Η "ειδική συνοδική
επιτροπή πολιτιστικής ταυτότητος" έχει προγραμματίσει 10 επιστημονικά ετήσια συνέδρια
με θέμα "Η Ελληνική
Επανάσταση του 1821" ενόψει του εορτασμού των 200 χρόνων το
2021.
Το πρώτο συνέδριο
, το 2012, είχε ένα μέρος του αέρα εκείνης της θύελλας, που συντάραξε τον τότε
κόσμο και χάρισε στις δικές μας γενιές την Ελευθερία και την Αξιοπρέπεια.
Ο Γ. Καραμπελιάς μπροστά από μια θαυμάσια εικόνα της εβδόμης οικουμενικής Συνόδου. Αυτής που αναστήλωσε τις εικόνες. |
«Επιστημονικές»
διαλέξεις (έτσι λέμε εδώ στην χώρα μας την παραποίηση) ψυχρές και ανούσιες, από εκείνες που γράφονται
κατά εκατοντάδες ή χιλιάδες, όπου δεν θα βρει κανείς πολλά ψέματα, αλλά που δεν
θα πάρει καμία απολύτως γεύση για την ζωή των υπόδουλων Ελλήνων.
Σε κάποια μάλιστα
από τις ανακοινώσεις ελέχθη κάτι περί της
κατάληψης της Κωνσταντινούπολης από τους Έλληνες , αντί του ορθού απελευθέρωσης.
Μας είπαν πολλά σπουδαία για το εμπόριο εκείνης της εποχής, χωρίς να εξηγούν
ότι ήταν το μόνο που μπορούσε να κάνει ο υπόδουλος. Οι Έλληνες έχουν ροπή προς το
εμπόριο μας διαφώτιζε κάποια σύνεδρος. Αστεία πράγματα δηλαδή. Δεν βλέπετε
σήμερα ποιοι κρατούν το εμπόριο στα χέρια τους; Όλοι Έλληνες είναι!
Τα ίδια ελέχθησαν και για την Ναυτιλία.
Δεν άκουσα για τα προνόμια που είχαν οι Γάλλοι και οι Εγγλέζοι έναντι των Γραικών, οπότε κάθε άλλη παραγωγική διαδικασία ήταν εν τοις πράγμασι καταδικασμένη.
Τα ίδια ελέχθησαν και για την Ναυτιλία.
Δεν άκουσα για τα προνόμια που είχαν οι Γάλλοι και οι Εγγλέζοι έναντι των Γραικών, οπότε κάθε άλλη παραγωγική διαδικασία ήταν εν τοις πράγμασι καταδικασμένη.
Ακούστηκε η
ευημερία της Μοσχόπολης, αλλά όχι και η κατάρρευσή της, η οποία οφείλεται αποκλειστικά
στον τουρκικό ζυγό.
Ούτε τονίστηκε η
ανισονομία μεταξύ Τούρκων και Γραικών. Ελέχθη, με αφορμή κάποιου παραδείγματος,
αλλά επιστημονικά (εδώ χωρίς εισαγωγικά) δεδομένα δεν έφεραν, ίσως για να μην γίνει φανερή η αλήθεια.
Βέβαια υπήρξαν και
διαλέξεις έξω από αυτό το πνεύμα αλλά ήταν μικρή μειοψηφία. Σ’ αυτήν σίγουρα ανήκει η διάλεξη του Γιώργου
του Καραμπελιά, πώς θα μπορούσε να ήταν αλλιώς, αλλά και κάποιες άλλες, δεν τις
αναφέρω γιατί μπορεί να αδικήσω κάποιον άλλον που μου διαφεύγει.
Απογοητευτική, σεβασμιότατε
Ιγνάτιε.
Έφυγα
απογοητευμένη, και μια φωνή, που ξεκίναγε από μια αθεΐα φονταμενταλιστικής
υφής μου έλεγε χαιρέκακα: Εμ, τι περίμενες για; Αυτή είναι η Εκκλησία! Καλά να πάθεις!
Να ελπίζω η
επόμενη να είναι καλύτερη; Ίσως να έχουν
αλλάξει κάποια πράγματα στην πατρίδα μας, ώστε αυτή η εθνική μειοδοσία σε όλα τα επίπεδα να
μειωθεί και να δούμε ανατροπές που θα μας εκπλήξουν ευχάριστα. Γιατί τρέφω τέτοιες φρούδες ελπίδες, θα με
ρωτήσει κάποιος. Γιατί δεν πάει άλλο ρε παιδιά. Δεν πάει πιο κάτω!
" απελευθέρωση τής πόλης ? " ποιός θά τήν "απελευθερώση" ?
AntwortenLöschen@ Ανώνυμε,
AntwortenLöschenΟχι βέβαια σήμερα. Για την εποχή της Επανάστασης ήταν ο λόγος. Τότε σίγουρα θα υπήρχε ο πόθος της απελευθέρωσης της Πόλης. Ακόμα και η κ. Αρβελέρ ομολογεί ότι από όλους τους Βαλκανικούς λαούς μόνο εμείς οι Ελληνες δεν απελευθρώσαμε την Πρωτεύουσα μας.
Μά οί Επαναστάσεις δέν γίνονται γιά νά άπελευθερωθούν ή για νά επανακατακτηθούν εδάφη , αλλά γιά άπαλλαχθεί ένα μέρος τού λαού άπό ένα αλλο μερος τού λαού τής ίδιας έθνότητας . Οί Γαλλοι ξεσηκώθηκαν έναντίον άλλων Γάλλων τό ίδιο καί οί Ρώσοι .
AntwortenLöschen@ ανώνυμε,
AntwortenLöschenΞέρεις εκτός απο τις ταξικές επαναστάσεις που είναι πολλές με τις μόνες επιτυχημένες αυτές που λες, δηλαδή την Γαλλική (αν και αμφιβάλω για την επιτυχία της, αφού την έκανε ο λαός και την εκμεταλλευτηκε η αστική ταξη) και την Ρωσική, υπάρχουν και εθνικοαπελευθερωτικές και που είναι και οι περισσότερες στην ιστορία. Υπάρχουν και φυλετικές.
Αν νομίζεις ότι η ιστορία είναι ο Μαρξ τότε έμεινες στο 1917. Για σένα το 1821 δεν υπήρξε, αλλά ούτε και αυτές της Αφρικής και των υπολοίπων βαλκανικών κρατών.
αλλο πραγμα κυρία μου ό έθνικοαπευλευθερωτικός αγώνας κι' άλλο ή επανάσταση . Οό Αμερικάνοι τόν άγώνα γιά τήν άνεξαρτησία τους άπό τούς Αγγλους δέν τόν όνόμασαν επανάσταση...Η ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ δέν ειναι αίτημα έπαναστατικό , άλλά εθνικό, πού τό βάζει μιά διαφορετική έθνότητα πού ύπακούει στούς νόμους πού θέσπισε μιά άλλη έθνότητα .
AntwortenLöschenΞκαθαρίστε πρώτα τίς έννοιες και μετά τραβάτε ...γιά τήν Πόλη ψέλνοντας τό "υπερμαχω στρατηγώ "
@ Ανώνυμε
AntwortenLöschenΕπανάσταση είναι η κατάσταση στην οποία ο λαός ξεσηκώνεται είτε ενάντια σε μια τάξη της ίδιας εθνικότητας οπότε είναι ταξική επανάσταση, είτε ενάντια σε ξένο κατακτητή, οπότε είναι απελευθερωτικός αγώνας. Δεν ονομάζουμε μόνο απελευθερωτικό αγώνα το 1821, αλλά Επανάσταση του 1821.
Οταν ξένος κατακτητής μπαίνει στα σύνορα μιας χώρας, τότε ο λαός καλείται σε αντίσταση. Αν η ξένη δύναμη εγκατασταθεί τότε καλείται ο λαός για Επανάσταση.
Η Επανάσταση λοιπόν είναι ο γενικός όρος τα υπόλοιπα είναι προσδιορισμοί!
Μην βυζαντινολογείς, αλλά να κοιτάς την ουσία.
ΚΑΙ επιπλέον δεν είπα ότι σήμερα θα πάμε να ψάλουμε το υπερμάχω στην Αγία Σοφία, αν αυτό κατάλαβες τότε λάθος το κατάλαβες. Στο ξεκαθάρισε και στο πρώτο σχόλιο, αλλά εσύ έχεις στο μυαλό σου να πουλήσεις εξυπνάδες και όχι να ενημερωθείς.