, το επιζητούν θανάσιμα, γιατί έχουν μία μονοσήμαντη θεώρηση του πλανήτη μας. Αυτή του χρήματος.
Οι αγορές πρέπει να είναι ανοιχτές και τα μάτια μας κλειστά.
Το ερώτημα όμως που μπαίνει:
Γι αυτό γίνεται προσπάθεια να ξαναγραφεί η ιστορία για τα παιδιά; Για να ξεχάσουμε ότι αποτελούμε έθνος;; Επειδή το έθνος είναι κάτι αντιδραστικό;; Εγώ ειλικρινά, πίστευα, ότι τα βιβλία του σχολείου, απλώς αναφέρουν μία ιστορία χωρίς χρώμα, για να μη φανατίζεται η παιδική αθώα ψυχούλα. Αλλά από όσα διάβασα, για άλλον στρώνεται το χαλί της απελευθέρωσης από την καταπιεστική έννοια της μητέρας πατρίδας, η του πατέρα πατρίδα (Fatherland - Vaterland) Όχι για τα αθώα πλάσματα, αλλά για τους μεγάλους, τους πωρωμένους τους Σολωμικούς.
Είδες φίλε Lucifer, που οδηγεί αυτό το ξερίζωμα!
Να παραδιαβάζουμε τον Σολωμό σε σημείο, που ο πόνος του για την σφαγή της Τριπολιτσάς να θεωρείται δοξολογία.
Είσαι γενναία και εξαιρετική ερευνήτρια!
AntwortenLöschenΚαι μήν μου πείς για τύχη...
Εδώ ο άλλος "δεν μπορεί να μπεί" στο site αν είναι να του απαγορέψουν το πιοτί στα γουναράδικα....
Σιγά - σιγά θα ανακαλύψεις και θα συνεχίσεις να αποκαλύπτεις την "παρεούλα" των τριαρηδοτρεμοπουλων και των κλωσσόπουλων που τους "κουβαλάνε" στις πλάτες τους.
Το γιατί... (επειδή η χώρα αυτή είναι ένα μεγάλο κρεββάτι) υπόσχομαι να βοηθήσω σιγά - σιγά να φανεί.
Οι "παμφάγοι", οι "συμβουλάτορες", οι "επί χρήμασι" θα ξεβρακωθούν θέλοντας ή μή!
Σε χαιρετώ με ειλικρινή θαυμασμό για την παρέμβασή σου!
"Δεν αντιλαμβάνεσαι το ύφος" ange-ta... (σχόλιο 78)
AntwortenLöschenΚαταλαβαίνεις όμως έτσι; (σχόλιο 79)
Και ποιός διασώζει τον Τριαρίδη μπάς και χαθεί η "γνώση";
AntwortenLöschenΟ Κάτσικας!!!
"Το μεταποικιακό εθνικό κράτοςλειτουργεί ως βασικό και υποταγμένο στοιχείο στην παγκόσμια οργάνωση της καπιταλιστικής αγοράς.[...]η εθνική απελευθέρωση και η εθνική κυριαρχία δεν είναι απλώς ανίσχυρες απέναντι σε αυτή την παγκόσμια κεφαλαιοκρατική ιεράρχηση, αλλά συμβάλλουν και οι ίδιες στην οργάνωση και τη λειτουργία της.
AntwortenLöschenHardt και Negri, η αυτοκρατορία.
Με άλλα λόγια, τα εθνικά κράτη εξυπηρέτησαν την καπιταλιστική ανάπτυξη και μάλλον αποτέλεσαν το σκαλοπάτι προς την Αυτοκρατορία , παρά το πρόσκομμα.
Το παραπάνω σχόλιο, δεν έχει να κάνει με τη διδασκαλία της Ιστορίας, είναι απλά διευκρινιστικό πάνω στο μεγαλειώδες έργο στο οποίο αναφέρθηκες και το μόνο που δεν θεωρεί ως αντίσταση στην Αυτοκρατορία είναι η συσπείρωση γύρω από τα έθνη-κράτη
AntwortenLöschenΥπάρχει, εντούτοις μια διαφορά μεταξύ κυρίαρχων κρατών και εξαρτημένων. Εμείς δεν ανήκουμε στα πρώτα. Η ανεξαρτησία μας λοιπόν περνάει από την εθνική μας ταυτότητα. Άμα γίνουμε όλοι μας φύλλο φτερό χωρίς ρίζες και χωρίς ιστορίες θα είμαστε ανοικτές πόρτες για την Αυτοκρατορία.
AntwortenLöschenΕξ άλλου, αγαπητέ μου αυτό τονίζεται στην αυτοκρατορία. Γιατί επιχειρείται με τέτοια μανία και με δικαϊκά μέσα να καταργηθούν τα σύνορα;;
Είπαμε: Ανοιχτά σύνορα για ανοιχτές αγορές γι αυτούς και κλειστά μάτια για μας.
Όμως αυτό είναι μια άλλη ανάλυση! Η αυτοκρατορία δίνει γενικές γραμμές, σε πολλά έχει δίκιο, όμως σε πολλά αφήνει θέματα εκτός. Εμείς σαν Έλληνες πρέπει να κάνουμε την δική μας ανάλυση, να αποκτήσουμε τη δική μας άποψη, για το είδος του καπιταλισμού που έχουμε.
Και κάτι τέτοιο δεν γίνεται με αναλύσεις τύπου Τριαρίδη ή να στήσουμε άγαλμα στον Κεμάλ.!!!.
Έχεις δίκιο σε ένα μέρος. Κάνει σαφή διάκριση μεταξύ του έθνους των καταπιεσμένων, και της οργανωμένης μορφής κράτους που μπορεί να προκύψει από αυτό.
AntwortenLöschenΌμως επίσης θεωρούν καταδικασμένη εκ των προτέρων κάθε προσπάθεια απομονωτισμού και δημιουργίας ενός περίκλειστου κράτους που θα αντισταθεί στην αυτοκρατορία. Και καταδικασμένη και ανήθικη.
Δεν απαιτώ να αποδεχτεί κανείς πως ό,τι έγραψαν οι Hardt και Negri είναι θέσφατο. ΑΠλά για λόγους συνέπειας γράφω τα παραπάνω.
Και μια προσθήκη.Τα σύνορα καταργούνται κατά τhn "Αυτοκρατορία" από την απελευθερωτική διάκριση του πλήθους. Από τη νομαδοποίηση , την αποσκίρτηση των πληθυσμών, την άρνηση της εργασίας, και την αντίσταση στην πειθαρχική κοινωνία.
AntwortenLöschenΤο κεφάλαιο απλά πρόλαβε να μπει μπροστά σε όλη αυτή την μορφή αντίστασης και να δημιουργήσει την ¨κοινωνία του ελέγχου".
Να δημιουργεί νέες κατατμήσεις αντί των παλιών. Και πάλι επαναλαμβάνω πως αυτά τα γράφω για λόγους συνέπειας προς το έργο τους και χωρ'ίς να διεκδικώ δάφνες αναλυτή τους.
Έχω την αίσθηση , ότι ή πρέπει να ξαναδιαβάσεις το βιβλίο ή πρέπει να το ξεχάσεις. Τώρα καταλαβαίνω τον winzip, όταν μου έλεγε, περί μ@#&*κιών των Χάρτ και Νέκγρι.
AntwortenLöschenΑλλά για να κλείσουμε τη συζήτηση ομαλά θα σου πώ δυο λόγια:
1. Ο Μάρξ, λέει στον Φόϋερμπαχ, ότι δεν φτάνει να κατανοήσουμε το κόσμο, αλλά πρέπει και να τον αλλάξουμε.
2. Οι Χάρτ και Νέγκρι, αντιθέτως, λένε, ότι δεν βλέπουνε καμία εναλλακτική πρόταση, παρεκτός της Αυτοκρατορίας.
επομένως, σε τελευταία ανάλυση, δεν μας λένε τίποτε για την ταμπακέρα.
Αντίθετα, τις πλέκουν ένα εγκώμιο, με φόντο μαύρο!!
Διάλεξε. Ή πρέπει να το ξαναδιαβάσω, ή λένε πράγματα με τα οποία διαφωνείς.
AntwortenLöschenΠετάς ένα απόσπασμα τους για λόγους εντυπωσιασμού, και μετά μας λες πως λένε μ@##$ες. Ε αφού το επικυρώνει και ο winzip, μάλλον έτσι θα είναι.
Δεν ξερω τι εννοείς να κλείσουμε τη συζήτηση ομαλά. Με ένα πασίγνωστο τσιτάτο του Μαρξ;
Ή με την απαξίωση ενός έργου, του οποίου πετσοκομένο απόσπασμα παρέθεσες;
Γεώργιε,
AntwortenLöschenΗ εικόνα που δίνουν οι Χ. και Ν. για τη σημερινή κοινωνία είναι σωστή. Πράγματι ζούμε σήμερα σε μία Αυτοκρατορία. Αλλά αυτή η αυτοκρατορία είναι σάπια!
Επίσης, δεν σου έγραψα κανένα απόσπασμα από το Έργο. Αντίθετα σου είπα την ουσία, σε αντιπαράθεση με τις θέσεις και αναλύσεις του Μάρξ.
Εσύ γράφεις αποσπάσματα για να αιτιολογήσεις τον διεθνισμό σου, ο οποίος παρεμπιπτόντως είναι χωρίς στόχους, αλλά και ΚΥΡΙΩΣ χωρίς συμμάχους! Αυτό είναι ένα άλλο τεράστιο λάθος των Χ. και Ν. Οι μόνοι αντίπαλοι σήμερα της Αυτοκρατορίας είναι ο Ταλιμπάν και το Ισλάμ.
Μία αντιστοιχία με τη ρωμαϊκή αυτοκρατορία: το προλεταριάτο ζούσε εις βάρος της κοινωνίας και όχι αντιστρόφως, όπως συμβαίνει στο καπιταλισμό, οπότε δημιουργείται και αντίσταση και επανάσταση. Σήμερα το προλεταριάτο των πλούσιων χωρών ζει εις βάρος των φτωχών χωρών.
Ο Μαρξ, έχει και μία άλλη ουσιώδη διαφορά με τους Χ.και Ν. Αυτός ξεκινάει από την εικόνα της Αγγλίας του 1800 και σιγά-σιγά κτίζει την ανάλυση του και θεωρητικοποιεί την εικόνα και την ιστορία. Και η όλη πορεία της ζωής του έχει στόχο να αλλάξει αυτή την αθλιότητα.
Οι Χ. και Ν. ξεκινάνε από μία θεωρητική εικόνα και δεν φτάνουν πουθενά. Με λίγα λόγια το βιβλίο είναι καλό, για να πάρεις πολλά στοιχεία, αλλά όχι για να το κάνεις σημαία σου.
Νομίζω πως μετά το τελευταίο σχόλιό σου, μπορούμε όντως να συζητήσουμε πιο ουσιαστικα.
AntwortenLöschenΓράφεις:
"Εσύ γράφεις αποσπάσματα για να αιτιολογήσεις τον διεθνισμό σου, ο οποίος παρεμπιπτόντως είναι χωρίς στόχους, αλλά και ΚΥΡΙΩΣ χωρίς συμμάχους! Αυτό είναι ένα άλλο τεράστιο λάθος των Χ. και Ν. Οι μόνοι αντίπαλοι σήμερα της Αυτοκρατορίας είναι ο Ταλιμπάν και το Ισλάμ."
Διαφωνώ πλήρως με την αντίλληψη περί συμμάχων. Δεν έχω κανένα πόλεμο. Έχω απλά την εντύπωση πως όπως λες και συ, η Αυτοκρατορία είναι σάπια. Αν το ίδιο πιστεύουν όλο και περισσότεροι άνθρωποι μου αρκεί. Δεν ψάχνω νέες ηγεσίες.
Διαφωνώ πως ο μόνος εχθρός της Αυτοκρατορίας είναι το Ισλάμ και οι Ταλιμπάν. Αντιθέτως είναι εργαλείο της Αυτοκρατορίας, και αν δεν υπήρχαν θα τους εφευρισκε.
Ο εχθρός της Αυτοκρατορίας είναι το παγκόσμιο πλήθος με τη διάθεσή του για αληθινή ελευθερία. Όχι τα Θεοκρατικά καθεστώτα και οι υπήκοοι τους.
Επίσης το διεθνισμό μου τον δικαιολογεί αυτό που λες:
"Σήμερα το προλεταριάτο των πλούσιων χωρών ζει εις βάρος των φτωχών χωρών."
Αλλά κυρίως η αντίλληψη πως η μόνη ρεαλιστική εναλλακτική στην Αυτοκρατορία είναι ένα διεθνές , συλλογικό πλήγμα στο μηχανισμο και τα δίκτυά της.
Γράφεις:
"Οι Χ. και Ν. ξεκινάνε από μία θεωρητική εικόνα και δεν φτάνουν πουθενά"
Δεν καταλαβαίνω τι εννοείς "θεωρητική εικόνα".
Να σου υπενθυμίσω πως ο Α. Νέγκρι πέρασε από τις Ιταλικές φυλακές και την εξορία. "θεωρητική εικόνα" έχουν όλοι όσοι συλλαμβάνουν και περιγράφουν αφηρημένους μηχανισμούς.
Και ο Μαρξ θεωρητική εικόνα είχε.
Το "δεν φτάνουν πουθενά" πάλι δεν το καταλαβαίνω.
Προτείνουν συγκεκριμένα πολιτικά αιτήματα, χωρίς να διεκδικούν κάποιον ηγετικό -καθοδηγητικό ρόλο.
Αν ψάχνεις έναν οδγό απελευθέρωσης που να περιγράφει τη διαδικασία βήμα-βήμα, όντως δεν θα τον βρεις στην"Αυτοκρατορία".
Υπ αυτή την έννοια συμφωνώ πως δεν μπορείς να το κάνεις σημαία.
Γράφεις:Διαφωνώ πλήρως με την αντίληψη περί συμμάχων. Δεν έχω κανένα πόλεμο.
AntwortenLöschenΈχεις απόλυτα άδικο. Οι συμμαχίες δεν χρειάζονται μόνο στον πόλεμο. Αν θέλεις να αλλάξει κάτι από τον σημερινό κόσμο, τότε έχεις κάθε ανάγκη να βρεις συμμάχους σε ένα τέτοια αγώνα.
Αν δεν θέλεις, είτε γιατί νομίζεις ότι όλα έχουν καλώς, ή γιατί είσαι βολεμένος (δεν το εννοώ αρνητικά), τότε προφανώς στα παλιά σου τα παπούτσια οι συμμαχίες.
Εσύ τράβα το δρόμο σου και άς τον κόσμο να λέει, κατά τη ρήση του «μεγάλου Φλωρεντινού».
Για τους εχθρούς της Αυτοκρατορίας, θα διαφωνήσω μαζί σου, καθόσον δεν υπάρχουν σήμερα ελεύθεροι άνθρωποι. Συνειδητοποιημένοι ελεύθεροι. Γιατί τα 2/3 του πλανήτη υποφέρει από χρόνια πείνα και δεν έχει μυαλό να σκεφτεί. Το άλλο 1/3, αν δεν ανήκει στους φονταμενταλιστές, είναι βολεμένοι και έχουν θεό το χρήμα και δεν νοιάζονται για τίποτε.
Δεν είμαι η μόνη που έχω αυτή την άποψη. Μακάρι να είχα άδικο!!!!
Βέβαια, υπάρχουν και πολλές μη κυβερνητικές οργανώσεις και εκεί υπάρχουν πυρήνες κριτικής, αλλά είναι λίγες και πολλές από αυτές κατευθυνόμενες.
Για το Νέγκρι, μη μου λες πράγματα που γνωρίζω, αφού αναφέρεται στο βιβλίο, αυτό όμως δεν τον εμποδίζει να έχει γράψει ένα τελείως θεωρητικό κατασκεύασμα, πράγμα που δεν έκανε ποτέ ο Μάρξ. Το Κεφάλαιο έχει εκατοντάδες αναφορές στην Αγγλική κοινωνία, αλλά και τα άλλα βιβλία, που έγραψε, πάντα αναφέρουν γεγονότα από την ιστορία, την εθνολογία κ.λ.π.
Γράφεις τέλος: Αν ψάχνεις έναν οδηγό απελευθέρωσης που να περιγράφει τη διαδικασία βήμα-βήμα, όντως δεν θα τον βρεις στην «Αυτοκρατορία».
Μη εκτίθεσαι λέγοντας ανοησίες. Σιγά να μη ψάχνω τσελεμεντέ. Εξ άλλου έχω πολύ μεγάλη πείρα στο μαγείρεμα και μαγειρεύω χωρίς οδηγίες.
Απλώς θέλω να σου πω, αυτό που λένε οι ίδιοι οι Χ.+ Ν. Η αυτοκρατορία, εμφανίζεται, σαν το τέλος της ιστορίας. Κάτι ξεκινάει να λέει για το οικολογικό τέλος του καπιταλισμού αντιγράφοντας τη Ρόζα Λούξεμπουργκ, αλλά τελικά καταλήγει, όχι καθαρά αλλά περίπου στην διαπίστωση, ότι οι πηγές της γης είναι απεριόριστες, εγώ εκεί διαφωνώ ριζικά.
Μπορείς να αφήνεις σχόλια στα τελευταία πόστ, γιατί σε ξεχνάω, να σου απαντήσω.
Thanks any way, for your comments.
Πότε επιτέλους θα λάμψει η αλήθεια; Ότι δηλαδή ο ελληνικός στρατός ξεκίνησε για πικ-νικ στις όχθες του Σαγγάριου ποταμού;
AntwortenLöschenΔε ξέρω τι θέλεις να πείς.
AntwortenLöschenΑν θέλεις να πείς κάτι πέσ το καθαρά!
Αν θέλεις να φτύσεις τις ζωές αυτών που χάθηκαν στην μάχη αυτή, μπορείς να το κάνεις!
Θα σε ακούσω. Αλλά τα πικ - νικ και τα στυβάγματα στις παραλίες, είναι ιστορίες Ρεπούση.
Οσο για την αλήθεια, ασε μπορούμε να κρίνουμε και μόνοι μας. Εσύ πες τη δική σου την αλήθεια, με λίγη σεμνότητα και όχι με ειρωνία. Γιατί αυτοί που ειρωνεύονται τον θάνατο και τη δυστυχία.......
Νομίζω ότι κατάλαβες πολύ καλά τι θέλω να πω.
AntwortenLöschenΔεν φτύνω ΚΑΜΙΑ (αντιληπτόν;) ζωή.
Ούτε ειρωνεύομαι τον θάνατο και τη δυστυχία.
Τις μονόπλευρες "αλήθειες" χλευάζω.
Ωραία, αφού λοιπόν διευκρίνησες, ότι δεν φτύνεις τους αγώνες και τη δυστυχία των προγόνων μας, που έχυσαν το αίμα τους, για να μιλάμε εμείς σήμερα, πές μας λοιπόν τη βιβλιογραφία της δικής σου αλήθειας, να συγκρίνουμε τις πηγές μας και να συζητήσουμε.
AntwortenLöschenΓιατί στον αέρα να συζητάμε δεν έχει νόημα.
Αγαπητή ange-ta
AntwortenLöschenΑντιπαρέρχομαι το ότι "οι πρόγονοί ΜΑΣ έχυσαν του αίμα τους για να μιλάμε ΕΜΕΙΣ σήμερα", δεδομένου ότι ακόμη κι αν έκαναν κάτι τέτοιο ΚΑΙ για μένα, υπήρξαν άλλοι τόσοι που με πιο ανώδυνο (για τους ίδιους) τρόπο έκαναν το παν για να μου κλείσουν το στόμα.
Δεν κατέχω καμιά αλήθεια για να σου δώσω τη βιβλιογραφία της. Ούτε έχει νόημα να μου παραθέσεις τη δική σου, αφού εγώ ΔΕΝ αμφισβητώ τα εγκλήματα της τουρκικής πλευράς.
Δειγματοληπτικά μπορώ να σου αναφέρω τα:
Greek Nationalism, the Megale Idea and Venizelism -Steven Sowards
Τι Ζητούν οι Παλαιοί Πολεμιστές και τα Θύματα Στρατού - Πεντελής Πουλιοτόπουλος (Φίλιππος Ορφανός)
H Μικρά Ασία και η Καταγωγή των Προσφύγων - Γ. Νακρατζάς
The Western Question in Greece and Turkey - J.J. Arnold Toynbee
Έχω διαβάσει αρκετή ιστορία (και) επί του θέματος για να καταλάβω ότι κανένας στρατός (και ο ελληνικός δεν αποτελεί εξαίρεση) δεν φέρεται σαν να πηγαίνει εκδρομή.
Όπως πιστεύω γνωρίζεις, οι γνώμες διχάζονται σε πολλά θέματα, λ.χ. για το ποιος έβαλε φωτιά στη Σμύρνη.
Και επειδή το θέμα του ποστ σου είναι τι κάνουν οι Έλληνες με την Ιστορία τους, περιμένω κι εγώ να δεχτούν (εύχομαι σύντομα) τα γεγονότα και να ξεφύγουν από τα παραμυθάκια:
"Η Επανάσταση του 1821 ξεκίνησε στην Αγία Λαύρα από τον Π.Π. Γερμανό".
Ακόμη, επειδή έχουμε παράδειγμα πρώην "εχθρών" που στο μεταξύ διδάσκονται Ιστορία από κοινό βιβλίο, θεωρώ πως τίποτε δεν είναι ακατόρθωτο.
Τέλος, ποια αυτοκρατορία ευνοούν οι εξοπλισμοί, νομίζω ότι δεν χρειάζεται επεξήγηση.
Σ' ευχαριστώ για τον πολύτιμο χρόνο και χώρο σου.
Υ.Γ. Δεν ξέρω αν είδες την ταινία των Ταβιάνι, αλλά δυστυχώς, παρά το πολύ ενδιαφέρον θέμα της είναι φρικτά παλιομοδίτικη και, πέρα από 2-3 συγκλονιστικές σκηνές, ανιαρή.
Αγαπητέ Basic,
AntwortenLöschenΑφού λοιπόν ξεπεράσαμε τις μονοπροτασικές χλευαστικές δηλώσεις, που δεν οδηγούν πουθενά και δεν βοηθούν σε κανένα διάλογο, ιδιαίτερα δε όταν αναφέρονται σε εθνικά πολύ ευαίσθητα θέματα, ας προχωρήσουμε ένα βηματάκι.
Δεν περιμένω να με καταλάβεις, αλλά και να αρνηθώ το διάλογο δε το επιτρέπει η παιδεία μου.
Αντιλαμβάνεσαι βέβαια, ότι θα χρειαστούμε πολλές σελίδες, αν θα θέλαμε να μιλήσουμε για ιστορία, οπότε ας ψάξουμε κάποιες αρχές.
Η ανθρώπινη ιστορία είναι γεμάτη πολέμους, βία σωματική και ψυχική, που ασκείται ΠΑΝΤΑ από τους ισχυρούς προς του μη ισχυρούς. Η κύρια αιτία αυτών των εγκλημάτων είναι η περιουσία.
Με τέτοια αρχή, δεν θα μπορούσε κανείς λογικός άνθρωπος να υποστηρίξει ότι ο δικός του ο λαός είναι αθώος κα οι άλλοι εγκληματίες.
Στο ρεζουμέ συμφωνούμε σίγουρα.
Στο προκείμενο:
Τα ιστορικά βιβλία που μου παρέθεσες, άστα καλλίτερα. Ιδιαίτερα το κείμενο του Νεκρατζά, που όπως θα δεις είναι μεταφρασμένο στο διαδίκτυο και στα τούρκικα για ευνόητους λόγους. Επίσης θα σου πω κάτι: ΚΑΝΕΝΑΣ ΣΟΒΑΡΟΣ ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ΔΕΝ ΛΙΒΕΛΟΓΡΑΦΕΙ. Κ Α Ν Ε Ν Α Σ. όποιος το κάνει δείχνει ότι κάτι χρωστάει.
Λοιπόν, όταν ο Κεμάλ αποφάσισε να κάνει τη Τουρκία Τουρκία και όχι οθωμανική αυτοκρατορία που ήταν, που η επιτυχία της συνίστατο στο να μαζεύει τους φόρους και να ανέχεται τους πολιτισμούς που συνυπήρχαν εντός των εδαφών της, αλλά χωρίς να τους αφήνει περιθώρια ανάπτυξης (πνευματικής και υλικής), (αυτό ακριβώς γίνεται και σήμερα με τη σημερινή αυτοκρατορία, που δεν θέλει εθνικές συγκρούσεις πάρεξ μόνο να μπορεί να διακινεί τα εμπορεύματα της όπως γουστάρει, χωρίς εθνικούς προστατευτισμούς. Έτσι λειτουργούσαν και οι παλαιότερες αυτοκρατορίες, ήτοι η ελληνική, η βρετανική η ρωμαϊκή), αποφάσισε να κάνει και εθνοκάθαρση.
Υποθέτω, ότι είσαι κινηματογραφόφιλος, θυμήσου τι λέει ο νεαρός στο Αραράτ και θα καταλάβεις τι εννοώ.
Δεν θα σου συστήσω τα δικά μου βιβλία ιστορίας, που είναι πολλά σε διαβεβαιώ,, θα σου συστήσω λογοτεχνικά βιβλία, που περιγράφουν τη τραγικότητα του λαού μας. Να θυμάσαι πάντα, ότι η μικρασιατική συφορά έφερε την Ελλάδα ακόμα πιο πίσω από τη φτώχεια που είχε, όταν οι άλλοι λαοί της Ευρώπης ΚΑΛΠΑΖΑΝ, από κάθε άποψη, οικονομική, και καλλιτεχνική, εμείς στοιβάζαμε όπως - όπως εκατομμύρια πάμπτωχους πρόσφυγες.
Όσο για το πώς πρέπει να διδάσκουμε ιστορία, το αναφέρω στο τελευταίο μου πόστ.
Μια μικρή παρατήρηση ακόμα. Οι λαοί χρειάζονται οράματα, για να δημιουργήσουν, χωρίς αυτά κυλιούνται απρόσωπα στην ρυπαρότητα του χρήματος. Τα δε οράματα ξεπετάγονται από το παρελθόν τους
Αυτοί που επιδιώκουν την αχρωματοποίηση της ιστορίας, διαπράττουν έγκλημα κατά της ανθρωπότητας.
“Για να εξαφανίσει κανείς ένα έθνος τού αφαιρεί πρώτα την μνήμη. Καταστρέφει τα βιβλία του, την παιδεία του, την ιστορία του. Και κάποιος τού γράφει άλλα βιβλία, τού μεταφυτεύει άλλη παιδεία και επινοεί άλλη ιστορία. Κατόπιν το έθνος αρχίζει σιγά σιγά να ξεχνάει ποιο είναι και ποιο ήταν. Ο κόσμος τριγύρω του θα το ξεχάσει πολύ γρήγορα.”
Μίλαν Κούντερα
Πριν κλείσω θα σου πω και αυτό:
Τις μεγαλύτερες εθνοκαθάρσεις στην ανθρωπότητα τις διέπραξαν οι αγγλοσάξονες, οι σημερινοί αμερικανοί και οι ισπανοί. Όταν έγινε η ΑΝΑΚΑΛΥΨΗ της νέας ηπείρου, οι ενδογενείς λαοί ξεπερνούσαν σε πληθυσμό τον πληθυσμό της παλαιάς.
(Όπως, όταν ο ΟΗΕ παρεχώρησε κομμάτι της Παλαιστίνης)
85.000.000 εκατομμύρια έσφαξαν, τους έκλεψαν τα εδάφη του τους έστειλαν στην εξαθλίωση, ΑΚΟΜΑ και σήμερα συνεχίζουν, ανενόχλητοι. Για πήγαινε λοιπόν αγαπητέ να πεις σ αυτούς τους λαούς να γράψουν ένα κοινό βιβλίο ιστορίας με αυτούς που τους άρπαξαν τα πάντα και πέρασε να με ενημερώσεις.
Και εγώ σ ευχαριστώ για τα σχόλια σου. Μου είναι πολύτιμα, ακόμα και αν διαφωνώ μαζί τους αρχειακά και ριζικά!
@Basic,
AntwortenLöschenπέρασα από το μπλόγκ σου.
Πολύ καλό!!!
Τα κινηματογραφικά πρώτα τα πολιτικά σου σχόλια, λιγότερο πρώτα.
"Τα ιστορικά βιβλία που μου παρέθεσες, άστα καλλίτερα. Ιδιαίτερα το κείμενο του Νεκρατζά, που όπως θα δεις είναι μεταφρασμένο στο διαδίκτυο και στα τούρκικα για ευνόητους λόγους."
AntwortenLöschenΣυγγνώμη αλλά και η ιστοσελίδα του ΑΚΕΛ (ως παράδειγμα) είναι μεταφρασμένη στα τουρκικά. Και λοιπόν;
Παρέθεσα τρία ονόματα που δεν ξέρω αν τα ξέρεις και ένα τέταρτο για το οποίο ήμουν σίγουρος ότι κάπως έτσι θα αντιδούσες.
Τέτοια ισωπέδωση; Ψάξε σε παρακαλώ να δεις ποιους έχεις τσουβαλίασει!
"Επίσης θα σου πω κάτι: ΚΑΝΕΝΑΣ ΣΟΒΑΡΟΣ ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ΔΕΝ ΛΙΒΕΛΟΓΡΑΦΕΙ. Κ Α Ν Ε Ν Α Σ. όποιος το κάνει δείχνει ότι κάτι χρωστάει."
Πού είδες τον λίβελλο; Τέτοιες απλοϊκές γενικεύσεις, έχω να ακούσω από την εποχή που με ξυπνούσαν βάρβαρα το πρωί της Κυριακής για να μου πουλήσουν τον Ριζοσπάστη!
Έχω φύγει - ευτυχώς - πολύ μακριά από εκείνη την εποχή.
Σ' ευχαριστώ για το μάθημα Ιστορίας. Πολλά μου ήταν ήδη γνωστά - λες να υπάρχουν πολλοί ακόμη που δεν ξέρουν πώς έγινε η ΑΝΑΚΑΛΥΨΗ της Νέας Ηπείρου;;; -
ειδικά το στρίμωγμα των προσφύγων, αλλά και ΠΩΣ τους... καλοδέχτηκαν. Ίσως να υπάρχει διαφωνία στα νούμερα, αλλά δεν είμαι αριθμολάγνος - ιδιαίτερα στις δολοφονίες.
Όσο πιο γρήγορα τα βρούνε οι λαοί μεταξύ τους, τόσο το καλύτερο. Διαφορετικά θα πέφτουν θύματα της πολεμικής βιομηχανίας. Τίποτε δεν έρχεται μόνο του.
Ως γνωστόν, "θέλει αρετή και τόλμη η ελευθερία".
Ciao bella!
Τα συνηθισμένα, όταν μας τελειώνουν τα επιχειρήματα αρχίζουμε να βρίζουμε!
AntwortenLöschenΑν δε βλέπεις λιβελογράφημα στο Νεκρατζά, τι να λέμε, αλλα λόγια ν αγαπιώμαστε!
Τέλος πάντων, είναι ευχάριστο, ότι αντιλαμβάνεσαι τα της πολεμικής βιομηχανίας, που παρά την προσπάθεια που γίνεται από τους αρχηγούς, "να τα βρούνε οι λαοί μεταξύ τους" ανθεί!!! Η Αμέρικα ξοδεύει 1000 δισ δολάρια το χρόνο στο Ιράκ! Αλλά για πρόσεξέ με, αυτοί δεν είναι λαός εχθρικός, γιατί σήμερα οι λαοί είναι όλοι φίλοι μας, είναι απλώς τρομοκράτες.
"Ψάξε σε παρακαλώ να δεις ποιους έχεις τσουβαλίασει!"
AntwortenLöschenΔεν τους τσουβάλιασα εγώ ΑΛΛΑ ΕΣΥ!!!!!!!!